Paylaş
Dünyanın en değerli internet şirketi Google,geçtiğimiz haftalarda , 6 milyar dolara Chicago merkezli Groupon’u almak istedi.
Alamadı.
Chicago’da iki yıl önce 28 yaşında, Andrew Mason adındaki genç bir girişimci tarafından kurulmuş olan Groupon, Google’ın sunduğu teklifi burun kıvırdı.
Neden kıvırdı derseniz hesap ortada.
Groupon, dünyada Youtube’dan sonra 1 milyar dolarlık ciroya en hızlı ulaşmış internet şirketi
Bugün Google’ın 6 milyar dolar önerdiği şirket bir yıl sonra kim bilir kaç milyar dolar edecek?
Yahoo’nun 4 milyar dolara satın almaya çalıştığı Facebook’un değerinin şimdi 40 milyar doların üzerinde olduğunu düşünürseniz.
Facebook’un kurucusu Mark Zuckerberg nasıl Yahoo’ya “olmaz” dediyse, Twitter’ın kurucusu Jack Dorsey’den sonra Andrew Mason da “Google”a şimdilik “hayır” dedi.
Zira bugün 20 milyon dolayındaki kullanıcısının katlanarak çoğalacağından emin.
Küçük balık yarının büyük balığı.
KOBİ’LERE SATIŞ MODELİ
Peki Groupon ne yapıyor?
Daha çok sınırlı bir pazarlama bütçesi olan KOBİ’lere yönelik bir satış modeli geliştirmiş.
Söz konusu şirketlerin ürünlerini sadece 24 saatliğine inanılmaz indirimlerle satışa sunuyor.
Kimi zaman GAP gibi önemli markalar için de aynı yöntemi uygulayabiliyor.
Groupon geçtiğimiz Nisan ayından beri Türkiye’de “şehirfırsatı.com” olarak faaliyet göstermeye başlamış.
Burada 3 milyon dolardan fazla bir yatırım yapmış.
Tesadüfen Google’ın Groupon’u satın alamayacağının anlaşıldığı gün şirketin CEO’su Emre Ekmekçi ve direktörü Anıl Süren ile birlikteydim.
İkisi de söz konusu internet şirketlerinin kurucuları gibi gencecik iki girişimci.
Emre Ekmekçi, Los Angeles’ta rekl^am ve pazarlama okumuş, Anıl Süren ise finans kökenli.
44 kişinin çalıştığı Groupon Türkiye’nin ofisinde yaş ortalaması 26.
İnternet şirketleri en fazla gençlerin alanı.
2011 YILINDA HEDEF 50 MİLYON DOLAR
Nisan’dan bu yana Türkiye’nin belli başlı illerinde 1.3 milyon kişiye ulaşmayı başarmışlar.
2011 yılında hedef 50 milyon dolarlık ciro
Ekmekçi’ye “Ne gibi fırsatlar sunuyorsunuz” diye soruyorum.
Verdiği örnekler ilginç.
*99 liraya bir yarış pistinde 3 tur Ferrari sürüş deneyimi.
*Sultanahmet’te bir butik otelde geceleme.
* Çağaloğlu Hamamı’nda bir gün.
* 29 Ekim’de Boğaz’da teknelerden havai fişeklerini izleme fırsatı.
Aklınıza ne gelirse var.
Çağaloğlu Hamamı’na ilgi o kadar fazla olmuş ki, sahibi Ekmekçi’yi bizzat arayıp “Hamama bir yılda gelen Türk müşterilerin sayısını bir ayda geçtik” diye bilgi vermiş.
YÜZDE 80 KADIN
Türkiye’deki Groupon kullanıcılarının yaşları 16-30 arasında.
Yüzde 80’i de kadın.
Emre Ekmekçi’nin buna getirdiği açıklama şöyle:
“E-Ticaret denince kullanıcıların büyük çoğunluğu erkek. Ancak yeme içme, gezme, eğlence gibi sektörler ağırlıkta ve genellikle bu konularda karar vericiler kadındır. Dolayısıyla kullanıcılarımız çoğunlukla kadın”.
Önüme koyduğu tablo bu saptamanın doğru olduğunu gösteriyor.
Peki Türkler sunulan fırsatlar arasında en fazla neye ilgi göstermişler derseniz cevabı ilginç.
İndirimli dil kurslarına.
Demek ki lisan açığımızın iyi farkındayız.
Kütüphanenize Açık Kitap
AÇIK Radyo 15. yaşını kutluyor.
Bu vesileyle “çok çok özel” bir kitap yayınladı.
Aslında “çok çok özel” iki kitap sözkonusu.
Zira program kayıtlarından, dinleyici mektuplarına ve hatta eski fotograf albümlerine kadar bir ansiklopedi titizliğiyle hazırlanmış olan Açık Kitap’ın bir versiyonu ünlü ressam Mehmet Güleryüz’ün çizimleriyle zenginleştirilmiş.
Koleksiyonerler için sadece 150 adet basılmış ve öğrendiğime göre tükenmek üzere.
İkinci versiyonda ise içerik aynı ancak Mehmet Güleryüz’ün çizimleri yok.
550 maddeden oluşan, 180 yazar, çizer, gazeteci, müzisyen, bilimci, fotoğrafçı, edebiyatçı, dansçı ve sanatçının ortak katkılarıyla hazırlanan kitap bu haftadan itibaren yayınevlerinde.
Mutlaka kütüphanenizde bulunsun derim.
Paylaş