Paylaş
Haberin başlığını görünce ilk önce ben de; “Tamam. Her halde Fenerbahçe Başkanı Aziz Yıldırım digital dünyada ses getirecek bir transfere imza attı anlaşılan” dedim.
Ama yanılmışım.
Bugüne kadar Amerikan Tarım Bürosu'na (American Farm Bureau) ait fb.com’u meğer satın alan Fenerbahçe değilmiş.
Satın almayı gerçekleştiren şirket, fb.com’u kurumsal alan adı olarak kullanacakmış.
Amerikan Tarım Bürosu ile alan adının yeni sahibi arasında geçtiğimiz kasım ayından beri de pazarlıklar sürüyormuş. Sonunda fb.com’un sahibi 8.5 milyon dolar karşılığında Amerikan Tarım Bürosu’nu ikna etmiş.
Fb.com’u satın alan şirketin kim olduğunu az çok tahmin etmişsinizdir.
Tabii ki Facebook…
Facebook, fb.com’u satın alınca Galatasaray, Beşiktaş ve Trabzon’un adlarının kısaltmalarını taşıyan internetteki alan adları kimlerde diye bir göz attım.
Mesela gs.com. www.gs.com Uluslararası Yatırım Bankası Goldman Sachs’a ait.
Ts.com’u satın alanlar ise satışa çıkarmış. Trabzonspor’a gönül verenlere duyurulur.
Dört büyüklerden alan adı konusunda en hızlı davranan takım Beşiktaş olmuş. www.bjk.com Beşiktaş’a ait.
Açılışta sizi Beşiktaş arması karşılıyor ve hem kulübün resmi sitesine hem de taraftar sitesine link verilmiş.
Diğer spor kulüplerinin kısalmalarını içeren alan adlarını varın siz araştırın…
Kurumlar hedef kitleleri üzerindeki itibarlarını kuvvetlendirmek için sürekli markalarına yatırım yaparlar. Bu yüzden pek çok kurum markasına her yıl tonlarca para harcıyor, dünya çapında milyonlarca dolar marka ve patent yatırımı yapılıyor.
Ülkemizde digital dünya da marka yönetimi henüz yeterince önemsenmiyor. Ama görünen o ki yakın gelecekte markaların itibar gücü digital dünyadaki güçleri ile ölçülecek.
Ertan Acar’ı Hürriyet Benim Sayfam veya http://www.facebook.com/ertanacar001 ya da http://www.twitter.com/ertanacar’dan takip edebilirsiniz...
Paylaş