Paylaş
Yani her 3 kişiye, 1 taşıt.
Bu yüzden de ‘yaya’ yerine ‘taşıt’ öncelikli bir kent. Zaten her gün yaşanan ‘park sorunları’, ‘kazaralar’ ve günbegün artan ‘paralı otopark’ sayısı bunun göstergesi.
En kötüsü, insan hayatının pamuk ipliğine bağlı olması.
Çünkü Kızılay’da, Ulus’ta denetim yapan trafik ekipleri, kentin ana arter ve ara sokaklarında yok.
Hal böyle olunca da, her gün trafikte canlı bomba misali dolaşan araçların sayısı artıyor.
Okur, Sedat C.’nin gönderdiği bu 2 fotoğraf, denetimsizliğin ve kent trafiğindeki tehlikenin boyutunu gösteriyor. Okur, iletisinde şöyle diyor:
İNCE İPLE SABİTLENMİŞ
* Söğütözü 2176. Sokak’ta, sürücüsü tarafından kamyonet olarak kullanılan 27 plakalı eski model bir araba, tehlikeli bir şekilde seyrediyor. Arabanın üzerine dizilen 6 büyük metal boru, ince bir ip ile sabitlenmiş. Aynı şekilde bagajdan dışarı sarkan karton parçalarını tutan da sadece bir ip. Trafik kurallarını hiçe sayan şoför ise sebep olduğu tehlikeye aldırış etmeden yoluna devam ediyor.
GÖRMEZDEN GELEN SORUMLUDUR
* Benzer bir manzaraya İstanbul Yolu’nda da şahit oldum. 42 plakalı bir kamyonetin kasasındaki kartonlar, brandadan dışarı sarkıyor. Trafik için tehlike arz eden bu araçların sebep olacağı bir kazanın sorumlusu, bilinçsiz şoförler kadar bu manzarayı görmezden gelen yetkililerdir de bence.
Çin malı lale soldu
Büyükşehir Belediyesi’nin Kızılay’ın göbeğine kondurduğu dev lalenin uzun süredir çalışmamasından şikayet eden bir okurun, tepkisi şöyle:
“Sayın Başkan Melih Gökçek, tıpkı Ankapark’ın oyuncakları gibi bu laleyi de Çin’den aldıklarını söylemişti. Şimdi her Kızılay’a gittiğimde kapkara ekranıyla, kentin göbeğinde duran bir ucube görüyorum. Yazık değil mi vatandaşın parasına? Sayın Başkan, en azından biz Ankaralılara bir açıklama borçlusunuz.”
ÖNERİM VAR
3 METRELİK BOŞLUK YOL OLMALI
Çankaya’nın İlkbahar Mahallesi’ndeki 309. Sokak, bir gecekondu nedeniyle ikiye bölünmüş durumda. Villa tarzı evlerin yer aldığı sokakta kapı numarası arayan bir kişi, karşısına gecekondu çıkınca hem şaşırıyor hem de haklı olarak hiddetleniyor. Çünkü, 609. Sokak, söz konusu gecekondunun arkasından, aynı yönde devam ediyor. Çözüm önerim ise şöyle:
Gecekondunun bir yanındaki 3 metrelik boşluk yol haline getirilerek, arkasında kalan ikinci yarıya bağlanmalı.
Yalçın OĞUZ
İKTİDAR YAPMIYOR MUHALEFET GÖRMÜYOR
Ankara’yı güneye bağlayacak otoyol olan Ankara-Niğde bağlantısı ne yazık ki geçen 12 yılda bir nebze ilerlemedi. Gölbaşı-Hacılar tarafında oturanlar bilir, Ankara çıkışında en son 2002’de çalışma yapılmıştı, sonra bir metre dahi ileriye gitmedi. Seçimler geliyor, seçimler gidiyor. Her seçim döneminde liderler Ankara-Niğde arası otoyolun hemen yapılacağı vaadinde bulunuyorlar. Hatırladığım son vaat Aralık 2014’te ihaleye çıkılacağı idi. Kim yapar kim tutar bilmiyorum ama gerçek olan iktidar yapmıyor, muhalefet ise görmüyor. Ne Ankara milletvekilleri ne Niğde milletvekilleri... Sadece onlarda değil bu yoldan yararlanan yaklaşık 23 ilin Milletvekilleri de görmüyor. Biz bu gidişle daha çok bahar bekleriz.
T. DİKER
KISA... KISA...
* Ankara’daki toplu ulaşımda bir anons var ki, onca tepki ve şikayete rağmen halen kaldırılmadı: 65 yaş.
Bu anonslar bizleri rencide edercesine yapılmaya devam ediliyor. Eğer belediye bu hizmeti bizlere mahsus yaptığını ilan ederek övünüyorsa bu çok yanlış bir uygulamadır.
Kudret KAATSIZ
* Bahçelievler Azerbaycan Caddesi’ndeki (Eski 3. Cadde) evimin önünde, 90 yıllık akasya ağaçları var. Bakımları yapılmayan bu ağaçların dalları kurudu. Ağaçların sağlık bir şekilde büyümesine davam edebilmeleri için kuruyan dallarının budanmasını istiyorum.
Şan ÇONGUR
Paylaş