Paylaş
1. Gölge
Avustralya’dan bir örnek. “Sıcak bira istemezdiniz, değil mi?”
2. Klima
Skoda, Almanya’da yayınlanan bu reklamında, Octavia modelindeki klimanın farklı iki bölgesel iklimleme özelliğini anlatıyor.
3. Hamburger
Sports Illustrated dergisinin 2009’da mayo sayısında çıkan Arby’s ilanı. Başlıkta, “Ağzınızın gerçekten suyunu akıtacak şeyi açığa çıkarmak üzereyiz” deniyor.
4. Kavanoz
Sports Illustrated mayo sayısında yayınlanan bir ilan daha. Acı sos Tabasco’nun 2011 tarihli bu ilanında, İngilizce büyük kavanoz, damacana, vb anlamlara gelen ve argoda da meme yerine kullanılan “jug” kelimesi ile oyun yapılmış.
5. Akıllı telefon
Fransa’da yayınlanan 2011 tarihli LG telefonunun ekran kalitesi, her nedense bu görselle vurgulanmış.
6. Hassas
Singapur’dan 2011 tarihli “hiper hassas” prezervatif ilanı herhalde meme ucu kadar duyarlılık sağladığını iddia ediyor.
7. Kumarhane
Sırbistan’dan bir kumarhane reklamı. İngilizce bir poker terimi olan “çift beşli” ilanı hazırlayan kreatiflerde göğüs çağrışımı yapmış olmalı.
8. Filtreli cam
Otomobil camı filtre reklamında bile göğüs kullanılabiliyor. İlanda “Star Gibi Hissedin” deniyor.
9. En hızlı fokus
Güney Kore’den 2008 tarihli bu ilana göre, Olympus E-3 fotoğraf makinesinin otomatik fokusu erkek gözünden bile daha hızlı.
10. Kavun
Orbit’in kavun aromalı sakız ilanı.
11. Çift yüzey
Playstation Vita reklamı. “İlave eğlence için iki yüzeye de dokunun.”
Reklam ajansı: TBWA\Paris, Fransa
12. Frolayn
Ekonomi hava yolu Ryanair’in Guardian gazetesinde yayınlanan bu reklamı da yukarıdaki Tabasco ilanında kullanılan aynı kelime oyununa başvurmuş.
13. Fosforlu kalem
Fosforlu kalem neye dikkat çekiyor? Tabii ki üstsüz kıza.
Reklam ajansı: Mayo Draft FCB, Peru
14. Bilardo
Amerika’nın Pittsburgh kentindeki bu bilardo salonu kadınlar gecesi düzenliyor ama nedense ilan erkeklere yönelik.
Reklam ajansı: Blattner Brunner, ABD
15. Kaç beden?
Ulusal Yardımsever Reklamcılar Cemiyeti, gelir yaratmak için 2009’da bir bikini takvimi üretmiş ve ajanslardan kendilerine ait birer sayfa çalışmalarını istemiş. DDB, ismindeki harfleri sütyen bedeni DD ve C gibi bölerek Photoshop marifetiyle bu çalışmayı yapmış.
Reklam ajansı: DDB Vancouver, Kanada
16. Ne görüyorsun?
“İlk bakışta ne gördüğünüz önemli değil. Önemli olan onun ne olduğu.”
Reklam ajansı: Dialogo Publicidad, Arjantin
17. Patates kızartması
“Sahte dünyada gerçek patates kızartması.”
Reklam ajansı: Zig, Kanada
18. Sen sen değilsin
Snickers’ın global “Açken sen sen değilsin” kampanyasının Rusya’da bir basın uyarlaması.
Reklam ajansı: BBDO Moskova, Rusya
19. Sansür
“Şerit sansürü icat eden adam Skol içseydi böyle olmazdı. -- Böyle olurdu.”
20. Parfüm
Tom Ford markasının çok tartışılan ve tepki çeken reklamlarından erkek parfümü için olanı.
21. Biradan daha iyisi
Reklam ajansı: John St., Kanada
22. Geniş açı
Geniş açı objektifli Omaz fotoğraf makinesi reklamı, sırf rontgenciliğe değil başkalarının fotoğrafını izinsiz çekerek suç işlemeye de teşvik ediyor.
Reklam ajansı: Publicis, Hindistan
23. Bireysel emeklilik
Kadınları aşağılayan bir reklam. Kadınların 30 yıl çalışıp emekli ikramiyeleriyle göğüslerini dikleştirebilecekleri söylenmiş.
Reklam ajansı: Duval Guillaume, Belçika
24. Yukarı bak
Post-it reklamı kadınları aşağılamanın yanı sıra erkekleri de nereye bakacağını bilmez aptal yerine koyuyor.
Reklam ajansı: The Jupiter Drawing Room, G. Afrika
Paylaş