GAYE Çevikel, iki buçuk yıl gibi bir sürede Gaia&Gino markasını global bir tasarım markasına dönüştürmeyi başardı.
Çevikel’i bu sütunlardan hatırlayacaksınız. Aksesuvar alanında dünyanın önde gelen tasarımcılarıyla çalışmaya başladığını yazmıştım.
Bir süreden beri Gaye Çevikel ile haberleşmiyorduk.
Ansızın geçen cumartesi günü kolunun altında kalın bir dosya ve birkaç dergiyle geldi.
Gözlerime inanamadım.
Time Dergisi’nden, Wall Paper’a, Madame Figaro’dan Japon Gagu Dergisi’ne kadar Gaia&Gino’nun haber olduğu sayısız gazete ve derginin kopyaları dosyasında.
Kimi "Türk Hazineleri" demiş, kimi "A La Turka Estetik".
Baktım Gaye Çevikel’in dosyasında Çince Life Style Dergisi de var, Rusça İnterior da. San Francisco MoMA Müzesi 2006 Noel armağanları kataloğunun kapağına bir Gaia&Gino ürünü koymuş.
Bilmem kaç lisanda Gaia&Gino markasının tanıtımını görünce artık iyice ikna oluyorsunuz.
Gaia&Gino aksesuvar alanında Türkiye’den çıkan ilk "global tasarım" markası.
Gaye Çevikel tasarımda global bir Türk markası olmak için yola çıktı, gece gündüz demeden çalıştı ve başardı.
"Dünyanın önde gelen tasarımcılarıyla çalışıyorum" diyor.
Adlarını sayıyor:
Karim Raşid, Arik Levy, Jaime Hayon, Andre Putman, Yves Behar.
Bu tasarımcıların çalışmaları Gaia&Gino’ya kimi zaman ödül de kazandırıyor.
Örneğin bunlardan bir tanesi tasarımın Oscar’ı sayılan İdea ödülü.
Karim Raşid’in, Gaia&Gino için tasarladığı kandil ve vazo koleksiyonu İdea 2006 Bronz ödülünü kazanmış.
Arik Levy’nin "Mistic" adındaki ürün ise Design Plus ödülünü.
Hem mumluk, hem vazo olarak kullanılabilen bu ürün, ünlü şarkıcı Elton John’un da beğenip evine aldığı bir ürün.
Türk markası dünyanın önde gelen dükkanlarında ve ünlülerin evinde.
Çevikel ünlü İtalyan markası Max Mara ile de bir anlaşma yapmış en son.
Andre Putman imzasını taşıyan Gaia&Gino ürünleri bundan böyle Max Mara’nın dünyanın 12 noktasındaki dükkanlarında satılacak.
Peki ünlü tasarımcılara çizdirdiği ürünleri nerede yaptırıyor?
Gerçekten baktığınızda hepsi son derece sofistike ürünler.
Gaye Çevikel cam objeleri cam alanında ustalaşmış Doğu Avrupa ülkelerinde, İtalya’da, porselenleri Fransa’da yaptırıyor.
Optik kristal ve doğal kauçuk ürünler ise Çin’de üretiliyormuş.
Markası gibi üretimi de global.
En güçlü olmayı hedeflediği pazarlar ABD, İngiltere, İtalya ve Türkiye.
İlk üçünde dediğim gibi bayağı yol almış durumda. Bu haftadan sonundan itibaren ürünleri Beymen mağazalarında.
Bundan sonra Türkiye’de de Gaia&Gino markasını daha sık duyacağız kuşkunuz olmasın.
Ünlü tasarımcıları Gaziantep’e götürecek
DOSYASINA bakınca hemen gözünüze çarpıyor.
Gaye Çevikel dünya basınına verdiği röportajlarda Türkiye’yi, İstanbul’u hep vurguluyor.
Kimi zaman tasarımcılarını İstanbul’a davet ediyor, buradan esinlenmelerini sağlıyor.
Çevikel baba tarafından Gaziantepli.
16 yaşına kadar bu şehirde yaşamış.
Dolayısıyla bu şehre bağlılığı var.
Geçenlerde Gaziantep’e yaptığı bir yolculukta tüm bakır atölyelerini gezmiş.
Özellikle "çakma" tekniğiyle yapılan bakır işlerine hayran kalmış.
Şimdi "çılgın" bir projesi var:
Geleneksel el işçiliğini modern tasarımla birleştirmek.
"Çalıştığım tasarımcıları Gaziantep’e götüreceğim. Orada yapılanları görsünler. Zaten anlattığımda çok heyecanlandılar. Gaziantep’teki işçilik dünyanın hiçbir yerinde yok" diyor.
Karim Raşid, Arik Levy gibi dünyaca ünlü tasarımcıların çizecekleri modern objelerin Gaziantepli ustalar tarafından yapıldığını düşünün...
Gerçekten ortaya müthiş ilginç objeler çıkacaktır.
Gaye Çevikel’ın fikri bunları zaten birer "sanat objesi" olarak pazara sunmak.
"Gaziantepli bakır ustalarına dünyaya açılmaları için bir fırsat vermek istiyorum. Şimdiye kadar hep bunu hayal etmişler. Bunu ben sağlayacağım" diyor.
Neden olmasın?
Ev hayvanları pazarının tasarım talebi var
GAİA&Gino markasının ilk sözcüğü tahmin edebileceğiniz gibi Gaye’nin İngilizcesi.
Markanın ikinci sözcüğü ise Gaye Çevikel’ın köpeği Gino’nun ismi.
On yaşlarında bir Golden Retriever olan Gino markanın sadece köpekler için yapılan tasarımlarını simgeliyor.
Gaye Çevikel ABD’de ve Japonya’da ev hayvanları pazarının cirosunu söyleyince kulaklarıma inanamadım.
Japonya’da ev hayvanları ürünleri pazarının yıllık cirosu 38.1 milyar dolarmış.
Japonlar ev hayvanlarına hem düşkün, hem de hayvanları için sofistike ürün arayışında.
ABD pazarında da durum böyle.
Çevikel’in dediğine göre, ABD’nin büyük şehirlerinde bu pazar çocuk ürünleri pazarının önündeymiş.
Dolayısıyla Gaia&Gino ev hayvanları ürünlerinde de hızla sivrilen bir marka.