Teknomarketler 4 milyar liraya dayandı, ‘dijital yaşam koçu’ devreye girdi
Paylaş
LinkedinFlipboardLinki KopyalaYazı Tipi
20 milyar liralık tüketici elektroniği pazarından yüzde 20 pay alan teknomarketler bir yandan yıl sonu indirim kampanyalarını uygulamaya koyarken, diğer yandan da firmaların dijital yaşam koçlarının da mağazalarda görev almasını sağlıyor.
Dijital yaşam koçları, müşterilerin uygun ürün seçimine yardımcı oluyor.
YILLIK hacmi 20 milyar TL’ye ulaşan tüketici elektroniği pazarından aldığı yüzde 20’lik payla 4 milyar TL’yi yakalamayı başaran teknomarketlerde şimdi, “dijital yaşam koçluğu” dönemi başladı. İthalatçı ve üretici firmaların sirkülasyonun yoğun olduğu teknomarketlerde görevlendirdiği bu dijital yaşam koçları, rekabetin iyice kızıştığı pazarda tüketicilerin beklentilerine uygun doğru ürün seçimi yapmasına yardımcı oluyor. Bu yolla, müşterilerin bir yandan taleplerini karşılamayacak ürünleri almasının önüne geçilirken, diğer yandan da ihtiyaç duymayacağı fonksiyon ve donanımlar için de ekstra ödemede bulunmaları engellenebiliyor.
Yüzde 25’lik indirim
Aralık ayıyla birlikte yıl sonu kampanyalarını peş peşe devreye sokan teknomarketler, bir yandan firma destekli, ürün bazlı kampanyalarda yüzde 25’lere varan fiyat düşüşlerine, sadık müşterilerine yönelik kişiye özel fiyat uygulamalarına, tüm ürünlerde KDV oranı kadar indirime giderken, diğer yandan da tüketicilerin ürün tercihinde doğru seçim yapabilmesi için firmalarla işbirliği yapıyor. Bunun sonucunda aralarında Teknosa, Vatan Bilgisayar, Bimeks, Gold Bilgisayar gibi yerli oyuncular ile Electro World, Medya Markt, Darty, Saturn gibi uluslararası kuruluşların da bulunduğu teknomarketlerde artık, sadece bu zincirlerin satış elemanları değil, üretici ve ithalatçı firmaların özel olarak görevlendirdiği alanında uzmanlaşmış dijital yaşam koçları da bulunuyor.
Özel eğitimleri var
Bu yaşam koçları, mağazada firmanın marka ve modelleriyle ilgilenen tüketicilerin doğru tercih yapmalarına yardımcı oluyor. Ürünlerin özellikleriyle ilgili özel eğitim almış bu koçlar, ilk önce müşterinin satın alacağı üründen beklentilerini öğreniyor. Ardından bu beklentilere uygun markaya ait model önerisinde bulunuyor. Bu modellerin özelliklerini sıralayıp, günlük yaşamda etkin olarak nasıl kullanılacağının bilgisini veriyor. Ayrıca, satın alınmak istenen modelle ilgili verilen pratik tüyolarla, tüketici daha mağazadan ayrılmadan ürünü bilinçli olarak kullanmaya hazır hale geliyor. Apple, Graphisoft, Adobe gibi teknoloji markalarının distribütörlüğünü üstlenen Bilkom’un Türkiye’de öncülüğünü yaptığı dijital yaşam koçluğu, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de dijitalleşmeyle oluşan değişimin sonucu olarak ortaya çıkıyor. Bunda da geniş bant iletişiminin yaygınlaşması, herkes tarafından erişilebilir olması ve mobil teknolojilerin kent insanlarına büyük avantajlar sağlaması da etkili oluyor. Özellikle yüksek teknoloji içeren ürünlerde firmalar, sadece mağazaların satış görevlileriyle yetinmeyip, ürünlerinin hem bireysel hem de iş ve eğitim alanında verimli olarak kullanılmasını sağlamak, çözümler önermek ve özel uygulamalar oluşturmak amacıyla kendi uzmanlarını da devreye sokuyor.
Yüksek bedeli önlüyor
Tüketicilerin günlük yaşamda bu dijital teknolojilere sahip ürünleri etkili olarak kullanımını sağlamak amacıyla görevlendirilen yaşam koçları, Türkiye’de mağaza sayısı 500’e ulaşan teknomarketlerde, müşterilerin ihtiyaç duymayacağı özellikler için de yüksek bedeller ödemek zorunda kalmasını engelliyor.
İlk önce göz teması kuruluyor
TÜRKİYE’de notebookların yüzde 50’si, televizyonların yüzde 40’ı, beyaz eşya ürünlerinin de yüzde 4’ü artık, Dijital Yaşam Koçları’nın da eklenmesiyle birlikte görevli sayısının 10 bini aştığı bu teknomarketlerde satılıyor. Bilkom Genel Müdürü Cömert Varlık, “Türkiye’de 650 perakende noktasında varız. Ancak, profesyonel yaşam koçlarımız şu anda sirkülasyonun en yoğun olduğu 35 teknomarkette görev yapıyor. Bu uzmanlar temsilciliğini yaptığımız ürünlerle ilgilenen tüketicileri mağazalarda bilgilendiriyor. Bunlar ilk önce göz temasında bulunuyor. Eğer müşteri yardım talep ederse, görevlimiz tüketicinin ihtiyacını anlamaya çalışıyor” dedi.
Türk Telekom yeni ‘veri merkezi’ açtı
TÜRK Telekom, sunucu barındırma, sunucu kiralama gibi standart veri merkezi hizmetlerinin yanı sıra yeni nesil bulut teknolojilerine dayalı servislerin sunulacağı veri merkezini İstanbul’da açtı. Türk Telekom Teknoloji Başkanı Timur Ceylan, “İstanbul’da kurulan Türk Telekom Veri Merkezi ile bu yolda önemli bir adım attık. TTVM kurumsal müşterilerimizin gelişen teknolojiyle birlikte artan sunucu, veri alanı gibi gereksinimlerini karşılamak, bu konuda yapacakları yatırım yükünden onları kurtarmak amacıyla kuruldu” dedi. Veri merkezi hizmetlerini 2005 yılından itibaren Ankara’da sunmaya başlayan Türk Telekom, İstanbul’da faaliyete geçen yeni veri merkezi ile birlikte toplamda 80 Gbps uplink kapasitesine ve 3 bin metrekarelik faaliyet alanına ulaştı. İki merkezde de tüm işletmelerinin ihtiyaçlarına göre ölçeklendirilebilen hizmetler sunuluyor.