Milyar dolarlık bisküvide ’farklı lezzet’ kapışması
Paylaş
LinkedinFlipboardLinki KopyalaYazı Tipi
FRAMBUAZLI "cheesecake"den siyah çikolataya, çörekotludan simite, iki kat çikolatalıdan "cookie"ye kadar farklı lezzetlerin yarıştığı bisküvide rekabet "bütünleşmiş lezzet"e kaydı.
Yılda 1 milyar dolarlık bisküvinin satıldığı pazarda, üreticiler yüzde 6’lık büyümeyi, yeni ürünlerle yüzde 20’ye çıkarmayı amaçlıyor. Yaz nedeniyle sektörde ’diyet’ rekabeti de büyüyor.
YILDA 300 bin ton üretimin gerçekleştiği 1 milyar dolarlık büsküvi pazarında rekabet, yeni tat ve lezzetlere, bu lezzetlerin birbiriyle bütünleşmesine kaydı. Üretici firmalar, frambuazlı "cheesecake"den siyah çikolataya, çörek otludan simite, iki kat çikolatalıdan "cookie"ye kadar peş peşe piyasaya sürdükleri farklı lezzetlere sahip bisküvilerle yıllık yüzde 6 olan pazardaki büyüme hızını yüzde 20’ye çıkartmayı amaçlıyor. Yazla birlikte diyet ürünlere olan talebin önemli oranda artmasını fırsat bilen üreticiler, bu segmenti de ihmal etmeyerek, diyet bisküvilerin yüzde 2’lik payını daha da artırmaya çalışıyor.
REKABET ARTIYOR: Arkadaşımız Meltem Kara’nın yaptığı araştırmaya göre, bisküvi sektöründe yaşanan yoğun rekabet, firmaları yeni ve farklı ürün geliştirme arayışlarına ağırlık vermesine neden oluyor. Biskrem’de, kıtır bisküvinin içine gizlediği çikolatayı iki kat artıran Ülker, bu ürünün şimdi de siyah çikolatalısını piyasaya sundu. İç içe geçmiş iki kat bisküviden oluşan Rondo’nun cheesecake’ine frambuaz tadını da taşıyan Ülker, light bisküvi kategorisinde Mavi Yeşil markasıyla ürettiği diyet bisküvilere soyalı-incirli ve yeşil çaylıları da ekledi.
FARKLI TAT ARAYIŞI: Pazarın önde gelen markalarından Eti de, Şekerim, Aşkolsun, İkidebir, Tadında’dan oluşan yeni büsküvilerini peş peşe piyasaya sürdü. Light ürünler kategorisinde Eti Form markasıyla rekabet eden firma, pirinç patlağı, hindistan cevizli tahıl barıyla ön plana çıkmaya çalışıyor. Son olarak, yağ oranı yüzde 63 azaltılan Eti Form Müsli’nin de lansmanını yapan Eti, pazardaki payını artırmaya çalışıyor. Bisküvi pazarında yaşanan bu yoğun rekabette, Bifa’da boş durmuyor. Türkiye’de ilk kez bir tarafı sütlü, diğer tarafı kakaolu petibörü üreterek, bisküvide farklı tat arayanları çekmeye çalışıyor.
KRAKERDE TUZLU YARIŞI: 1980’li yıllarda Çizi markasıyla Türk tüketicilerini krakerle buluşturan Ülker’in, peynirli, balıklı, pizzalı, simitli ürünleriyle Eti Tadında bisküvileri rekabet etmeye çalışıyor. Eti, Tadında’nın peynirli ve susamlısına şimdi, çörekotlusunu ekledi. Bu yolla tuzlu krakerde de rekabet gücünü artırma yoluna gitti.
1944’TE BAŞLADI: Ülker’in 1944 yılında ilk endüstriyel üretimi gerçekleştirmesiyle birlikte çay saatlerinin vazgeçilmezi arasına giren bisküvide yıllık üretim, 300 bin tonu buluyor. 2002 yılından buyana yılda ortalama yüzde 6 büyüme gösteren pazarda Ülker, Eti ve Bifa’nın yanı sıra Saray’da ön plana çıkıyor. Ülker’in, yüzde 60 payla lider olduğu pazarda, Eti ikinci sırada yer alıyor. Bu iki firmayı Bifa ve Saray izliyor. Ayrıca, sayıları 60’ı bulan Karaman’daki bisküvi üreticileri de yüzde 20 fiyat avantajıyla dört büyük firmayla rekabet etmeye çalışıyor. Karaman’daki bu bisküvi firmalarının pazardan aldığı toplam pay da yüzde 10’a ulaşıyor.
En hızlı diyet ürünler büyüyor
TÜRKİYE’de sağlıklı beslenme bilincinin giderek yaygınlaştığına dikkat çeken Eti yetkilileri, diyet bisküvilerin en fazla gelişime açık olan segmenti oluşturduğunu söylüyor. Yetkililer, "Bu nedenle, henüz pazarın küçük bir kısmını oluşturmasına rağmen, light ürünlere büyük önem veriyoruz. Bu ürünler kategorisini yıldan yıla büyütmeyi hedefliyoruz" dedi.
Tüketim lideri tatlısı
TATLI bisküvi markalarının sayı ve çeşit olarak tuzlu bisküvilere göre daha fazla olduğunu söyleyen Ülker yetkilileri, "Tüm dünyada tatlı bisküvi tüketimi tuzlu bisküvi tüketimine oranla daha yoğun. Buna paralel olarak Türkiye’de de tatlı bisküvi çeşitleri daha fazla tercih edilmektedir. Diyet ve yulaflı-kepekli bisküviler ise daha çok bayanlar tarafından tercih ediliyor" dedi.
Kadınlar misafiri düşünüyor
TÜKETİM alışkanlıklarının ürünlere göre değiştiğini söyleyen Bifa Bisküvi Pazarlama Müdürü Rıfat Ersoyu, "Özellikle çoklu paketlerde misafirlere ikram için kadınların tüketimi daha fazla gerçekleşiyor. Erkekler ise çalışma hayatında daha aktif olduğu için tekli paketlere yöneliyor. Bu tercihler ürünlerin aromalarına göre de farlılıklar gösteriyor" dedi.