Paylaş
Ben Düzce’ye gidemedim ama Aylin Nazlıaka Hürriyet’e ziyarete geldi.
Gençler arasındaki yüksek işsizliklik oranını aşağıya çekmeye yönelik projeyi uzun uzun konuştuk.
İnsan kaynakları sektöründe 24 yaşında kendi şirketini kurarak önemli başarılara imza atan Nazlıaka’yla neler konuştuğumuza geçmeden önce bir hatırlatma yapacağım.
2003 yılının, ağustos ayı.
Nedense yolum CHP İstanbul İl Kongresi’ne düşmüş.
Ortam bana oldukça yabancı olduğundan pür dikkat kesilmişim.
2 bin -2 bin 500 kişilik salonda gençlerin sayısı yok denecek kadar az.
Gerçi kadınlar da varlıklarıyla pek göz doldurmuyor ama gençlerin azlığı fark edilmeyecek gibi değil.
Baykal’ın konuşmasından önce gösterilen filmde ise bol bol “değişim”, “yeni başlangıç” gibi şeyler duyuyoruz.
CHP, yeni kan olmadan yani gençleri kucaklamadan “değişim” yapacak.
Gel de inan.
İŞSİZSENİZ İŞİMİZ SİZSİNİZ
Parti o sıralarda gençlere ulaşacak en etkili yol olan internetin bile farkında değil.
Zaten ben de “Gençler ve internet olmadan CHP’ye nereye” diye başlık atmışım.
Bugüne gelirsek, CHP’nin sekiz yıl önce temelsiz bir şekilde ortaya attığı “değişimin” artık ete kemiğe büründüğünü söyleyebilirim.
Tek başına “GenceArtı” projesi bile bunun kanıtı.
Nedir bu proje?
Aylin Nazlıaka hemen yanımda www.gencearti.com sayfasını açarak anlatıyor.
“GenceArtı seçimlere odaklı değil. Siyasi eğilimleri ne olursa olsun tüm gençleri kucaklama projesi bu” diyor.
“ 1 yıl süreyle devam etmesini tasarladığımız proje kapsamında 41 ili dolaşarak iş arayan gençlerimize kişisel gelişim seminerleri vereceğiz.
Onları iş dünyasıyla buluşturacağız” diye ekliyor.
Projenin sloganını harika bulmuşlar.
“İşsizseniz işimiz sizsiniz”.
9 MİLYON YENİ SEÇMEN
GenceArtı her ne kadar seçimlere odaklı olmasa da şöyle bir gerçek var:
Geçen seçimlerden bu yana 9 milyon yeni seçmen oy kullanacak.
Dolayısıyla CHP’nin bu projesi nerede bakarsanız bakın gençlere önemli bir mesaj.
Yukarıda adresini verdiğim site bir saatte yaklaşık 1700 kere tıklanıyormuş.
Aylin Nazlıaka “Yurt dışından da ilginin hayli fazla olduğunu gördük” diyor.
Düzce’deki etkinliğe 600 kadar genç katılmış.
Gönüllü eğitmenlerden iş arama, mülakat, iletişim, teknikleri, kariyer yönetimi gibi dersler almışlar.
Sonra da Düzceli işadamlarıyla bir araya gelip, deneyimlerine kulak vermişler.
Sırada 41 il var.
Nazlıaka “İş bulamayan gençlere yeniden güven aşılamak istiyoruz. Çoğunun aylarca hatta yıllarca iş aradıktan sonra çaresizliğe kapılıp
vazgeçtiklerini biliyoruz” diyor.
Bence GenceArtı ayakları yere basan güzel bir proje.
1000 kadın ortaklı derginin Hedefi 1 milyon tiraj
GAZETECİ Seda Kaya Güler, Özyeğin Üniversitesi’nde “girişimcilik” kurslarına katıldıktan sonra işe hızlı girişti.
8 Mart Dünya Kadın Günü’ne “bağımsız” bir kadın dergisi yetiştirme telaşında.
Küçük ekibiyle “Rengârenk Kırmızı” Dergisi’ni çıkartmaya hazırlanan Güler sermaye oluşturmak için ilginç bir yol izliyor.
1000 lira vererek dergiye ortak olacak 1000 kadına ulaşacak.
Aralarında TÜSİAD Başkanı Ümit Boyner, PepsiCo Asya Pasifik Bölgesi Başkanı Ümran Beba, eski KAGİDER Başkanı Gülseren Onanç’ın da olduğu 200 kadın kadar şu anda dergiye ortak olmuş durumda.
İlk aşamada dergiyi İstanbul’da yayınlayacak olan Güler daha sonra Kırmızı’nın diğer illerde de kadınlara yönelik yerel haberlerle, röportajlarla basılmasını planlıyor.
1 milyonluk bir tiraj hedefleyen Seda Kaya Güler değişik dağıtım kanalları da deneyecek.
Yolun açık olsun Rengârenk Kırmızı.
Zira kadın sorunlarına ciddi bir şekilde eğilecek yepyeni bir dergiye şiddetle ihtiyaç var.
Paylaş