Paylaş
Diğer yandan öyle reklamlar vardır ki başlığa ihtiyaç duymaz. Bırakın başlığı, bazı reklamlar tek bir söz dahi içermez. Bu reklamlar mesajın tamamını görsel unusuru ile verir. Başlığın ve metnin üstleneceği görev, kendi asli fonksiyonları ile birlikte görseldedir.
Aşağıdaki 25 reklam, bu tür reklamlara iyi bir örnek olarak gösterilebilir. Listenin sonundaki “Beyin” başlıklı The Economist dergisi ilanı, başlık ve metin bulundurmamanın ötesinde logo bile içermemektedir. Buna rağmen söylemek istediğini başarıyla anlatabilmektedir.
1. Kepek önleyici şampuan
Reklam ajansı: Saatchi & Saatchi, Çin
2. Mola
Reklam ajansı: JWT, Birleşik Krallık
3. Ekşi şeker
Reklam ajansı: Ogilvy, Hindistan
4. Karate okulu
Reklam ajansı: Monday People, Tayland
5. Şekersiz
Reklam ajnsı: DDB, İspanya
6. Diş ipi
Reklam ajansı: Cerebro Y&R, Panama
7. Köpekler için kabızlık giderici
Reklam ajansı: Publicis, Hindistan
8. Acılı ketçap
Reklam ajansı: Shalmor Avnon Amichay / Young & Rubicam, İsrail
9. Diş koruması
Reklam ajansı: Callegari Berville Grey, Fransa
10. Prezervatif
Beijing Dentsu, Çin
11. Okuma sevdalılarının kitapçısı
Reklam ajansı: Filadélfia, Belo Horizonte, Brezilya
12. Uluslararası kargo
Reklam ajansı: DDB, Brezilya
13. Profesyonel fotoğraf makinesi
14. Hayal gücü
Reklam ajansı: Blattner Brunner, ABD
15. Beyin
Reklam ajansı: Ogilvy, Singapur
Paylaş