Paylaş
YALINLIKLA ELDE EDİLEN YARATICILIK
Basın reklamları geleneksel olarak tüketiciye bilgi ve detay vermek için kullanılır. Basın reklamlarına yüklenen bu fonksiyon, çoğu zaman gazete ve dergi reklamlarının yaratıcılıkları üzerinde kısıtlayıcı etkide bulunur. Bu kısıtlama ve zorluğa rağmen reklamcılar basında da son derece yaratıcı işler çıkarmayı başarırlar. Aşağıda yer alan reklamlar, hem yaratıcı özellikleri hem de bu özelliği yalın bir şekilde başarmaları ile öne çıkan örnekler.
1. WWF
Doğal Hayatı Koruma Vakfı’nın ilanlarında “Sıra sende” denilerek doğayı koruma veya yok etme hamlesinin okurda olduğu vurgulanıyor.
Ajans: JWT, Singapur
2. MTV
Michael Jackson’ın ölümünden sonra yayınlanan anma ilanı.
Ajans: BBDO, Almanya
3. LEGO
Lego’nun hayal gücüne katkısı vurgulanmış.
Ajans: Blattner Brunner, ABD
4. LEVI’S
Serinin adına yakışır şekilde, en “ince” çizgilerle Levi’s Slim kampanyası.
Ajans: JWT, Hindistan
5. HUT WEBER
Şapka mağazası Hut Weber, bir şapkanın her şeyi değiştirebileceğini söylüyor.
Ajans: Serviceplan, Almanya
6. FABER CASTELL
Faber Castel renkli boya kalemlerinin orijinal renklere ne kadar yakın olduğunu aktaran kampanya.
Ajans: Serviceplan, Almanya
7. LISTERINE
Listerine, sigara, sarımsak ve kahvenin sebep olduğu ağız kokusunu gideriyor.
Ajans: JWT, Puerto Rico
8. VEET
Tüy dökücü ürün markası Veet’in bu ilanında tertemiz bir sabun görseli ve “Hiç tüy olmaması daha iyi” mesajı yer alıyor.
Ajans: EURO RSCG, İspanya
9. BMW
BMW’nin orijinal yedek parça kullanımının önemine dikkat çeken ilanı.
Ajans: Leo Burnett, Norveç
10. COLGATE
Colgate diş ipi her şeyi çıkarır.
Ajans: Cerebro Y&R, Panama
11. FEDEX
FedEx’in New York’tan Rio de Janeiro’ya verdiği hizmet, Hürriyet ve Cristo Redentor heykellerinin birleşmesi ile anlatılmış.
Ajans: BBDO, ABD
12. HOSPITAL ALEMAN
Aléman Çocuk Hastanesi’nin çocuk sigortası kampanyasında, yeşil kısım ebeveynlerin tembihlerini, mavi kısım ise çocukların yaramazlıklarını temsil ediyor.
Ajans: Del Campo Nazca Saatchi & Saatchi, Arjantin
13. HEINZ
Hiç kimse Heinz gibi ketçap yetiştiremez.
Ajans: McCann Erickson, Birleşik Krallık
14. MITSUBISHI
Otomobil görseli oluşturan balon, dinazor, lolipop ve Titanik simgeleri arasında yer alan tek bir kirpi, göktaşı, çocuk ve buzdağı ile uyumsuz parçanın her şeyi mahvedeceği anlatılmış.
Ajans: BBDO, Şili
15. PLAYDOH
Ne yaparsanız yapın, Play-Doh oyun hamuru zararsızdır. (Singapore)
16. SANDISK
Küçücük Sandisk’e kocaman şeyler sığıyor. “Micro 16 GB USB Flash Drive. Sandisk”
Ajans: Nolin BBDO, Kanada
17. SENSODYNE
Hassas dişlere kask!
Ajans: Callegari Berville Grey, Fransa
18. BANK FORUM COMMERZ GROUP
En sağdaki ters ataş ve “Alman usulü kaos” esprisi ile Alman disiplinine gönderme yapılmış ve Bank Forum’da bankacılığın aynı derecede düzgün olduğu belirtilmiş.
Ajans: Ogilvy & Mather, Ukrayna
19. NORI
Japon restoranı Nori saat 11’den itibaren hizmet veriyor.
Ajans: Markus Reklambyrå, İsveç
20. CİNSEL TACİZ MAĞDURLARINA DESTEK
Tespit etmekte iki saniye gecikilmesi her şey için iki saniye geçtir.
Ajans: McCann Erickson, İsrail
21. BOOTS BODY CREAM
Daha seksi dizler için
Ajans: McCann Worldgroup, Tayland
22. K-LYNN LİNGERİE
İkinci bir ten gibi iç çamaşır.
Ajans: JWT, Dubai, BAE
23. VOLKSWAGEN BEETLE CABRIOLET
Yeni üstü açık Volkswagen Kaplumbağa.
Ajans: Bluedream Ad, Şanghay, Çin
24. HEINEKEN
Heineken 1873’den beri sosyal ağ oluşturuyor.
Ajans: TBWA\NEBOKO, Hollanda
25. GREENPEACE
Sıradan ampüller çevreyi öldürüyor.
Ajans: TBWA\RAAD, Dubai, BAE
Yazarın son yazıları |
#28 Temmuz 2013 Bilen Şoför Kazanıyor
#24 Temmuz 2013 Flört oyununda öne geçmek için
#21 Temmuz 2013 Bir markanın doğuş öyküsü
#17 Temmuz 2013 Sigarayı bıraktıran reklamlar
#14 Temmuz 2013 Türk reklamcılığının dönüm noktası bir kampanya
#10 Temmuz 2013 En yaratıcı basın reklamları
Paylaş