Bir masa, bir kasadan Türkiye’nin en büyük AVM’sine

HESAP ortada.

Haberin Devamı

İstanbul’un en yeni alışveriş merkezlerinden İstinye Park’ı ayda 1.6 milyon kişi ziyaret ediyor.

İnternet üzerinde alışveriş imkânı sağlayan hepsiburada.com’un aylık ziyaretçi sayısı 15.5 milyon kişi.

Bu rakamları karşılaştırdığınızda Doğan Online’ın İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım, “hepsiburada.com Türkiye’nin en büyük AVM’si” derken haklı.

Dün Doğan Holding Yönetim Kurulu üyesi ve hepsiburada.com Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner, Gökyıldırım, hepsiburada.com Satın Alma Direktörü Mehmet Tözge, Pazarlama Direktörü Nurçin Koçoğluile bir araya gelip, 12 yıl önce bir apartman katında, 100 bin dolar sermayeyle kurulan hepsiburda.com’un başarı hikayesini konuştuk.

Hanzade Doğan Boyner, “Mecidiyeköyü’nde 60 metrekarelik apartman katında kelimenin tam anlamıyla bir masa, bir kasayla başladık. Bugün gelinen noktada hepsiburada.com 30 kategoride, 360 bin ürünle hizmet veriyor” diye anlatıyor.

Sitenin bugün kayıtlı üye sayısı 10 milyon.

Günde ortalama 20’inin üzerinde sipariş alıyor ve ayda ortalama 600 bin teslimat gerçekleştiriyor.

Haberin Devamı

Bir masa, bir kasadan Türkiye’nin en büyük AVM’sine

ONLİNE ALIŞVERİŞİN YÜZDE 60’I ANADOLU’DAN

Türkiye’deki internet ekonomisinin hacmi 20 milyar lira

Bunun büyük bir bölümü e-devlet ödemeleri, internet üzerinden yapılan elektrik, su ödemeleri, seyahat acentalarının işlemleri vesaire.

4 milyar lirası ise internet üzerinden yapılan alışverişler.

Başka bir deyişle Türkiye’deki toplam perakende satışlarının sadece yüzde 1’i internet üzerinden.

Avrupa’da bu oran yüzde 4, ancak Türkiye’de büyüme hızı iki kat fazla.

Hanzade Doğan Boyner, yüzde 1’lik payın önümüzdeki 4-5 yıl zarfında yüzde 5’leri bulacağına inanıyor.

İnternet üzerinden alışveriş bambaşka bir dünya, bambaşka dinamikleri var.

Örneğin, hafta sonları özellikle karlı ve yağışlı havalarda satış grafiği yükseliyor.

Alışveriş sabah saat sekizden akşam sekize kadar devam ediyor.

Yani sabah gözünü açar açmaz alışveriş için internetin başına çökenler var.

35 milyon internet kullanıcısının olduğu Türkiye’de, online alışverişin yüzde 60’ını Anadolu gerçekleştiriyor.

Anadolu şehirleri internet üzerinden alışverişe oldukça hızlı adapte olmuş durumda.

Haberin Devamı

NORMAL BİR MAĞAZA GİBİ

Peki online alışverişte en fazla ne satılıyor?

Cevabı Yenal Gökyıldırım’dan alıyoruz.

Bilet, otel rezervasyonları ilk sırada.

Daha sonra elektronik ve bilgisayar geliyor.

Hepsiburada.com için “Türkiye’nin en büyük AVM”si diyen Yenal Gökyıldırım bunu şöyle açıklıyor:

“Normal bir mağaza gibi hareket ediyoruz. Tüketicinin gerçek ihtiyaçlarını hızlı bir şekilde gidermek için çalışıyoruz”.

Iphone’den bebek bezine, mobilyaya, kozmetikten beyaz eşyaya kadar uzanan geniş bir yelpazeden söz ediyoruz.

Bu yelpaze yerel lezzetler de dahil.

Diyelim Kayseri’den pastırma ya da Gaziantep’ten baklava istediniz...

Kapınıza kadar geliyor.

Yurt dışında yaşıyorsanız bile canınız çektiğinde Kayseri pastırması yeme şansınız var.

Aynı şekilde P&G, Unilever, Henkel gibi şirketlerle yapılan özel anlaşmalarla temizlik malzemeleri de kapınızda.

Haberin Devamı

KONUŞAN ETİKET DÖNEMİ

Hepsiburada.com’un yeni başlattığı bir uygulamanın bilgisini ise Mehmet Tözge veriyor.

Iphone’lara yüklediğiniz bir “konuşan etiket” sayesinde markette bir ürünün hepsiburada.com’da ne kadara satıldığını öğrenip anında “at sepete” diyebiliyorsunuz.

Dönem artık “konuşan etiket” dönemi.

Geçenlerde İstanbul Modern’in de Turkcell ile birlikte benzer bir uygulamaya geçtiğini ve “konuşan etiketi” bir sanatçının tablosuna doğru tuttuğunuzda her türlü bilgiyi alabildiğinizi yazmıştım.

Teknolojiyi takip etmek artık günümüzde zorunlu bir hale geldi.

Hem tüketici takip ediyor, hem hizmeti sunan.

Nitekim hepsiburda.com teknolojik alt yapısını iki yılda bir yenilemek durumunda.

Deloitte tarafından geçtiğimiz günlerde en hızlı büyüyen site seçilen hepsiburda.com önümüzdeki aylarda 4 Körfez ülkesine açılacak.

Gökyıldırım, “Suudi Arabistan başta bu ülkelerde büyük bir potansiyel var. Biz onlara göre e-ticarette oldukça ilerdeyiz. Körfez ülkelerinde büyüyeceğiz” diye konuşuyor.

2015 yılında ise hedeflediği ciro 2.5 milyar dolar.

Yazarın Tüm Yazıları