PaylaÅŸ
GELİŞTİRİLEN yeni formüller sayesinde, sadece pis kokuları maskelemekle kalmayıp, kötü koku moleküllerini de yok etme özelliği kazanan oda parfümleri, zaman ayarlı ve harekete duyarlı yeni nesil spreyler sayesinde 100 milyon dolarlık hacmi yakaladı. Firmaların ürün yelpazelerini sürekli geliştirerek, ortamı sigara, balık ve yemek kokularından arındırma, toz partiküllerini emme, sinekleri uzaklaştırma gibi farklı işlevlere sahip ürünleri baharla birlikte piyasaya sürmesi, oda parfümlerinde yıllık satışların 20 milyon adetlere ulaşmasını sağladı.
120 ürün var
Arkadaşımız Cansu Mansur’un yaptığı araÅŸtırmaya göre, ürün sayısının 120’yi, faaliyet gösteren firma sayısının da 30’u bulduÄŸu pazarda, brownie, sıcak çikolata, cappuccino, vanilya, bal kabağı esanslı ürünler mutfakları yemek kokularından, çam, limon esanslılar yaÅŸam alanlarını sigara kokusu ve haÅŸerelerden, okyanus ve çiçek esanslılar da banyo ve tuvaletleri pis kokulardan arındırmakta kullanılıyor. Lavanta esanslılar da uyku düzenini ayarlamada yatak odalarında tercih ediliyor. Fiyatların 3 liradan baÅŸlayıp, 180 liraya kadar ulaÅŸtığı oda parfümlerinde pazar, iki farklı gruba ayrılıyor. Jel, likit ve oto parfümlerinin yer aldığı aralıksız koku yayan ürünler pazardan yüzde 31 pay alırken, parfümü belirlenen sürede püskürten zaman ayarlı ürünlerin payı da yüzde 64’ü buluyor. Kısa süre önce piyasaya sürülen yeni nesil harekete duyarlı sensörlü ürünlerin payı da daha ÅŸimdiden yüzde 2’lere ulaşıyor. Â
Virüsten arındırıyor
Yeni formüllerin geliştirilmesiyle birlikte kötü koku moleküllerini yok edebilme özelliği dışında havadaki toz ve partikülleri içerisindeki sıvıda hapseden, ortamdaki bakteri ve virüsleri etkisiz hale getiren, yaydığı kokular sayesinde rahatlatıp, zinde tutan, sigara kokusunu, kötü kokuları ve istenmeyen yemek kokularını yok eden oda parfümleri, ev ve işyerlerinin yanı sıra otobüs, uçak gibi şehir içi ve şehirler arası ulaşım araçlarında da kullanılmaya başlandı.
Kimin payı ne kadar
Glade ve Oust’un üreticisi SC Johnson’un yüzde 38’le, Air Wick’in üreticisi Reckitt Benckiser’in de yüzde 35’le ön plana çıktığı pazarda, geri kalan yüzde 27 pay da Akat, Viking, Discover, Aromel, Evyap, Gülşah, Kozmo Kimya, Güler, Hunca, Tanalize, Exosual, Nowa, Mascot, Jenix, Kopaş, As ilaç, Matsan, Sora Kimya, Kureks, Lider, Tibet, Johnson&wax, Titiz gibi markalar arasında paylaşılıyor.
Bambu öne çıkıyor
MUMLARIN ardından dekoratif amaçlı kullanılan oda parfümleri arasına katılan bambu çubukları, emdikleri parfümü etrafına yayarak, ortamın pis kokulardan arınmasını sağlıyor. Havayı temizleyip, ortama güzel koku yayan cihazlar da ön plana çıkan ürünler arasında yer alıyor. Bu grupta yer alan ürünlerin fiyatlarında gözlenen artış, ürün özelliklerine de yansıyor. Hava temizleme, hava nemlendirme, sinek ve haşere kovma, parfüm yayma gibi birçok fonksiyonu içinde barındıran bu ürünler, ortam havasında bulunan uçucu partikülleri ve yabancı maddeleri hava ile birlikte haznesine çekerek, su içerisinde çözünmüş yoğun konsantreli solüsyonu ile yıkayıp, süzüyor. Kötü kokuların sıvı içerisinde kalıp, etkisiz hale gelmesini sağlıyor. Jeller ise özellikle küçük alanlarda etkili oluyor.
Hangi koku nasıl etkiliyor
LİMON: Limon esansına eklenen bazı kimyasallarla ortamın sinek ve haşerelerden arınması sağlanıyor.
LAVANTA: Rahatlatıcı özelliği nedeniyle yatak odalarında tercih ediliyor ve uyumayı kolaylaştırıyor.
TROPİK-KARANFİL: Cinsel istek artırıcı özelliği nedeniyle yatak odalarında tercih edilen bir diğer ürün oluyor.
VANİLYA: Mutfakta yemek kokularının bastırılması için etkili oluyor. Buna son olarak, brownie, sıcak çikolata, cappuccino, ve bal kabağı esanslıları da eklendi. Bu tip tatlı kokular rahatlık duygusu ile birlikte güven duygusunu da artırıyor.
ANTITABACCO: İçerdiği çam kokusu, sigara kokusunu yok ediyor.
OKYANUS: Dağ esintisi, okyanus gibi parfüm esansları, ortamda bulunan kötü kokuyu uzaklaştırmanın yanı sıra negatif enerjiyi de yok ediyor. Banyo ve tuvaletlerde kullanılıyor.
PaylaÅŸ