Paylaş
Platformun adı “Kurumsal Acenteler Birliği” kısaca KURAP.
Adından anlaşılabileceği gibi, KURAP kurumsal şirketlere hizmet veren acenteleri çatısı altında toplayan bir oluşum.
Kurumsal şirketlere hizmet haliyle daha nitelikli bir hizmet anlamında.
KURAP bünyesindeki şirketlerin sayısı şimdilik 17 olsa da Hande Arslanalp iş hacmi olarak ciddi bir potansiyeli temsil ettiklerine dikkat çekiyor.
KURAP’ı kuran şirketler aynı zamanda TÜRSAB üyesi.
Hande Arslanalp
Ancak, babası TÜRSAB’ın kurucuları arasında olan Moris Turizm’in sahibi Moris Kasar’ın belirttiği gibi kurumsal şirketlere hizmet veren acentelerin 7 binden fazla üyesi olan TÜRSAB içinde seslerini duyurmaları hayli zor.
“TÜRSAB’ın gücüne hepimizin ihtiyacı var. Biz TÜRSAB’a muhalif değiliz. Aksine TÜRSAB’ın sırtındaki yükü hafifletmeye çalışıyoruz” diyor Kasar.
KURAP’ın önüne iki hedef koymuş.
Bunlardan birincisi “kalifiye eleman yetiştirmek” ki bu turizm sektörünün hiç kuşku yok en fazla ihtiyaç duyduğu şey.
İkincisi ise teknolojik gelişmelere daha hızlı bir şekilde adapte olmak.
Kasar “en büyük rakibimiz diğer acenteler değil internet” derken haklı.
Uçak, otel rezervasyonları artık internet ortamında yaygınlaşırken, “paylaşım ekonomisinin” in iyi örneklerinden “airbnb” ve benzeri trendler artık hayatımızın bir parçası.
KURAP’ın önüne eğitim ve teknoloji hedeflerini koyması kuşkusuz tüm turizm sektörüne yarayacak.
ÇOCUKLARIMIZA DA “SAĞLIKLI YAŞAM”
Aylin Somersan Coqui
SAĞLIKLI yaşam hepimizin dilinde.
Ne ki baktığınızda sağlıklı beslenme, hareketli yaşam, spor tavsiyeleri çoğunlukla büyüklere yönelik.
Peki ya çocuklar?
Dünya Sağlık Örgütü çocukların her gün en az 60 dakika fiziksel aktivite yapmasını öneriyor.
Diğer ülkelerde durum nedir bilmem ama araştırmalar Türkiye’de 6-11 yaş grubu çocukların neredeyse yüzde 60’ının düzenli bir egzersiz yapmadığını ortaya koymuş durumda.
Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’nin Türkiye’deki sıkı takipçisi olan Allianz Türkiye “Çocuklar için Sağlıklı Yaşam” diye kolları sıvamış.
Geçenlerde Allianz Türkiye CEO’su Aylin Somersan Coqui, çocukların hareket ve spor yoluyla sağlıklı büyümelerine ve gelişmelerine büyük katkı sağlayacak programı tanıttı.
Coqui’nin verdiği bilgiye göre, “Allianz Motto Hareket” programı kapsamında 8 yılda 7 bölgede 42 bin çocuğa ulaşılacak.
Sekiz yıl sürmesi planlanan program kapsamında hedef okulda ve okul dışında çocukların spora alışmalarını sağlamak, becerilerini arttırmak.
Allianz Türkiye iddialı bu programa başlatırken yanına önemli STK’ları da almış.
Sosyal İnovasyon Merkezi kurucusu Suat Özçağdaş program koordinatörü.
Ege Çağdaş Eğitim Vakfı (EÇEV), Koruncuk Vakfı, Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı, Türkiye Atletizm Federasyonu projenin destekçileri arasında.
Paylaş