Paylaş
Ancak, firmadan firmaya, üründen ürüne değişen bu uygulama, farklı sonuçları da beraberinde getiriyor. Bu da, sadece ek garanti süreleri için belirlenen fiyatlarda değil, kapsamlarında da uçurumlara yol açıyor. Bazı tekno marketler, rutubetten, tozdan, voltaj oynamalarından kaynaklanan arızaları, kırılma, çaldırma gibi kullanıcı hatasından kaynaklanan sorunları ek garanti kapsamında değerlendirirken, bazıları kısmen ya da tamamen dışında tutabiliyor. Ek garanti uygulamasının neleri kapsadığı ya da kapsamadığı konusunda müşteriler, satış sırasında yeterince bilgilendirilmiyor. Tüketicilerin yanıltılmasına yol açan bu uygulama, haksız rekabeti de beraberinde getiriyor. Hürriyet Tüketici Köşesi olarak bu hafta, Electro World, Darty, Media Markt, Best Buy, Teknosa, İstanbul Bilişim gibi teknoloji marketlerin başlattığı ek garanti uygulamalarını mercek altına aldık. Garanti süresini uzatma uygulaması kapsamında, satın almayla birlikte kazanılan 2 yıllık garanti süresi, 1 yıldan 3 yıla kadar uzatma imkanı sağlıyor. Teknosa’nın ‘TeknoGaranti’, Darty’nin ‘Darty Garanty’, Electro World’ün ‘Süper Destek’, Media Markt’ın ‘Garanti Ötesi’, Best Buy’ın ‘Extra Garanti’ ve ‘Ekstra Değişim’ adıyla başlattığı uygulamaya, İstanbul Bilişim’de ek garantiyle katılıyor. Uygulamayla birlikte, ürünlerin 2 yıllık yasal garanti süreleri, 5 yıla kadar çıkıyor. Bunun bedeli de ürünün fiyatına göre belirleniyor.
Anında değişim
TEKNOLOJİ marketlerin uzatılmış garanti kapsamıyla birlikte sundukları bir diğer yenilik ise anında değişim uygulaması oluyor. Bu uygulamayla, ürün değişimi, sorgusuz yapılabiliyor. Electro World ve Teknosa’da ürün fiyatı 250 TL’yle sınırlı olan bu limit, Best Buy’da 200 TL’ye, Darty’de de 75 TL’ye kadar geriliyor. Electro World ve Teknosa, beyaz eşya ve sezon ürünlerİ hariç tüm ürün grupları için garanti süresini 5 yıla kadar uzatırken, Darty ve Best Buy tüm ürün gruplarını uzatılmış garanti kapsamına dahil ediyor.
Paylaş