YOĞURTTA rekabet, meyveli ve probiyotik yoğurtlardan sonra kolesterol dengeleyici ürünlere kaydı.
Probiyotik yoğurt pazarının bir yılda 36 milyon YTL’lik hacme ulaşması, Ülker’in Benecol, Danone’nin de Danacol adlı kötü kolesterolü düşüren ürünleri piyasaya sürmesini sağladı. Bu iki markayı şimdi de, Pınar ve Sütaş izleyecek. Pazarın 100 milyon YTL’ye ulaşması hedefleniyor.
900 milyon YTL’lik yoğurt pazarında rekabet, meyveli ve probiyotik yoğurtlardan sonra, şimdi de kolesterol dengeleyici ürünlere kaydı. Sağlıklı beslenme bilincinin artması ve talebin fonksiyonel ürünlere kaymasıyla birlikte, probiyotik yoğurt pazarının bir yıl gibi kısa sürede 36 milyon YTL’lik hacme ulaşması, Ülker’in Benecol, Danone’nin de Danacol adlı kolesterol oranını düşürmeye yardımcı ürünleri peş peşe piyasaya sürmesine yol açtı. Pınar ve Sütaş da, Ülker ve Danone’nin araladığı kolesterol dengeleyici ürün pazarı kapısından girmek için kolları sıvadı. Üretici firmalar, pazarda yaşanan bu son gelişmelerle birlikte meyveli, probiyotik ve kolesterol dengeleyici fonksiyonel yoğurt pazar hacmini, 36 milyon YTL’den, 100 milyon YTL’leye çıkarmayı hedefliyor. Bunu da, 30yaş üzeri her 3 kişiden 1’inin yüksek kolesterol sorunu olduğu Türkiye’de, kolestrol dengeleyici ürünlerle gerçekleştirmeyi amaçlıyor.
ÜLKER ATAK DAVRANDI: Arkadaşımız Ayşegül Akyarlı Güven’in yaptığı araştırmaya göre, kolesterol dengeleyici ürün pazarına Danone’den atak davranarak, Danacol’den önce Kalbim Benecol’le giren Ülker, yoğurt pazarındaki rekabetin iyice kızışmasını sağladı. Şu anda Danacol ve Benecol’le oluşan rekabet ortamı, Pınar ve Sütaş’ın da devreye girmesiyle birlikte yoğunluk kazanacak. Firmalar ayrıca geçtiğimiz yıl sadece yoğurtla girdikleri probiyotik ürün pazarına bu yıl, probiyotik sütleri de kattı. Böylece, kolesterolü düşürmeye yardımcı ürünlerle birlikte fonksiyonel ürünlerin meyveli yoğurt pazarını geride bırakması hedefleniyor. Üretici firmalar ilk etapta, fonksiyonel yoğurt pazarının yüzde 75’ini probiyotik, yüzde 25’ini de kolesterol dengeleyici ürünlerle oluşturmayı amaçlıyor.
TÜRKLERİN KOLESTROL SORUNU: Türkiye’de 10 milyondan fazla tüketicinin yüksek kolesterol sorunu bulunuyor. Kolesterol düşürücü ürünler de düzenli kullanıldığı takdirde, içerdikleri bitkisel steroller yardımıyla kolesterolün bağırsaktan emilmesini azaltarak seviyesinin düşmesine yardımcı oluyor. Bitkisel steroller, bitki hücrelerinde doğal olarak bulunuyor. Bu ürünler üç hafta kullanıldığı taktirde, kötü kolesterolün yüzde 15 oranında düşmesini sağlıyor. Kişi başına yoğurt tüketiminin yıllık 30 kilogramdan fazla olduğu Türkiye’de işlevsel yoğurt tüketimi ise 1 kiloyu geçmiyor. Activia ve Danacol’un üreticisi Danone’nin lider olduğu pazarda Sütaş, Yovita’yla, Pınar Denge’yle, Ülker de Ülker Probiyotik ve Benecol’le rekabet ediyor.
Pazarın yüzde 4’ü ’işlevsel’ yoğurt
TOPLAM yoğurt pazarının yüzde 4’ünü oluşturan işlevsel yoğurt pazarının sağlıklı yaşam bilincinin artmasıyla birlikte hızla büyümesi bekleniyor. Üretici firmalar da, yeni ürün geliştirme çalışmalarında bu unsuru ön planda tutuyor. Fonksiyonel ürün pazarının yıl sonuna kadar payının yüzde 4’den yüzde 10’a çıkacağını savunan Yaşar Grubu Pazarlama Direktörü Kaan Tanık, "Kolesterol seviyesi yüksek bir ülke olan Türkiye dünya yoğurt tüketiminde üst sıralarda bir ülke. Probiyorik yoğurtlar aslında yoğurt tüketimini arttırmaktan çok normal yoğurt kullanıcılarının daha bilinçli hareket ederek zenginleştirilmiş yoğurtlar kategorisine ilerlemesini sağlıyor. Bu geçiş doğal olarak öncelikle meyveli yoğurt tüketenlerden geliyor" dedi.
Farklı ürünlerde uygulanacak
PROBİYOTİK bakterilerin yoğurt ve yoğurt içecekleri dışındaki ürünlere de kaydığını söyleyen Sütaş yetkilileri, "Bundan önce bebek mamalarında kullanıla lifler artık çocuklara özel yoğurtlarda da kullanılıyor. 3 ayrı probiyotik maya ile üretilen bu yoğurtların yanısıra kolestrol düşürücü olarak kullanılan bitkisel stenollerden, sütten meyve suyuna kadar bir çok farklı üründe yararlanılabilir. Kolestrol düşürücü ürünlerde ürün sayısının artması, rekabetin yoğunlaşmasını da sağlayacak" dedi.
Avrupa’da pazar yüzde 116 büyüdü
KOLESTEROL düşürücü ürünlerin şu anda işlevsel gıdalar içerisinde en hızlı büyüyen segment olduğunu söyleyen Danone Pazarlama Müdürü Fatih Uysal, "2005 yılında Avrupa’da sütlü ürünler yüzde 9 büyürken, işlevsel sütlü ürünler yüzde 23, kolesterol düşürücü sütlü ürünler ise yüzde 116 büyüdü. Ancak Türkiye’deki en büyük sorun, kolesterol hastalarının yüzde 80’i kolestrol sorunu olduğunu bilmiyor. Kolestrol düşürücü bir ürün kullanmak için öncelikle kolesterol sorununun olduğundan haberdar olmak gerekiyor" dedi.