Paylaş
TELSİM, Kıbrıs'ı uluslararası dolaşım kapsamına aldı. Bunun sonucunda, Kıbrıs'la yapılan bir dakikalık telefon görüşmelerinin bedeli 245 bin liradan KKTC Telekom'un payı hariç, 457 bin 500 liraya çıktı. Bundan da, en fazla Türkiye'den aldığı cep telefonunu Kıbrıs'ta kullanan öğrenciler etkilendi.
GSM operatörü şirketlerden Telsim'in, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'ni roaming (uluslararası dolaşım) kapsamına alması, telefonunun Kıbrıs'ta kullanan abonelerin bir anda yüklü fatura şoku yaşamasına neden oldu. Buna da, 245 bin lira olan bir dakikalık Türkiye görüşme bedelinin roaming uygulamasıyla KKTC Telekom'un payı hariç 457 bin 500 liraya çıkması yol açtı. Haber verilmeden başlatılan bu uygulama, abone faturalarının bir anda kabarmasına neden oldu.
HABER VERİLMEDİ
Telsim'in bu uygulamasından da en fazla, Kıbrıs'ta üniversite eğitimi gören Türk öğrenciler etkilendi. Telsim'in, Türkiye'den Kıbrıs'a, Kıbrıs'tan Türkiye'ye doğru GSM trafiğini uluslararası dolaşım kapsamına taşıması hemen bu Türk öğrencilerin tepkisini çekti.
Tepkiye de, cep telefonlarına gönderdiği mesajlarla, maç sonuçlarından, Ali Kırca'nın Star'da yayınlanacak program saatine kadar Türkiye'de ki bir çok gelişmeden anında haberdar olmalarını sağlayan Telsim'in, bu uygulamayla ilgili herhangi bir mesaj dahi göndermemesi yol açtı. Kıbrıs'ta ki aboneler, Telsim'in bu uygulamasından ancak, yüklü faturalarla karşılaşınca bilgi sahibi oldu.
Arkadaşımız Lerna Asurluoğlu, Kıbrıs'ı aboneleri bilgilendirme gereği duymadan uluslararası dolaşım kapsamına sokan Telsim yetkilileriyle görüştü. Yeni uygulamayla ilgili duyuruların Telsim satış noktaları ve bölge müdürlüklerinde yapıldığını savunan yetkililer, 1 Mart 2001 tarihinden itibaren Türk Telekom ile KKTC Telekom Dairesi arasında yapılan yeni bir düzenlemeye dikkat çekti. Bu düzenlemenin sonucunda Türkiye'den Kıbrıs'a, Kıbrıs'tan Türkiye'ye doğru GSM trafiğinin uluslarası dolaşım kapsamına taşındığına da değinen Telsim yetkilileri, bunun da nedenini, ‘‘Artan maliyetlere’’ bağladılar.
Bunun sonucunda da Türkiye ile Kıbrıs arasındaki GSM trafiğini yeniden fiyatlandırdıklarını söyleyen yetkililer, ‘‘Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nin roaming kapsamına alındığına dair duyurular, Kıbrıs'ta ki Telsim Bölge Müdürlüğü ve satış noktaları aracılığıyla yapıldı. Abonelerimiz, bölge müdürlükleri ve satış noktalarına gittikleri taktirde, Kıbrıs'ın uluslararası dolaşım kapsamına alındığını kolayca öğrenebilir’’ dediler.
TURCELL VE AREA
Telsim'in Türkiye ile Kıbrıs arasında gerçekleştirilen cep telefonu görüşmelerini uluslararası dolaşım kapsamına sokmasına rağmen, diğer GSM operatörü şirketlerden Turkcell ve Aria, henüz bu uygulamaya geçmedi. Turkcell ve Aria abonelerinin görüşmeleri, Türkiye'den Kıbrıs'a, Kıbrıs'tan Türkiye'ye doğru gerçekleştirilen GSM trafiğini yurt içi tarife üzerinden faturalandırılıyor.
Turkcell ve Aria yetkilileri, ‘‘Abonelerimiz, ister Türkiye'den Kıbrıs'ı, isterlerse Kıbrıs'tan Türkiye'yi arasın, farketmiyor. Yurt içi görüşme yapmış gibi kontör ücreti uygulanıyor’’ dediler.
America Online'ın politikası Ixir'de
IXIR, Hürriyet'in Tüketici Köşesi'nde ‘‘Sadık müşteriye ceza’’ başlığıyla yer alan haberle ilgili olarak bir açıklama yaptı. Açıklamada, İxir'in America Online ile aynı fiyat politikasını uyguladığına dikkat çekilerek, ‘‘Ixir'in ilk ürünü olan Ixir 24, ‘Kullandığın Kadar Öde' konseptiyle, tüketicinin internete bağlı kaldığı süre üzerinden ve saat başı 28 cent ücretle piyasaya çıkmıştır. 50 saatin üzerindeki kullanımın bedava olduğu bu ürünün saat ücreti, Şubat'ın üçüncü haftasında internet sektöründeki altyapı maliyet artışları dikkate alınarak 40 cente çıkarılmış ve 20 Şubat'ta bu karar Ixir abonelerine duyurulmuştur. Ixir 24 ürününde sınırsız kullanım ayda 20 dolarla sınırlıdır. Ixir yönetimi, 17 Mayıs 2001 tarihinde, aylık sınırsız ürünün fiyatını ise 16 dolardan 10 dolara indirmiştir. Ixir 24 aboneleri ise, bir ay içinde 3 saat internete bağlı kalırlarsa sadece 1.20 dolar ödemektedir’’ denildi.
Axa Oyak’ta müşteri memnuniyeti yüzde 95
BAĞIMSIZ araştırma kuruluşlarından ACNielsen, Axa Oyak Sigorta şirketinin hasar sonrası hizmetleriyle ilgili olarak müşterileri arasında bir araştırma yaptı. Geçtiğimiz nisan ayında yapılan bu araştırmada, sigortalıların yüzde 94.5'inin hasar sonrasında aldıkları hizmetlerden memnun kaldığını ortaya koydu. Ayrıca, sigortalıların yüzde 92.8'inin ürün ve hizmetleri yakınlarına önerecek kadar başarılı bulduğu sonucu çıktı. Araştırmaya, Axa Oyak Sigorta kasko ürünlerinden herhangi birisiyle hasar sonrası hizmet alan 600 sigortalı katıldı. Telefonla görüşme (CATI) yöntemiyle gerçekleştirilen bu araştırmaya göre, müşteri memnuniyeti sağlanamayan sigortalıların oranı yüzde 5.5. Araştırma, Axa Oyak'ın verdiği hizmetlerle müşteri memnuniyetini sağladığı yüzde 94.5 oranındaki sigortalıdan da yüzde 55.6'sının aldığı hizmetten çok memnun kaldığını ortaya koydu.
POSTA KUTUSU
KEMAL SARI'nın arızalanan uydu alıcısı Arçelik tarafından yenisiyle değiştirildi.
ÜNAL BEYAZKAYA'nın kampanyadan kazanmış olduğu televizyon Arçelik tarafından teslim edildi.
OĞUZ GÜNGÖR'den hatalı alınan gecikme ücreti Digitürk tarafından iade edildi.
YAVUZ PERÇİN'in kredi kartından çekilen 62 milyon 400 bin lira Turkcell tarafından iade edildi.
MELTEM ASLAN'ın ödemiş olduğu gecikme faiz tutarı Benkar tarafından iade edildi.
AHMET HİKMET KÖSE'nin kampanyadan kazanmış olduğu decoder, Cine 5 tarafından teslim edildi.
Paylaş