Paylaş
ANA YOLDAN YÜRÜYORLAR
“Büyükşehir Belediyesi Kent Estetiği Daire Başkanlığı, Konya Yolu üzerindeki Balgat Köprüsü’nün -pek de ihtiyaç duyulmayan- 100. Yıl tarafına merdiven koydu.
ÖNERİM: Yolun diğer tarafına da merdiven konulması.
ÇÜNKÜ: Gölbaşı istikametinden toplu taşıma araçlarıyla şehir merkezine gelen vatandaşlar, indikleri durakta merdiven olmaması nedeniyle 100. Yıl tarafına geçmek için Balgat istikametine doğru ana yoldan metrelerce yürümek zorunda kalıyor.”
Yayalar ana yoldan yürümek zorunda kalırken, okurumuz, “Can kaybı yaşanmadan köprünün Balgat tarafına da merdiven konulsun” diyor.
GÜNÜN FOTOĞRAFI
DOLMUŞ'UMSU
Kent trafiğinde öyle garip araçlar karşım(n)ıza çıkıyor ki...
İşte onlardan biri.
Anadolu Bulvarı’nda seyreden dolmuştan bozma bu araç...
Muhabirimiz Sedat Cenikli’nin objektifine takılmış.
*
Dikkat!
* Aracın arka kapıları yerine sac kapılar takılmış.
* Ön camı haricindeki tüm camlarına siyah film çekilmiş.
* Eskiden(dolmuşken) yolcuların inip-bindiği kapı silikon ile yapıştırılmış.
Velhasıl.
Yandan bakınca: Dolmuş.
Arkadan bakınca: Cezaevi aracı.
*
Böyle bir aracın trafik kaydı var mıdır?
Bilmem ama.
Şunu söyleyebilirim: Keşke hep dolmuş olarak kalsaydı.
‘ÇAKAR’LI ARABALAR
Trafikte hepimiz görüyoruz.
Kırmızı-mavi çakar lambalarıyla...
Son sürat giden, taciz eden, yol isteyen araçlar var.
Bu tür araçları fotoğraflayan okurlarımızın sorusu aynı:
“Bu araçların polis ve/veya koruma mı olduğunu nasıl anlayacağız?”
*
Daha önce de yazmıştım.
Google’da ‘çakar lamba’ araması yapsanız.
Oto yedek parça/aksesuar olarak karşınıza çıkıyor.
50-100 liraya satılıyor.
Trafik Kanunu’na göre kullanımının yasak olduğu çakarlı lambaların...
Satışı bu kadar kolay olmamalı.
KONUTKENT'İN SABAH KÂBUSU NİSPETEN HAFİFLEDİ
Okurumuz Tarık Celal Güven, Konutkent’i Eskişehir Yolu’na bağlayan kavşakta yaşanan trafik çilesini defalarca Okur Köşesi’ne yazan bir isim.
Yeni bir ileti daha göndermiş.
Okurumuz, “Nihayet bir hafta önce, Konutkent yönünden gelip Eskişehir-Polatlı istikametine dönecek araçların uzun kuyruklar oluşturmasını nispeten hafifletmek amacıyla kavşakta, daha önce bir araçlık olan şeridin iki araçlık şerit haline getirildiğini gördük” diye yazmış.
*
“Ama” diye ekleyen okur Tarık Celal Güven, iletisine şöyle devam etmiş:
“Konutkent istikametinden gelen ana yol esasen iki araçlık olduğu için bu sefer şehir merkezi yönüne gidecek araçlar uzun kuyruklar oluşturmaya başladı. Tıkanıklığın asıl nedeni, iki araçlık yolun, Eskişehir Yolu kavşağında üç araçlık hale getirilişi.
ÇÖZÜM:
1) Trafiği gittikçe daha da yoğunlaşan Konutkent yönünden gelen yolun üç araçlık-şeritlik hale getirilmesi gerekir.
2) Daha köklü ve uzun vadeli olan ise bu kavşağın, tıpkı Mesa Plaza-Bağlıca-Eskişehir Yolu kavşağındaki gibi alt-üst geçit şeklinde olmasıdır.”
2017'NİN HATIRINA İLLE DE ANKARAKART
Hürriyet Ankara okurları.
Bıkmadan, usanmadan...
Haklı da olarak soruyor:
“Ankarakart, paralı otobüslerde(ÖTA, ÖHO) ne zaman geçecek?”
*
Onlardan biri okurumuz Aysel Yavuz Şengüler.
2015 ve 2016 yıllarında da aynı konuda şikâyetini yazmıştı.
E tabi, değişen bir şey olmayınca...
2017’nin hatırına bir kez daha yazayım demiş.
*
“Sayın Belediye Başkanımız Melih Gökçek, bu konuda, bu sütunlarda yazdığım kaçıncı yazım?” diye başladığı iletisinde okurumuz, -özetiyle- şunları kaydediyor:
SÖZ VERMİŞTİNİZ
“Kent içi toplu taşımada Ankarakart’ın artık/acilen halk otobüsleri ve özel toplu taşıma araçlarında da geçerli olmasını istiyoruz. Ankara’da yaşayanlar bozuk para ile uğraşmak istemiyor. Söz vermiştiniz. Sıra bu sözü tutmanıza geldi. İstanbul, İzmir, Antalya, Bursa, Antakya, Muğla, İzmit... Bu şehirlerin hepsinde sistem(ulaşımda tek tip kart) işliyor. Biz yıllardır sizi seçiyorsak, sizin de bize hak ettiğimiz yaşantıyı temin etmeniz lazım. İsterseniz bir gün tebdili kıyafetle durağa gelin.(Özellikle Çankaya, Kızılay durağına) Vatandaşların bu konudaki düşüncelerini duyun. Haydi sayın Gökçek. Lütfen verdiğiniz sözü hatırlayın. Sanırım 4 yıl bekledik, süremiz doldu.”
OKURDAN NOT: Akıllı telefonlarla durakta bekleme sorununu çözdünüz. Vatandaş olarak bizler, teşekkür etmesini de biliriz.
ÇAYYOLU METROSUNDAKİ AKSAKLIKLAR
Çayyolu metrosu’ndaki bazı aksaklıkları/eksikleri yazan okurumuz Ergün Şen’in iletisi şöyle:
* Trenlerin ara istasyonlardaki her kalkışı gecikmeli. Özellikle yeni vagonların eklenmesiyle kalkıştaki gecikmeler yaklaşık 15 saniyeyi buluyor. Bu arada defalarca kapı sinyali dinliyoruz.
* Bazı vatman’lar, 1’inci viteste araç kullanır gibi tren kullanıyor. Bazıları ise ani duruş-kalkışlarla yolcuların savrulmasına neden oluyor.
* Anons ve gösterge sistemi bazen çalışmıyor. İstasyonların da isimleri görülemeyen yerlere yazıldığından, yolcular nereye geldiklerini anlayamıyor.
OKURDAN NOT: Artık giderilmiş olması gereken eksikler devam ettiği için Çayyolu metrosu henüz tam oturmamış izlenimi veriyor.
Paylaş