Paylaş
* Asıl problem, yaya kaldırımlarında taş plaka kullanılması.
* Pahalı bir alternatif. Oysa ki asfalt betonun (yani bildiğimiz asfalt kaplama) maliyeti, taş kaplamanın yaklaşık üçte biri.
* Yaya kaldırımında yapılması mecburi olan bütün tamir ve tadilatlar hem çok kolay, hem çok ucuz, hem de çabuk yapılabiliyor.
* Kışın, taş kaplamanın derzlerinden sızan sular taş plakaların altına girerek donuyor ve taşlar yerinden oynuyor.
* Buzlar eridiği zaman da aralardan sızan su, yolda yürüyenin üzerine sıçrıyor.
* Taşlar, sadece altına giren suyun donması veya kötü işçilik sebebi yerlerinden kalkmıyor. Ankara’nın kronik trafik problemlerinden olan yaya kaldırımlarına park eden araçlar nedeni ile yerlerinden oynuyor ya da kırılıp parçalanıyor.
AMERİKA VE AVRUPA ÖRNEĞİ
Amerika’nın bütün şehirlerinde yaya kaldırımları -bir iki istisnası ile- tamamen asfalt kaplıdır. Avrupa’da da hemen hemen bütün şehirlerde, -bir kaç tarihi şehir hariç- yaya kaldırımları yine asfalttır. Herhalde onlar bizden daha fakir oldukları için değil, daha rasyonel hareket ettikleri için. Aslında bütün Ankaralıların toplu hareket ederek, gelecek belediye seçimlerinde oylarını ‘yaya kaldırımlarını asfalt yapmayı taahhüt eden adaylara’ vermeleri, bu yaya kaldırımı rezaletini önlemekte etkili olabilir diye düşünüyorum.
ALIŞTIK ARTIK
Okur Can Kaplan, bu fotoğrafı Ulus’ta çekmiş. Ve şöyle aktarıyor:
“Ulus Şehit Teğmen Kalmaz Caddesi’nde, kaldırıma çıkarak engelli yolunu işgal eden araç yüzünden, yaşlı bir görme engelli yolu kullanamadı. O yaşlı amcaya yanımdan geçerken, ‘Sizin yolunuza araç park etmişler ne kadar düşüncesiz insanlar’ dedim. Cevabı ise şöyle oldu: ALIŞTIK ARTIK.”
BU BİNAYA NASIL İSKAN İZNİ VERDİ?
Bahçelievler’deki kaldırımları, duyarsız sürücülerin yanı sıra bazı müteahhitler de işgal ediyor.
Mesela Taşkent Caddesi 69. Sokak’taki 74 no’lu yeni binanın bahçesi, bunlara örnek. 2.5 metrelik kaldırımı haksız yere neredeyse yarım metreye düşürmüş. Çankaya Belediyesi bu binaya nasıl iskan izni verdi?
Kamil BİLGİN
ASFALT BOZULDU KALDIRIM ZARAR GÖRDÜ
Başkent Elektrik Dağıtım AŞ’ye (Başkent EDAŞ) bağlı yüklenici firma, Altındağ’ın Gülpınar Mahallesi, Celal Esat Arseven Caddesi’nde yol boyu kazı çalışması yaptı. Çalışma sırasında asfalt bozuldu, yeni yapılan kaldırımlar zarar gördü. Şimdi yol, toz ve topraktan geçilmiyor. Pencerelerimizi açamıyoruz. Bir de ekipler çok dağınık çalıştıklarından, cadde üzerinde kalan kum, hafriyat yığını araç trafiğini tehlikeye düşürüyor. EnerjiSA ve Büyükşehir Belediyesi yetkililerinden, şikâyetimizi dikkate almalarını ve ilgilenmelerini istiyoruz.
Hüseyin DEMİR
SÖZ YETKİLİDE
ÖNCE DEVİR SONRA AYDINLATMA
Okur Çağrı Tamur’un iletisi üzerine, Kudüs Caddesi’nin aydınlatmalarının bazı geceler gün doğmadan kapatılmasına, ‘Kudüs’e karalık çöktü’ başlığıyla yer vermemin ardından Başkent Elektrik Dağıtım AŞ’den şu açıklama geldi:
“Haberinize konu olan Kudüs Caddesi’nde bulunan aydınlatma direklerinin tarafımıza devri hususunda gerekli yazışmalar yapılmış olmasına rağmen tesisin şirketimize devrine ilişkin süreç henüz tamamlanmamıştır. Dolayısıyla, ancak devir sürecinin tamamlanmasının ardından bölgedeki aydınlatmaların bakım ve onarımları tarafımızca gerçekleştirilebilecektir.”
KISA... KISA...
* Bahçelievler 54. Cadde’de, gece yarısı satte 03.00 sıralarında yapılan çalışmanın gürültüsüne uykudan uyandık. Yetkili olduğunu söyleyen kişiye, bu saatte çalışma yapılamayacağını söyledim. Fakat, belediyenin kendilerine gece yarısı çalışma yapmak için izin verdiği, yanıtı aldım. Belediyeyi aradığımda da, Valilik’ten izinli olabilecekleri belirtildi. Sonuç olarak, gecenin 3 ünde buna izin verip vatandaşı düşünmeyen birim hangisi acaba?
Gültekin
* ANKARAY ile yolculuk yapanların en büyük şikayeti yüksek ses. Açıldığı yıllarda sessiz şekilde seyreden vagonlar, şimdilerde ise yüksek gürültü çıkarıyor. Büyükşehir Belediyesi yetkilileri, bu duruma öncelik vermeli. Sorun vagonlardan mı yoksa raydan mı kaynaklanıyor tespit edilmeli.
Mahir YAVAŞ
Paylaş