Amaç; toplumun önemli yapı taşlarından olan taksici esnafını korumaksa çözümler var.
Güven içinde taksiler yaratma anlamında. Â
Hem olayların ve "ocaklara ateş" düşmesinin sonu. Hem de çağdaşlık.
Gece gündüz halka hizmet derdindeki taksicinin ve ailesinin derin bir oh çekmesi.
Bu kadar zor mu? İmkansız mı?
Taksilere güvenlikli araç alımında kolaylık gösterilmesi ve bir defaya mahsus olmak üzere ÖTV alınmaması gerekir.
Ne olur yani?
Yeni yıldan itibaren ticari taksilerin şehir dışına yolcu götürmesini engelleyen genelgenin uygulamaya girmesi de bir başka sorun.
Bakın bu konuda İzmir Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Celil Anık ne diyor:
"İzmir turizm kenti. Havaalanına, limana veya şehrin herhangi bir yerinden, şehir dışına gitmek isteyen turistlere bunu nasıl açıklarız. Nasıl gidemeyiz deriz."
Anık, ülkemizde sayıları 80 bini bulan taksici esnafının haklarının yeterince korunmamasından şikayetçi. Haklı da.
Taksici maÄŸdur ediliyor da.
Onlar yine de kent ve ülke sevdalısı.
Örneğin; İzmir’de gerçekleştirilen örnek girişim.İlk kez başlatılan bir uygulamayla tüm taksici esnafı eğitime alındı.
Trafik kuralları, taksilerin yenilenmesi, hepsine klima takılması, halkla ilişkiler, hatta bir ölçüde yabancı dil.
Dünyanın en prestijli fuarı olan EXPO 2015’e talip olan İzmir’in geleceği açısından bu eğitim çalışmaları çok önemli...
Bunun bilincinde olan taksici esnafı, 5 bin yılık geçmişi olan İzmir’e yakışan bir taksici profilinin yaratılması için çalışıyor. Bir sürü duyarsızlığa karşın.