Raf ömrü 15 güne çıktı, Türk muhallebisine Avrupa göründü

BARİYERLİ, vakumlu ambalaja geçen zincir muhallebiciler, yıllık pazar hacmi 150 milyon TL’ye ulaşan sütlü tatlılarda raf ömrünü, 3 günden 15 güne çıkardı. Raf ömrünün uzamasıyla birlikte Anadolu’nun sütlü tatlılarına Avrupa yolu göründü. Sütlü tatlı zincirleri, krize rağmen yıllık 40 milyon kase olan sütlü tatlı satışlarını 120 milyon kaseye çıkarmayı planlıyor.

SARAY ile başlayan, Bolulu Hasan Usta, Özsüt, Tatlıcı Tombak ve Zeynel Çilli’yle yaygınlaşan zincir muhallebiciler, bariyerli, vakumlu ambalaja geçince, yıllık pazar hacmi 150 milyon TL’ye ulaşan sütlü tatlılarda raf ömrü de 3 günden 15 güne çıktı. Raf ömrünün uzamasıyla birlikte, üretim ve son tüketim tarihini de ambalajlarına ekleyen üreticiler, gözünü şimdi Avrupa’ya çevirdi. Başta alışveriş merkezleri olmak üzere şube sayıları 385’e ulaşan bu zincirler, yaptıkları yeni yatırımlarla yıllık 40 milyon kase olan sütlü tatlı satışlarını 120 milyon kaseye ulaştırmayı hedefliyor.

Arkadaşımız Mehtap Özcan’ın yaptığı araştırmaya göre, 1997 yılında muhallebi fabrikasını kuran Bolulu Hasan Usta’dan sonra Özsüt de, ilk kez sütlü tatlılarda adrese teslim uygulamasını başlattı. Özsüt’ün ardından fabrikalaşan Tatlıcı Tombak, Anadolu’ya özgü tatları yurt dışına taşımak için ambalajlama sistemine 1 milyon dolarlık yatırım yaptı.

Milyon dolarlık yatırım

Tatlıcı Tombak zincirinin halkalarını Avrupa’ya açılarak genişleteceklerini söyleyen Nedim Saban, yaptıkları yatırımlarla endüstrileştiklerine dikkat çekti. Tatlıcı Tombak’ın Yönetim Kurulu Başkanı Saban, krize rağmen 2009 yılında sütlü tatlılarda patlama yaşanacağını ve yurt dışına açılımla birlikte pazar hacminin de önümüzdeki 3 yıl içinde 100 milyon dolardan 300 milyon dolara ulaşacağını savunuyor.

Muhallebi üretimine 1984 yılında İzmir Kemeraltı’ndaki küçük dükkanıyla başlayan Bolulu Hasan Usta, 1997 yılında sütlü tatlılarda ilk fabrikasyon üretimi başlattı. Özsüt de, günde 15 bin adet pasta, 20 bin porsiyon tatlı, 5 ton dondurma ve 200 kilogram kurabiye üretiminin gerçekleştiği tesisini 10 milyon dolarlık yatırımla gerçekleştirdi. Endüstriyel üretimle, 2009 yılında yurtdışı pazarına da açılmayı planlayan Tatlıcı Tombak ise yaptığı 1 milyon dolar yatırımla ürettiği sütlü tatlıları yüksek bariyerli, alt ve üst laminasyon filmli ambalajlar içine koyup, vakumlayarak, raf ömrünü 15 güne kadar uzattı. Ayrıca, yaptığı son yatırımlarla günlük üretim kapasitesini 15 bin kaseden 40 bin kaseye çıkartmış oldu.

Saray’da 100 çeşit var

İstiklal Caddesi’nde Hüseyin Topbaş’ın yumurta, muhallebi ve tavuktan oluşan mönüsü ile başlayan ve bugün 100’ün üzerinde farklı çeşide ulaşan Saray Muhallebicisi’de, Fatih’teki tesislerinde ürettiği tatlıları, şubelerine dağıtıyor. 1925 yılından bu yana dondurmalı kazandibi ile ün kazanan, tavukçu Çilli ile birleşerek tavuk yemeklerinde de uzmanlaşan Zeynel Muhallebicisi, Ankara’da hizmet verdiği şubeleri için, Sincan bölgesinde yer alan tesislerde üretim gerçekleştiriyor.

Toplam şube 385’i buldu, Özsüt lider

Zincir muhallebicilerin, İstanbul, Ankara ve İzmir’in yanı sıra, tüm Türkiye’ye yayılmasıyla birlikte toplam 385 şubeye ulaştı.

Özsüt 140, Bolulu Hasan Usta 130 şube ile rekabete katılırken, Tatlıcı Tombak’ın şube sayısı da 75’i buldu.

Ankara ağırlıklı faaliyet gösteren Zeynel&Çilli’nin 16, İstanbul merkezli Saray’ın 14 şubesi var.

Yatırımlarla muhallebi zincirlerinin şubeleri 500’e ulaşacak. Şubeler, kiraların aşırı yükselmesiyle alışveriş merkezlerinden, semt merkezlerine kayacak.
Yazarın Tüm Yazıları