Dekorasyon alışverişini sevdik!

Moda dünyası ile yakın mesaim olmasına rağmen internet üzerinde alışveriş deyince en ilgimi çekenler, ev üzerine ürünler sunanlar oluyor. perabulvari.com gibi…

Haberin Devamı

2012’de kurulan Perabulvari.com; mobilya, dekorasyon ve tasarıma dair evi ilgilendiren pek çok ürünü aynı çatı altında buluşturmak için yola çıkmış bir proje. ‘Eve giden en keyifli yol’ diye diye de güzel bir sloganları var; aklıma koşuşturma ile geçen günün ardından eve nasıl da ışınlanmayı hayal ettiğim geliyor! Pera Bulvarı’nda hepsi eve dair farklı ihtiyaçlara karşılık gelen başlıklar altında kampanyalar açılıyor. Klasikler de modern ve yalın tasarımlar da bu e-mağazada karşınızda. Başlıklar neler derseniz; mobilyadan aydınlatmaya, ev tekstilinden banyo ürünlerine, el dokuması kilimlerden, zeytinden zeytinyağına bir evin ihtiyacı olan ürünlere yer vermeye özen gösteriyorlar.

Dekorasyon alışverişini sevdik

Haberin Devamı

Kendi adıma “Türk kadınları kılığına kıyafetine, takısına, saçına başına çok düşkün. Modayı neredeyse günü gününe takip ediyor, en son model arabayı kullanma merakı ise milletimizin tamamına mahsus!” diye düşünüyorum. Dekorasyona ilgi bence bu listede en son sırada. O yüzden Pera Bulvarı’nın tasarıma, evine, sanata düşkün profilini dinliyor olmak, beni şaşırtıyor. Pera Bulvarı yetkilileri alışveriş sıralamasında evin en alt sıralarda yer aldığı konusunda hemfikir. Hatta durumun dünyanın pek çok ülkesinde böyle olduğunu söylüyor: “İnsanın gerçek stilini yansıtan evleridir. Geçici modalar ve fazla ihtişamla döşenmiş evler yerine, karakteri ve zamansız bir şıklığı, zarafeti olan evler ne yazık ki çok az. Tam da bu noktada Pera Bulvarı olarak üzerimize düşeni yapıyoruz” diyorlar. Bu arada Pera Bulvarı’nın lezzet dünyasından önerileri de internet üzerinden alışveriş sevenleri belli ki mutlu ediyor.; sundukları mıhaliç peynirinin de çeşit çeşit zeytinyağlarının da alıcısı var. Lezzet bölümünde çok ünlü şeflerin özel tariflerini hem okumak hem de videosunu izlemek de mümkün.

Pera Bulvarı’nın marka içeriğine eklemeyi hayal ettikleri markalar var mı diye sorduğumda “Açıkçası ulaşıp da ikna edemediğimiz markalardan ziyade yoğunluk nedeniyle ulaşmayı ihmal ettiğimiz markalar ve sanatçılar oluyor. Bu noktada kendi inisiyatifiyle bize ulaşan ve Pera Bulvarı’nın genel algısı ve ürün portföyüyle uyum yakalayabilen markalara kapımız her zaman açık” diyerek çağrılarını bu yazı aracılığıyla da dile getiriyorlar. Bu yola baş koymuş olanlara tek tavsiyeleri, kendi marka ve ürünlerini en iyi şekilde taşıyıp sunacağına inandıkları adresleri tercih etmeleri yönünde… “Nasıl ki her mağazaya ürünlerini vermiyorlarsa ya da her marka her yerde bulunmayı tercih etmiyorsa, e-ticaret kanalını seçerken de aynı özenle davranılmalı.”

Haberin Devamı

Dekorasyon alışverişini sevdik

Belki de ilk sormam gereken soruyu sona sakladığımı farkediyorum: Alışverişte canlı deneyimden keyif alan Türk insanı online alışverişte ‘münasır medeniyetlere’ nazaran çok geride değil mi? Türkiye’nin potansiyeline ve dijital pazarlama gerçeğini artık hiçbir markanın reddedemeyeceğine inanan Pera Bulvarı ekibi karşıma rakamlarla çıkıyor: “Perakende sektöründe e-ticaretin payı ülkemizde henüz yüzde 1.6 seviyelerinde olsa da, Avrupa’daki yüzde 6.5, ABD’deki yüzde 12’lik payı göz önünde bulundurunca ülkemizde sektörün ciddi bir potansiyel taşıdığını rahatlıkla söyleyebiliriz. Bugün geleneksel ya da dijital; her şirketin ana gündem maddelerinden biri dijital teknolojilerden daha fazla yararlanabilmek. Özellikle perakende stratejilerinde çoklu kanal (omni channel) stratejilerine ağırlık veren geleneksel şirketler, dijital şirketleri bünyelerine katma yarışına girdi. Tüm bu gelişmeler nezdinde çok yakında online perakendenin sunduğu kolaylık, yakınlık ve hız ile Türk tüketicinin rutinine gireceğini düşünüyoruz” diyerek konuyu noktalıyorlar.

Yazarın Tüm Yazıları