Paylaş
SEATTLE
BOEING'in ‘‘Uluslararası medya turu 2000’’e tüm dünyadan on ülke çağrıldı. Tura bu on ülkeden 100'e yakın gazeteci katılıyor.
Boeing tarafından ilk kez düzenlenen böyle büyük bir tanıtım gezisi için seçilen on ülke şunlar:
Türkiye, Fransa, Almanya, İngiltere, İtalya, Belçika, Avustralya, İsrail, Japonya ve Güney Kore.
Bir de Amerika var, ama o on ülkenin dışında ev sahibi olarak çağrılı.
Bu çağrı listesi çok dikkat çekici. Çünkü seçilenler Boeing açısından dünyanın en önemli ilk on ülkesi.
Şimdi ülke isimleri incelenecek olursa, Türkiye'nin bu on ülke arasına alınmasının ne kadar önemli olduğu anlaşılır.
Avrupa'dan sadece ve sadece 5 ülke çağrılı.
Örneğin, Yunanistan, Portekiz, İsveç, Norveç, Finlandiya, Danimarka, Hollanda ve eski demirperde ülkeleri yok.
Çin ile Rusya da ilk onda değil.
Ortadoğu'dan sadece İsrail, Uzakdoğu'dan topu topu üç ülke var.
Afrika, Orta Asya, Yakın Doğu ve Güney Amerika'dan bir tek ülke bile yok.
* * *
Evet Türkiye, Boeing'in en önem verdiği dünyanın on ülkesi içinde yer alıyor.
Hatta dahası da var. Bu on arasında Türkiye, en çok önem verilen ülkelerin başında geliyor.
Örneğin, Boeing'in en büyük adamı, tanıtım toplantısında konuşma yapmasına ve sorulan bütün soruları yanıtlamasına rağmen Türk gazetecilerini ofisinde bir kez daha kabul ediyor.
30 dakika süren görüşmede sorulan her soruyu yanıtlayan Başkan Phil Condit, alışılmışın dışına çıkarak poz poz fotoğraf da çekilmesine izin verdi.
Türkiye için çok güzel şeyler söyleyen Phil Condit, 4 yıl önce ülkemize geldiğini, TAİ tesislerini gezdiğini ve çok etkilendiğini anlattı.
TAİ, şimdi Boeing'e parça üretiyor. Bu işbirliğinin giderek gelişeceği konusunda Condit çok umutlu konuştu.
59 yaşında olan Condit, California Üniversitesi'nin makine mühendisliği bölümünden mezun.
Princeton'da havacılık mühendisliği eğitimi görmüş, Massachusetts Enstitü'de işletme masteri yapmış.
30 yıl Boeing'in çeşitli kademelerinde görev yapan Condit, 8 yıldır dev kuruluşu yönetiyor.
* * *
İriyarı bir adam olan Condit, Boeing'in hedeflerini şöyle açıklıyor:
Yaptığımız işi en iyi şekilde yapmayı sürdürmek.
Yeni teknolojiler geliştirmek.
Uçaklarımızı kullanan şirketlere iyi hizmet vermek.
Boeing'in ne kadar büyük bir kuruluş olduğunu ve onu yöneten adamın da ne kadar büyük sorumluluk taşıdığını anlatabilmek için, 1999 cirosunun 58 milyar dolar olduğunu söylemek sanırım yeterli olur.
Condit'in verdiği bilgiye göre, dünyada halen uçan yolcu uçaklarının koltuklarının yüzde 90'ı Boeing'in.
Yani her gün dünyada 3 milyon yolcu, Boeing tarafından üretilen uçaklarla uçuyor.
Boeing'in ürettiği 6 bin askeri uçak şu anda ya uçuyor, ya da nöbette bekliyor.
335 Boeing uydusu sürekli üstümüzden geçiyor.
Boeing'in 63 ülkeye dağılmış 200 bin çalışanı var.
Bunların 100 bini yüksek öğrenimli, 64 bini ise yüksek lisans sahibi.
Seattle kentinin şansı, böyle bir deve sahip olmak.
Paylaş