Paylaş
Bu sayfa, dünyadan ve Türkiye’den reklamcılık üzerine, ilginizi çekeceğini umduğum içerikle hazırlanıyor. Yorumlarınız çok önemli. Paylaşmanız dileği ile...
Engin Bey’i ikna edebilir misiniz?
Görsel: Franfurt_İzmir.pdf + Londra_İzmir.pdf + Roma_İzmir.pdf
İkna gücünüze ve yaratıcılığınıza güveniyor musunuz? Cevabınız evet ise tam size göre bir brief var. Kırmızı Ödülleri - TÜRSAB iş birliğinde ve MNG Kargo sponsorluğunda başlayan Kırmızı Kent Reklam Yarışması, reklam yaratıcılarına çağrıda bulunuyor.
İlk etapta İzmir’i tanıtmanız bekleniyor. İç turizm hareketliliğine katkı sağlamayı amaçlayan yarışmanın detaylarını kirmiziodulleri.com/kirmizikent adresinde bulabilirsiniz.
Kampanya, Medina Turgul DDB tarafından hazırlanan esprili bir kampanya ile duyuruluyor.
Tag: Yaratıcılık
Öğrencilerden bölüm başkanlığı atamasına protesto
Görsel: HuseyinAltunbas.jpg
Selçuk Üniversitesi Reklamcılık Bölümü’ndeki arkadaşlar Twitter’da kampanya başlatmışlar. Bana da yağmur gibi yağan mesajlar hep aynı şeyi söylüyor: “ Selçuk Üniversitesi Reklamcılık Bölümünde tuhaf atamalar var bölüm başkanımızı geri istiyoruz. #huseyinaltunbas”
Öğrenciler tarafından yapılan açıklamada şöyle deniyor: “Biz Selçuk Üniversitesi Reklamcılık Bölümü’ne reklamcı olmak için geldik. Bizleri sektörle buluşturan, gerçek bir reklamcı olarak yetişmemiz için sürekli çaba sarfeden Doç. Dr. Hüseyin Altunbaş hocamızın apar topar görevden alınarak yerine reklamcılıkla hiçbir ilgisi olmayan bir öğretim üyesinin göreve getirilmesine anlam veremiyoruz. Bizler eski bölüm başkanımızı geri istiyoruz. Biz buraya gerçek reklamcı olmak için geldik. Yapılan atamada bizim isteklerimiz hiçe sayılarak zorunlu bir yönetim anlayışı uygulanıyor. Yetkililerden sesimizi duymalarını ve yapılan yanlışı düzeltmelerini önemle rica ediyoruz.”
Tag: Üniversite
Reklamverene konkur danışmanlığı
Görsel: GameKudra
İnternet sitesinden anladığım kadarıyla oldukça yeni faaliyete geçen Game Kudra‘nın (http://www.gamekudra.com) verdiği çeşitli danışmanlık hizmetleri arasında reklamverenle reklam ajansı arasında köprü olarak reklamveren adına konkur düzenlemek de var.
Şirketin iki ortağından Esra Baykal’ın mesajında şöyle deniyor:
“Game Kudra, reklam ajansları ve reklamverenler arasındaki köprü olmaya devam ediyor. Bu kapsamda 2 yeni konkuru organize ettiğimizi duyurmaktan mutluluk duyuyoruz.
Theness Termal Otel lansman konkuru, Game Kudra tarafından başlatıldı. Katılımcı ajanslar haftaya sunumları yapacaklar, tüm katılımcılara şimdiden başarılar diliyoruz. Reklamverenlerin en kaliteli hizmeti, en doğru rakamlara alması için çalışan firmamız, bu süreçte ajanslara da en doğru briefleri ve çalışma şartlarını sunuyor.
Anadolu Grup’a bağlı Geely Otomotiv, PR konkurunu da Game Kudra organize ediyor. Bu süreç de yakında tamamlanacak.”
Tag: Sektör
IAA Türkiye Bölümü, iddialı bir gündemle yeniden faaliyette
Görsel: IAA.jpg
IAA Uluslararası Reklamcılık Derneği Türkiye Bölümü’nün Olağan Üstü Genel Kurulunda seçilen yeni yönetim kurulu ilk toplantısını yaptı. Toplantı sonrası yapılan açıklamada, derneğin gündeminde öncelikli beş konu var:
1. Büyüyen Türkiye oluşumu içinde küçük olan reklam pastasının büyütülmesi
2. Sektördeki bazı tartışmaların giderilmesi,
3. Televizyonun yanında tüm reklam mecralarının hak ettikleri değeri kazanmaları
4. Üniversitelerarası Reklam Yarışması’nın farklı bir uygulama ile yeniden başlatılması.
5. Reklam prodüksiyonunda açıklık, güven, verimlilik ve ekonomi getirecek bir düzen ve sistem oluşturulması
Bu arada, Başkan Caner Tunama’nın kapanış konuşmasındaki, “Türkiye’deki tüm reklam mecralarını kapsayacak mukayeseli ve ortak bir ölçüm sistemi oluşturulması için çalışılacak” sözleri dikkat çekici. Acaba IAA, sektördeki mevcut TV reyting ve basın okur ölçümlerine alternatif mi getirmeyi hedefliyor?
Tag: Dernek
Strese sokan tanıtım
Görsel: Nivea.jpg
Şöyle bir olay yaşadığınızı düşünün: Akraba ziyareti için memlekete gideceksiniz. Bavulunuzu toplayıp havalimanına geliyorsunuz. Uçağınızın kalkmasına daha vakit var. Kendinize bir kahve alıp bekleme salonunda bir koltuğa ilişiyorsunuz. O sırada gözünüz karşınızda oturan kişinin elindeki gazeteye takılıyor ve ne görsiniz! Gazetenin manşetinde koca puntolarla “Polis tarafından aranıyor” yazıyor ve yanında sizin fotoğrafınız. Ne yapardınız?..
Bu fikri Nivea Deodorant, Almanya’da uygulamış. İzlemek için: http://youtu.be/_gWk_yKtEdo
Ajans: Felix & Lamberti, Hamburg, Almanya
Tag: Yaratıcılık
Bikini reklamı mı?
Görsel: Bikini.jpg
Güzel kızın bikinisiyle poz verdiği bu ilan, ilk bakışta ünlü bi rmarkanın bikini reklamı sanılabilir. Ne var ki başlık ve reklam metni okunduğunda aslında Fransa okur yazar oranını artırmak için yapılmış bir kamu bilinçlendirme reklamı olduğu anlaşılıyor.
Reklam metninde, “Fransa’da maalesef 3 milyon kişi bunu bir bikini reklamı zannetmektedir” denilerek ülkede okuma yazma bilmeyenlerin sayısı verilmiş.
Ajans: DDB, Paris, Fransa
Tag: Yaratıcılık
Baldır bacak reklam mecrası
Görsel: Bacak1.jpg + Bacak2.jpg + Bacak3.jpg + Bacak4.jpg
İnsanların dikkatini çekmek için garip reklam araçları kullanılmasına alışık olabiliriz ama Japonya’da faaliyet gösteren halkla ilişkiler şirketi Absolute Territory, reklam mecrası anlayışına yeni bir boyut getirmiş.
Firma, müşterilerine genç kızların bacaklarını kiralayarak tanım yapmalarını sağlıyor. Oddity Central isimli sitenin haberine göre, bu işi yaparak para kazanmak isteyen 18 ve üzeri yaşındaki kızlardan sosyal medya hesapları ve en az 20 takipçileri olmaları isteniyor. Kızların ücreti hak edebilmeleri için günde en az sekiz saat etiketi taşımaları ve çektirdikleri fotoğrafları sosyal medyada paylaşmaları gerekiyor.
Tag: Komik
kiralayarak tanım yapmalarını sağlıyor. Oddity Central isimli sitenin haberine göre, bu işi yaparak para kazanmak isteyen 18 ve üzeri yaşındaki kızlardan sosyal medya hesapları ve en az 20 takipçileri olmaları isteniyor. Kızların ücreti hak edebilmeleri için günde en az sekiz saat etiketi taşımaları ve çektirdikleri fotoğrafları sosyal medyada paylaşmaları gerekiyor.
Tag: Komik
Paylaş