EGO Genel Müdürlüğü 100 milyon TL tasarruf sağlamış

Burada Okur Yazar’da geçen hafta, “Ankara metrosu vagonlarındaki güzergâh haritalarının kafa karıştırdığına” dikkat çekmiş... “Kente yabancı birinin bu güzergâha bakarak nasıl yanılabileceğini” ise okurumuz Mehmet A.’nın şu iletisiyle aktarmıştım: “Haritada, Keçiören metrosunun ‘Gar’ ve ‘Adliye’ istasyonları ile OSB Törekent-Koru metrosunun ‘Ulus’ ve ‘Sıhhiye’ istasyonları sanki aynı hat üzerinde gibi gösterilmiş. Halbuki bu iki hat birbirinden bağımsız. Bu hatanın düzeltilmesi gerekir.”

Haberin Devamı

*

EGO Genel Müdürlüğü 100 milyon TL  tasarruf sağlamış

26 Haziran 2023

EGO Genel Müdürlüğü, bu konuyla ilgili kapsamlı bir açıklama gönderdi.

Ve şimdi söz yetkilide:

KAMU ADINA TASARRUF SAĞLANMIŞTIR

“Bilindiği üzere, Ankara Metrosu’nun M4 hattına ilave olarak yapılan ve Atatürk Kültür Merkezi-Kızılay arasındaki 3.3 km ve üç istasyondan oluşan bölümü, işletilmesi için 11 Nisan 2023 tarihinde, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından EGO Genel Müdürlüğü’ne devredilmiştir. 12 Nisan 2023 tarihinde açılışı yapılan bu bağlantı hattının devreye alınmasıyla birlikte vatandaşlarımız, Keçiören’den başlayıp Kızılay’a kadar kesintisiz olarak metro hizmetinden faydalanmaktadır. Hattımıza ilave edilen üç istasyonun kuruluşumuza tesliminden önce yapılan planlamalar kapsamında, tren kapıları üzerinde bulunan Dinamik Güzergâh Haritası’na yeni istasyonların da eklenmesi için üretici firmayla görüşmeler yapılmıştır. Üretici firma tarafından Dinamik Güzergâh Haritası’nın ana kart ve LED devrelerinin bulunduğu kasası ve plastik kapak bölümünü de içeren bir adedinin tamamı için verilen fiyat teklifi bin 475 dolardır. Bir araçta (3’lü tren) 24 adet Dinamik Güzergâh Haritası mevcut olduğundan toplam 108 aracımız için 2 bin 592 adet ihtiyacımız bulunmaktadır. Dinamik Güzergâh Haritası’nda üç ilave istasyon nedeniyle yapılacak değişimin kurumumuz bütçesine (yedeksiz olarak dahi) 3 milyon 823 bin 200 dolara mal olacağı ortaya çıkmıştır. Mevcut ekonomik koşullarda yapılacak değişim için bu maliyetin çok yüksek olması, kurumumuzu maliyeti düşük başka çözümler üretmeye yöneltmiştir. Yapılan bu çalışmalar sonucunda kurumumuz tarafından üretilen bir projeyle, ana kart ve LED devrelerinin bulunduğu mevcut kasayı kullanarak, yani sadece üstte bulunan plastik kapak bölümünün LED ışıklara göre dizayn edilerek değiştirilmesi planlanmıştır. Bu yöntem, üretici firmayla da görüşülerek uygunluğu konusunda uzlaşılmıştır. Bu yöntemin maliyetinin düşük olması nedeniyle (adedi 85 dolar) yapılan görüşmeler sonucunda bilâ bedel (kurumumuza sıfır maliyet ile) yaptırılması firmaya kabul ettirilmiştir. Yani bugünkü kur değeriyle, yaklaşık olarak 100 milyon TL’lik tutar harcanmamak suretiyle kamu adına tasarruf sağlanmıştır.

Haberin Devamı

MEVCUT ANA KARTIN KULLANIM GEREKÇESİ

Haberin Devamı

Aşağıdaki görseller, Dinamik Güzergâh Haritası’nın eski halini, ana kart ve LED devrelerinin bulunduğu kasa bölümünü ve Dinamik Güzergâh Haritası’nın yeni halini göstermektedir.

1) Dinamik Güzergâh Haritası’nın eski hali

EGO Genel Müdürlüğü 100 milyon TL  tasarruf sağlamış

 

2) Ana kart ve LED devrelerinin bulunduğu kasa bölümü

EGO Genel Müdürlüğü 100 milyon TL  tasarruf sağlamış

 

3) Dinamik Güzergâh Haritası’nın yeni hali

EGO Genel Müdürlüğü 100 milyon TL  tasarruf sağlamış

Yukarıdaki görsellerin dikkatlice incelenmesiyle, uygulanan projedeki yöntem seçimi ve 2 numaralı görseldeki mevcut ana kartın kullanım gerekçesi daha iyi anlaşılacaktır.

Aşağıdaki görselde ise yeni Dinamik Güzergâh Haritası’nın detay fotoğrafı yer almaktadır. Buradan da görüleceği gibi sembolik olarak aynı çizgide olsa dahi hatlar, farklı renklerle boyanmak suretiyle birbirlerinden ayrılmışlardır.

Haberin Devamı

EGO Genel Müdürlüğü 100 milyon TL  tasarruf sağlamış

Ayrıca, Dinamik Güzergâh Haritası, yolcu bilgilendirme yöntemlerimizden sadece bir tanesidir. Buna ilave olarak yolcularımızın bilgilendirilmesi için sistemimizde:

* Tren içi sesli anons sistemi...

* Tren içi görüntüleme ekranında istasyon isimlerinin kayar yazıyla bildirilmesi uygulamaları da bulunmaktadır.

Dolayısıyla, yönlendirme konusunda gerek engelli yolcularımız gerekse uluslararası standartlar açısından mevcut uygulamalarımızın yeterli olduğu düşünülmektedir.”

Yazarın Tüm Yazıları