İş dünyasının yurtdışı ilanlarının etkisi ne kadar?

TÜSİAD’ın darbe girişimi sonrası yurt dışına doğru mesajları vermek için başlattığı ilanlar özel sektöre ilham vermiş görünüyor.

Haberin Devamı

Geçtiğimiz hafta Sabancı Holding, TAV, NEF’in yurtdışı kamuoyuna yönelik önemli yabancı medya kuruluşlarına ilanları peş peşe geldi.

 

Bunların devam mutlaka gelecektir diye düşünüyorum.Ancak ne kadar etkili olacakları konusunda kuşkularım var ne yazık ki...

 

Zira böyle hassas, üstelik turizmin yüzde 40 oranında düştüğü bir dönemde yurtdışındaki imajımızı zedelemeye yönelik görüntüleri yabancı medyaya neredeyse altın bir tepside sunmakta üzerimize yok.

 

Sadece iki örnek vereceğim.İstanbul Belediye Başkanı Topbaş’ın doğru bir kararla “Hainler Mezarlığı” tabelasını kaldırmış.

 

Haberin Devamı

Ne ki kaldırmasından hemen önce Fransız Haber Ajansı AFP fotolu olarak haberi servise sokmuştu bile.

 

Üzerinde fazla düşünülmeden atılmış bir adımın uluslararası platformda verdiği zarar büyük.Diğer bir örnek dün sabahın erken saatlerinde sosyal medyadan önüme düşen videolu görüntü.

 

Ankara’da, Kızılay’daki ‘Demokrasi Nöbeti’nde, iddiaya göre bayrak tutmadığı gerekçesiyle Fransız bir turist feci dövülmüştü.Videoda saldırganları da gülüyordu.

 

Yabancı ajanslar bu görüntüyü kaçırır mı?

 

Elbet kaçırmaz, anında üzerine atlar.

 

Özel sektörün uluslararası kamuoyuna yönelik çabaları da boşa çıkar.

 

İş dünyasının  yurtdışı ilanlarının etkisi ne kadar

 

ÖZYEĞİN MODELİ  KOPYALANAMAZ

 

ÖZYEĞİN Üniversitesi rektörü Prof. Dr. Esra Gençtürk, “eğitimde Özyeğin modeli kopyalanamaz, çünkü arkasında Hüsnü Özyeğin var” diyor.

 

Haberin Devamı

Türkiye’deki 15 kadın rektörden biri olan (sayı 16 idi ancak Dicle Üniversitesi rektörünün açığa alınmasıyla sayı 15’e düştü) Prof. Gençtürk modeli anlatınca kendisine hak veriyorum.

 

Modelin esası üniversite öğrencilerinin birinci sınıftan itibaren iş dünyasına entegre olmaları.

 

Üniversiteye geldiklerinde Prof. Gençtürk’ün deyişiyle bir CV yazmayı beceremeyen öğrencilere iş dünyasının kapılarına açan Hüsnü Özyeğin’in Yönetim Kurulu Başkanı olduğu Fiba Holding.

 

Fiba Holding’in tüm şirketleri -perakende, enerji, finans- üniversitenin öğrencilerini sahada deneyime sahip olsunlar diye kabul ediyorlar.

 

Öğrencilerin Fiba Holding’e ait Marks&Spencer, Gap, Banana Rebuplic, Aeropostale gibi markalar tarafından 1 ay süreyle ücretli ve sigortalı işe alındıklarını belirten Gençtürk Hüsnü Özyeğin’in bu modele ne kadar destek verdiğini aktarırken şöyle bir anekdot aktarıyor:

 

Haberin Devamı

“Hüsnü Bey, bir keresinde şakayla karışık sahada çalışacak öğrenci sayısına göre perakende dükkânların sayısını arttırabileceğini söylemişti”.

 

Üniversite ikinci sınıfta, Fiba’nın perakende dışı sektörlerinde deneyim kazanan öğrenciler üçüncü sınıfta ise zorunlu staj yapıyorlar.Neticede ne oluyor?

 

Üniversiteye girerken doğru dürüst bir CV’leri olmayan öğrenciler okurken kazandıkları deneyimlerle CV’lerini doldurmayı başarıyorlar

 

.Öyle ki, Prof. Gençtürk ekibiyle lisans mezunlarının “Özgeçmiş Kataloglarını” düzenliyor ve bunları şirketlere yolluyor.Fiba Holding çatısı altında deneyim ve özgüven kazanmış gençler başka şirketlere yelken açıyor.

 

Yazarın Tüm Yazıları