Türk Hava Yolları (THY), yeni uçak gövdesi tasarımı için çalışmalara başladı. Kevin Costner ile uluslararası pazarda tanıtım atağına kalkan, Bercelona Futbol Kulübü ile atağını kuvvetlendiren THY, şimdi de uçak gövdelerini makyajlıyor.
İlk olarak logosunda revizyona giden THY, renk ve dizaynında değişiklikler yaptı. İlk deneme, Boeing 737-800 tipi ‘Elazığ' uçağı üzerinde gerçekleştirildi.
Uçağın gövdesinde halen kullanılan ‘Turkish' kelimesi yeni tasarımda ‘Turkish Airlines' olarak büyük yazıldı. Uçak gövdesinin arka kısmındaki lale deseni de kaldırıldı. Kuyruk standart kırmızı rengini korurken, THY'nin amblemi kesik beyaz daire içine alındı. Bu yeni logo, uçağın kanat uçlarındaki ‘winglet' adı verilen parçaların üzerine de uygulandı. Tasarım beğenilirse, THY'nin yeni sipariş verdiği tüm uçaklarda uygulanacak.
Yeni gövde tasarımı sadece uçakların değil, THY’nin özellikle yurt dışındaki marka algısını güçlendirmeye yönelik yapılan ince bir makyajlama olarak görülüyor. Star Alliance üyeliğinin ardından “We are Turkish Airlines. We are globally yours” sloganı ile özellikle yurt dışına yönelik başlattığı THY’nin bu atağı bence çok önemli. Duyduklarımız doğru ise Ortadoğu’da fırtınalar estiren Kıvanç Tatlıtuğ da THY’nin Arap ülkelerindeki reklamlarında rol alacakmış. Güzel taktik. THY doğru yolda…
Türk havacılık sektörü son yıllarda büyük gelişme kat etti.
Havayolu ulaşımında bilet ücretlerinde uygulanan vergi indiriminin ardından Onurair, AtlasJet, Pegasus ve İzair başta olmak üzere pek çok havayolunun rekabette ben de varım demesiyle, uçakla yolculuk etmek biz Türklerin seyahatlerindeki vazgeçilmezi haline dönüştü.
Rekabet sadece ekonomik uçuş fırsatları getirmedi. Havayolu seyahatlerinde kalite standartlarını da yükseltti.
Sadece iç hatlarda bile her yıl milyonlarca yolcu taşınıyor.
Örneğin yurt içi ve dışı olmak üzere yaklaşık 500 havayolunun tarifeli seferleri bulunan Atatürk Havalimanı’nda her gün yüzlerce uçak iniş ve kalkış yapıyor. On binlerce yolcu havalimanı terminallerinden geçiyor. Yaz döneminde Antalya’da da durum aynı.
Buna rağmen Türk markaları havalimanlarını ve uçakları hala etkili bir tanıtım kanalı olarak görmüyor. Dünyada ise durum tam tersi. Pek çok ülkede etkisinden ötürü “indoor” ve “outdoor”da en pahalı reklam mecraları havalimanları ve uçak içi alanlar (Yolcu dergilerinden, kolonyalı mendile kadar).
Örneğin Avrupa ve ABD’de bizim ülkemizdeki Havaş ve Çelebi gibi yer hizmetleri kuruluşlarına ait araçlardaki reklam alanları kapanın elinde kalıyor. Hava taşımacılığı sadece Türk yolculara değil, kendi ayağı ile gelen yabancılara da Türk markalarına kendisini tanıtma ve duyurma fırsatı sunan ender iletişim kanallarından biri.
İster havalimanlarında ister uçak içlerinde ve isterse de yer hizmetleri araçlarındaki reklam alanları hem ucuz hem ekonomik hem de etkili.