Paylaş
SAĞLIK Bakanlığı, sürücü adaylarına 5 milyon ile 10 milyon lira karşılığında kör, sağır, renk körü, psikolojik rahatsızlığı olup olmadığına bakmaksızın sağlık raporu veren 26 sağlık kuruluşunun iznini iptal etti. Bu kuruluşlar arasında Silivri Millet, Sultan, Gelişim gibi İstanbul'daki bazı özel hastaneler de yer alıyor.
SAĞLIK Bakanlığı, başta İstanbul Gelişim, Sultan ve Silivri Millet Hastanesi olmak üzere toplam 26 sağlık kuruluşunun sürücü adaylarına sağlık raporu verme yetkisini iptal etti. Bakanlık müfettişlerinin son 5 ayda yaptığı denetlemelerde, bu sağlık kuruluşlarının parayı bastıran tüm sürücü adaylarına kör, sağır, renk körü ya da psikolojik rahatsızlığı olup, olmadığına bakmaksızın sağlık raporu verdiği ortaya çıktı.
KİMLER VAR
Sürücülere sağlık kurulu raporu verme yetkisini elinden alınan bu 26 sağlık kuruluşundan Gelişim, Sultan ve Silivri Millet Hastanesi'nin yanı sıra, Bulvar Tıp Merkezi ve Şadiye Hatun Polikliniği de İstanbul'da bulunuyor. Bakanlık, çıkarları uğruna yeni trafik canavarlarının oluşmasına neden oldukları gerekçesiyle, Ankara'daki Aras, Uhud, 2001 adlı tıp merkezleri ile Mithatpaşa, Keçiören, Ulus, Şelale, Sıhhıye ve Durak adlı polikliniklerin de rapor düzenleme yetkisini elinden aldı. İzmir'deki Yeşilova, Çiğli, Derin, Zinde ve Sema adlı poliklinikler ile Sahra Tıp Merkezi'nin de sürücü adaylarının sağlık raporlarını düzenlerken, kurallara uymadığını tespit etti. Ayrıca, Kocaeli'ndeki Vital Sağlık Hizmetleri'nin, Yalova'daki Özel Altınova Polikliniği'nin, Batman'daki Şifa Hastanesi'nin, Elazığ'daki Özel Yaşam Polikliniği'nin, Kars'taki Şimşekli Özel Sağlık Hizmetleri'nin ve Uşak'taki Sistem Tıp Merkezi'nin de kurallara uygun sürücü raporu düzenlemediği ortaya çıktı.
Arkadaşımız Lerna Asurluoğlu'nun görüştüğü Sağlık Bakanlığı yetkilileri, sürücü adaylarına sağlık raporu veren kuruluşların büyük bölümünün sadece bu raporu vermek amacıyla kurulduklarını söyledi.
2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre, sürücü belgesi alacakların, resmi ve özel sağlık kuruluşlarında iç hastalıkları, ortopedi, göz, kulak-burun-boğaz ve psikiatri uzmanlarının oluşturduğu bir sağlık kurulunun kontrolünden geçmesi gerektiğini belirten yetkililer, ‘‘Bu kurulda da beş asıl uzman bulunması zorunlu. Ortopedist bulunmadığı takdirde genel cerrahtan, psikiatri uzmanı bulunmadığı durumda nörolog veya psikologdan görüş alınarak sağlık kurulu kararı verilebiliyor. Bu beş daldaki uzmanlardan biri o ilde yoksa, il içinde hiçbir sağlık kuruluşu olur raporu veremiyor. Türkiye'de Doğu ve Güneydoğu Anadolu'da olmak üzere toplam 12 ilde psikyatrist olmadığı için bu illerde sürücü olur raporu verilmesi mümkün değil. Ancak gözünü para hırsı bürümüş kuruluşlar, rapor almak için başvuran sürücü adaylarını muayene dahi etmeden, belge veriyor. Bu yolla, yeni trafik canavarları yaratıyorlar’’ dediler.
PARA UĞRUNA
Genelgenin yeniden düzenlenerek, olur raporu vermenin güçleştirildiğini söyleyen Bakanlık yetkilileri ‘‘Genelgeyle birlikte, daha önce çok kolay olur raporu alabilen sürücü kursları ayağa kalktı. Genelgeye tepki gösterdiler. Olur raporunun zorlaştırılarak sürücü kurslarına engel olması işlerine gelmedi. Ancak şimdi de, çok ucuz fiyatlarla üstün körü muayene eden sağlık kuruluşları türedi. 5 milyon ile 10 milyon lira arasında değişen bedeller karşılığında rapor veren bu kuruluşları sürekli yapılan denetlemelerle ayıklayacağız’’ dediler.
İşte canavar yaratan hastaneler
İstanbul Özel Gelişim Hastahanesi
İstanbul Sultan Hastahanesi
Silivri Millet Hastanesi
Bulvar Tıp Merkezi
Şadiye Hatun Polikliniği
Ankara Aras Tıp Merkezi
Mithatpaşa Polikliniği
Ankara Uhud Tıp Merkezi
Keçiören Polikliniği
Ulus Polikliniği
Ankara 2001 Tıp Merkezi
Ankara Durak Sağlık Polikliniği
Sıhhıye Polikliniği
Ankara Şelale Polikliniği
İzmir Yeşilova Polikliniği
Çiğli Polikliniği
İzmir Derin Sağlık Polikliniği
Zinde Polikliniği
Sema Polikliniği
İzmir Sahra Tıp Merkezi
Kocaeli Vital Sağlık Hizmetleri
Yalova Özel Altınova Polikliniği
Batman Şifa Hastanesi
Elazığ Özel Yaşam Polikliniği
Kars Şimşekli Özel Sağlık Hizmetleri
Uşak Sistem Tıp Merkezi
Beyaz eşyasından kim ne kadar memnun?
KAHRAMANMARAŞ Üniversitesi İktisat Fakültesi'nin yaptığı araştırma, tüketicilerin yüzde 27'si kullandığı dayanıklı tüketim mallarından memnun olmadığını ortaya koydu. Kullandığı üründen memnun olmayanların da yüzde 39'unun da hakkını arama yoluna gitmediği belirlendi.
İktisat Fakültesi'nin yaptığı ‘‘Dayanıklı Tüketim Mamüllerinde Tüketici Tatmini ve Şikayet Davranışı’’ konulu araştırmada son 2 yıl içinde ürün alan 800 aileyle görüşüldü. Ailelerden yüzde 73'ü, aldıkları ürünlerden memnun olduklarını belirtti.
Bu tüketicilerin de, yüzde 24'ü ürünün kullanım amacına uygun olmasından, yüzde 18'inin satış sonrası hizmetlerden, yüzde 16'sı ürünün özelliklerinden, yüzde 13'ü satış koşullarından, yüzde 12'si ürünün tanıtımı ve belgilendirilmesinden memnunlar.
Tüketicilerin şikayet sonrası beklentilerini ise yüzde 28 oranında kusurlu malın değiştirilmesi, yüzde 25 oranında kusurun giderilmesi, yüzde 19 oranında zararın tazmini, yüzde 10 oranında paranın iadesi ve yüzde 18 oranında da diğer talepler oluşturuyor.
Carrefour'da promosyonlu ürünlerde satışa sınır
CARREFOUR, promosoyonlu ürünlerde toptancı ve bakkalların yüklü miktarda mal çekimini önlemek için yeni bir uygulama başlattı. Bu uygulamaya göre, Carrefour'dan alışveriş yapanlar, promosyonlu ürünlerden en fazla iki adet alabiliyor. Okuyucularımızdan Semra Bozdağ'ın başvurusu üzerine görüştüğümüz yetkililer, ‘‘Şirket politikamızın gereği, müşteri haklarını savunmak amacıyla toptancı ve bakkalların toptan alışverişlerini engelleyebilmek için böyle bir uygulamaya geçtik. Bu uygulama müşterilerimizin promosyon ürünlerini daha rahat alabilmeleri ve bu ürünlerin daha çok müşteriye hitap edebilmesi için başlatıldı’’ dedi.
Paylaş