‘En yoğun AVM’den 20 kat fazla ziyaretçi çekiyoruz’

TRENDYOL’un kurucusu ve CEO’su Demet Mutlu’yla 2012 yılında, Dünya Ekonomik Forumu sırasında Davos’ta tanışmıştık.

Haberin Devamı


Hazır giyim e-ticaret sitesi Trendyol’u iki yıl önce kurmuştu.


Demet Mutlu ile aradan 4 yıl geçtikten sonra yine buluştuk.

 

DEF’in, dünyada 50 kişiyle sınırlı “Genç Küresel Lideri” arasına giren Mutlu altı yılda Trendyol’u Türkiye’nin en büyük hazır giyim e-ticaret sitesi haline getirmiş.

 

Paylaştığı rakamlar, büyük şehirlerin dışında Anadolu’nun çeşitli merkezlerinde gençlerin giyim merakından e-ticaretin ekonomideki geleceğine ilişkin ipuçlarını veriyor.

 

“ Trendyol moda e-ticarette açık ara sektör lideri ve en kârlı şirket” diyor.

 

Şirketin 2016 cirosu 1 milyar lira, yılda yüzde 80 büyüyor ve 2017 beklentisi 1.5 milyar lira.

 

Haberin Devamı

Hepsiburada’nın kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner gibi “teknolojide kadın girişimciliğinin” sembol isimlerinden olan Demet Mutlu bu noktaya kolay gelmemiş.

 

Teknolojiye ve modayı birleştirmek fikriyle yurt dışından Türkiye’ye döner dönmez kurduğu Trendyol için haftanın neredeyse 7 günü çalışıyor, bir güne 10 toplantı sığdırıyor.

 

FACEBOOK, GOOGLE’UN YATIRIMCISI

 

“Facebook, Google, Amazon gibi dev internet şirketlerinin yatırımcısı Kleiner Perkins’in Türkiye’de yatırım yaptığı tek şirketiz. Geçen yıl Avrupa Kalkınma Bankası da yatırımcılarımıza dahil oldu” diyor.

 

2 binin üzerinde yerli ve yabancı markayla çalışan, bunun yanı sıra kendi markası Trendyol’u yaratan Demet Mutlu’nun rakamlarına gelelim:

 

Satışın yüzde 70’i büyük şehirlerin dışında gerçekleşiyor. Demek ki, Anadolu modayı iyi izliyor. Üstelik yeni sezon ürünler tüm alışverişlerin yüzde 45.

 

Haberin Devamı

Trendyol ayda 35 milyon ziyaretçi ile en yoğun AVM’den 20 kat fazla ziyaretçi çekiyor.

 

Yılda 20 milyondan fazla ürünü müşterilere ulaştırıyor. Günde 60 bin kargo yola çıkıyor.

 

Müşteriler 18-45 yaş arası ve yüzde 85’i kadın.

 

20-25 arası gençlerde büyüme oranı yüzde 200.

 

Dediğim gibi bu veriler, Türkiye’yi anlamak isteyen sosyologlar için iyi bir kaynak.

 

‘En yoğun AVM’den 20 kat fazla ziyaretçi çekiyoruz’
Demet Mutlu

 

CEP TELEFONUNUN PAYI YÜZDE 150 BÜYÜYOR

 

Demet Mutlu’nun bu büyümede cep telefonunun rolü üzerinde duruyor.

 

Bununla ilgili “Mobil uygulamamız 3 milyon kişi tarafından indirildi. Ziyaretçi ve satışımızın yüzde 60’ı mobilden geliyor ve mobilin payı yüzde 150 büyüyor” diyor.

 

Akıllı telefon sayısının 45 milyona ulaştığı bir ülkede Trendyol’un büyüme hızı şaşırtıcı olmamalı.

 

Haberin Devamı

Yeni ünlenen genç tasarımcılara da yer vererek sıklıkla kendi koleksiyonlarını sunan Mutlu Türkiye’de yakaladığı başarı nedeniyle gelecekte Ortadoğu’ya açılmayı hedefliyor.

 

30’lu yaşlarındaki Demet Mutlu’ya internette iş yapmak isteyen gençlere tavsiyelerini sordum.

 

Çok iyi bir ekip. Ekip, ekip, ekip diyorum. Ekip herşeyin başı.

 

İş modelini doğru yapmak.

 

Sabırlı olup, iyi odaklanmak.

 

İnternette perakendenin payı sadece yüzde 2. Dünyada yüzde

 

12. Dolayısıyla bu alanda yapacak çok şey var.

 

HILLARY CLINTON, HAMDİ ULUKAYA’YI KUTLADI, ÇÜNKÜ

 

CHOBANI markasının kurucusu Hamdi Ulukaya ABD’de bir ilke imza attı.Ulukaya, anne ya da baba olan tüm çalışanlarına (mevsimine göre bin ile 2 bin arasında değişiyor) ücretli altı ay izin hakkı tanıyacağını açıkladı.2017 yılı başından itibaren Chobani’de çalışan yeni anne, babalar bu haktan yararlanacak. ABD’de özel sektörde çalışanların yüzde 90’ının anne, babalık durumunda ücretli izne ayrılamadıklarını belirten Ulukaya’ya bunun değişmesi gerektiğini söylüyor.İşveren olarak önemli bir adım atan Ulukaya’ya en büyük övgü ise Hillary Clinton’dan geldi.Demokrat Parti’nin Başkan adayı Clinton dünkü açıklamasında Ulukaya’yı ABD’li diğer işverenlerin de izlemesi gerektiğini söyledi.

Yazarın Tüm Yazıları