Sorun çözmede ‘tekno’ yarış

Türkiye’de faaliyet gösteren teknoloji marketleri artık sadece fiyatta değil aynı zamanda müşterilerin sorunlarını giderme konusunda da büyük rekabet yaşıyor. Bunun sonucunda 30 gün içinde rapora gerek duymadan arızalı ürünü değiştirip, 20 gün serviste kalan cihazın parasını iade ediyorlar.

Haberin Devamı

YILDA 30 milyar dolarlık elektronik cihaz satışının gerçekleştiği Türkiye’de her 3 cihazdan birini tüketicilerle buluşturan tekno marketler arasında yaşanan rekabet fiyat indirimlerini beraberinde getirirken diğer yandan da satış sonrası hizmet kalitesinin artmasını sağlıyor. Bunda da İngilizler’in Darty, Electro World, Almanlar’ın MediaMarkt ve Saturn gibi uluslararası markalara yerli zincirlerin de ayak uydurması etkili oldu.
Türkiye’de faaliyet gösteren 4’ü uluslararası olmak üzere toplam 8 farklı teknoloji zincirinde gerçekleştirilen araştırmaya göre artık bu zincirler, sadece mağazada değil aynı zamanda telefon ya da evlere teknik personel göndererek, müşterilerin yaşadıkları sorunları giderme yoluna gidiyor.

TEKNİK PERSONEL ARTIYOR

Bunun için de mağazalarında sadece satış elemanı değil aynı zamanda teknik personele de yer veriyor. Electro World, Media Markt, Saturn, Teknosa, Bimeks, Vatan, Gold ve Darty’i kapsayan araştırma, bu 8 zincirden artık 5’inin sadece satışla yetinmeyip, müşterilerine teknik yardım hizmeti verdiğini de ortaya koyuyor. Mağazalarda görevlendirilen bu teknik elemanlar, müşterilerin satın aldıkları ürünlere yazılım yükleme, güncelleme yapma, ürün kurulumlarını gerçekleştirme gibi taleplerini anında karşılayabiliyor. Araştırmaya göre, Media Markt, Saturn, Elektro World, Vatan ve Gold, koşulsuz müşteri hizmeti çerçevesinde 30 gün içinde herhangi bir servis raporuna gerek duymadan arızalı ürünü değiştirme yoluna gidiyor.
Yine Elektro World, Media Markt, Saturn, Teknosa, Bimeks ve Gold, 20 günden fazla serviste kalan ürünler için müşterilerine değişim, para iadesi ya da hediye çeki hakkı tanıyor. Elektro World ayrıca, cep telefonuna veri aktarımı gerçekleştiren cihazları da mağazalarında bulundurarak, müşterilerinin eski telefonlarında yer alan verilerini teknik personelin yardımıyla anında yeni telefonlarına aktarabilmelerine imkan tanıyor. Zincir tekno marketlerde artık, garanti haricinde ürün onarım hizmeti de sağlanıyor. Elektro World bu hizmeti, IT, Cep telefonu ve fotoğraf makinelerinde verirken, Media Markt ve Saturn bilgisayarda yoğunlaşıyor.

Haberin Devamı

ÜCRETSİZ TESLİMAT

Haberin Devamı

8 farklı teknoloji marketten 6’sı ürünleri müşterilerinin  adreslerine ücretsiz teslim ederken Medya Markt ve Saturn, İstanbul içi teslimlerde 9.90 TL nakliye bedeli talep ediyor.  Elektro World’ün ayrıca VIP ürün teslimat hizmeti de bulunuyor. Tekno marketler, kendi satmadıkları ürünler için de artık tüketicilere teknik hizmet verme uygulamasında bulunuyor.

Evde teknik yardım dönemi

YAPILAN araştırma 68 farklı grupta tekno marketlerin verdiği hizmetleri de tek tek değerlendiriyor. Bu değerlendirme, mağazada, telefonda ve evde hizmet olmak üzere 3 farklı grupta ele alıyor.Buna göre, Elektro World 41 farklı satış sonrası hizmeti mağazalarında sağlayabiliyor. Elektro World 29 hizmet için müşterilerinin evlerine teknik ekip gönderebiliyor. Media Mark ve Saturn bu 68 farklı hizmetten 38’ini mağazalarında, 10’unu telefonla, 24’ünü de evlere teknik ekip göndererek gerçekleştiriyor. Teknosa bu hizmetlerden 12’sini mağazalarında, 14’ünü ise evlere ekip göndererek veriyor. Bu 68 hizmetten Bimeks 19’unu, Vatan 24’ünü, Gold 22’sini, Darty’de 12’sini mağazalarında müşterilerine veriyor. Darty, Gold, Vatan, Teknosa ve Bimeks’in telefon ya da evde teknik hizmet uygulaması bulunmuyor.  

Yazarın Tüm Yazıları