Telekom ADSL’i hem kesiyor hem yeni fatura gönderiyor
Paylaş
LinkedinFlipboardLinki KopyalaYazı Tipi
TÜRK Telekom, sonunda işin kolayını bulmuş. Telefondan sonra şimdi de faturasını zamanında yatırmayan ADSL abonelerinin hem İnternet bağlantısını kesiyor, hem de vermediği hizmet için fatura çıkarmaya devam ediyor.
Bunu da "kayıtlı abone" sözleşmesinin ardına sığınarak yapıyor. Böylece, abonelerine vermediği hizmet için bedel talep etme hakkını kendinde görebiliyor. Abone, İnternet erişimi sağlayamadığı halde Telekom'un düzenlediği faturaları ödemek zorunda kalıyor.
Açıkça söylemek gerekirse, Türk Telekom'un bu uygulamasıyla ilgili Devrim Altaylı'nın e.posta mesajını okuduğumda, ilk önce "Bu kadar da olmaz. Her halde bir yanlış anlaşılma var" diye düşündüm. Ancak, Türk Telekom yetkilileriyle görüştüğümde, uygulamanın doğru olduğunu, üstelik yeni de olmadığını öğrendim. Meğer Telekom, yıllardır sabit telefon abonelerine bu uygulamada bulunuyormuş. Fatura ödenmediğinde hat görüşmeye kapatıldığı gibi, fatura çıkarılmaya da devam ediliyormuş. Abone, hem kapalı hattını açtırmak, hem de telefonunu kullanamadığı aylar için ödeme yapmak durumunda kalıyormuş.
ADSL'E DE KAYDI
Sabit telefondaki bu uygulama, ADSL'e geçişle birlikte İnternet kullanıcılarına da kaydırılmış. ADSL aboneleri de kayıtlı abone sözleşmesi kapsamına sokularak, geciken fatura ödemeleri yüzünden hatları kesilse dahi, almadıkları hizmetin bedelini ödemek zorunda bırakılmış.
Bunun üzerine ilk önce, abonelik sistemiyle hizmet veren kamu kuruluşlarından BEDAŞ'la görüştüm. Ardından da İGDAŞ ve İSKİ'yi aradım. Geciken fatura yüzünden elektriği, suyu ve doğalgazı kesilen abonelerden, verilmeyen hizmet için herhangi bir bedel talep edilip edilmediğini sordum.
Ne BEDAŞ, ne İGDAŞ, ne de İSKİ, hattını kestiği abonelerinden vermediği hizmetin bedelini talep etme yoluna gitmiyor. Ne zaman borç ödenip hat açma bedeli yatırılırsa, o günden itibaren sayaçlar işlemeye başlıyor. Abone de, hizmeti almaya başladığı andan itibaren bedelini ödemekle yükümlü oluyor.
CEPÇİLER ÖRNEK ALDI
Türk Telekom'un kayıtlı abone sisteminden GSM operatörü şirketler de etkilenmiş olacak ki, onlar da faturalı hatlarda aynı uygulamada bulunuyor. Son ödeme tarihine kadar yatırılmayan faturalarda, hatlar görüşmeye kapatılıyor. Ancak, aboneye fatura düzenlenmeye devam ediliyor. Kontörlü hatlarda ise, görüşme bedeli peşin ödendiği için her hangi bir kapatma yapılmıyor. Sadece, 3 ay içinde yeni kontör yüklenme zorunluluğu bulunuyor. Bu süre içinde kontör yüklenmeyen hatlar kapatılıyor. Belli bir süre sonra da abonelik tamamen iptal ediliyor.