John Travolta cezası

Haberin Devamı

NN Interaktif Pazarlama şirketinin John Travolta, Nicolas Cage, Wayne Rooney gibi ünlü erkeklerinin saç bakım sırrı olarak lanse ettiği ‘Nano Hair’ isimli 30 günde 1700 yeni saç teli çıkardığı iddia edilen şampuana ceza geldi.

REKLAM Kurulu, NN Interaktif Pazarlama adlı kuruluşun “Artık, saç ektirmeye ve kelliğe son. Saç dökülmesini durdurup, 30 günde 1700 yeni saç teli çıkaran formül” sloganıyla kutusunu 89 liradan pazarladığı Nano Hair adlı şampuanın reklamlarını, 30 günde 1700 yeni saç teli çıkartıp, kelliği önlediğini “bilimsel çalışma” ve “test sonuçları” ile ispatlayamayınca, cezalandırılmasına karar verdi. Kurul ayrıca, 1 milyon dolarlık Ar-Ge çalışması sonucunda geliştirildiği ve nanoteknoloji sayesinde şifalı bitkilerin etkinliğini 10 kat artırdığı iddia edilen bu ürünle ilgili tanıtım reklamlarında, alopesi (kellik) adlı hastalık tedavisinde kullanıldığı imajının yaratılmasını da Kozmetik Yönetmeliği’ne aykırı buldu. Kararda, kozmetik ürünlerin kozmetik tanımı dışında tedavi edici ibareler ile piyasaya arz edilemeyeceğinden tüketicilerin yanıltıldığı sonucuna da varıldığına yer verildi.

Haberin Devamı

5 SEANSTA ETKİLİ

John Travolta, Nicolas Cage, Wayne Rooney gibi sahne ve spor dünyasının ünlü erkeklerinin saç bakım sırrı olarak lanse edilen Nano Hair adlı şampuan kuaförlerin yanı sıra internet siteleri üzerinden de pazarlanıyor. Her biri 10 mililitrelik 10 adetten oluşan paketlerinin 89 lira karşılığında satıldığı bu ürünün yeni saç oluşumuna, saç kaybının önlenmesine, ince telli saçların kalınlaşmasına, aktif maddeler ile saç dökülmesinin durmasına, saç kökünün kuvvetlenmesine, saçın direnç ve hacim kazanmasına, saçın yenilenmesine ve kalınlaşmasına, kepegi engelleyip, saçtaki renk kaybının önlenmesine yardımcı olduğu savunuluyor. Ayrıca 5 seans sonunda etkisini gösterdiği ve 3 ayda gözle görülür değişimin yaşandığı da ileri sürülüyor.

Haberin Devamı

PAHALI OPERASYON

Ürünün tanıtımlarında yıllardır çözüm bulunamayan ve erkeklerin en büyük sorunu olan saç dökülmesine bugüne kadar tonlarca para harcandığına ve bir türlü hayal edilen saçlara kavuşulamadığına da değinilerek, “Denemediğiniz yöntem ve ürün kalmadı. Artık, dünyaca ünlü erkeklerin kullandığı patentli formül, Türkiye’ de. NanoHair sayesinde saç dökülmesini yüzde 90 oranında durdurabilir ve 30 günde 1700 yeni saç teline kavuşabilirsiniz. Sonuçlar laboratuvar ortamında kanıtlanmıştır” deniliyor.

Kozmetik ürün tanımına uymuyor

REKLAM Kurulu’nun kararında şu görüşlere yer verildi: “Pahalı operasyonlar kadar etkili olduğu savunulan bu üzüm çekirdeği, argan yağı ve L Aginine destekli şampuanın reklam ve tanıtımlarında, “Yudali”, “Çamyağı” ve “Ervamatin” gibi farklı marka ve ürünlerle de karşılaştırıldığının tespit edildiğine yer verilerek, “Nano Hair markalı ürünlere ilişkin olarak internet sitesinde yer alan iddialar aracılığıyla anılan ürünlerin alopesi (kellik) adlı hastalık tedavisinde kullanıldığı imajının yaratıldığı ve bu durumun Kozmetik Yönetmeliği’nin 4’üncü maddesinde yer alan ‘Kozmetik ürün’ tanımına uygun olmadığı, kozmetik ürünlerin kozmetik tanımı dışında tedavi edici ibareler ile piyasaya arz edilemeyeceğinden tüketicilerin yanıltıldığı ve bu ifadelerin ispata muhtaç iddialar olduğu, ancak tüm bu iddiaların bilimsel çalışma ve test sonuçları ile ispatlanamadığı, Nanohair markalı ürün ile başka marka ve ürünlerin karşılaştırıldığı, ancak ilgili mevzuat uyarınca, karşılaştırmalı reklamlarda karşılaştırılan mal, hizmet ve marka adının belirtilmemesi durumunda dürüst rekabet ilkelerine uygun olması ve tüketicinin yanıltılmaması gerekiyor. Buna göre, reklam veren Nn İnteraktif Pazarlama şirketine, anılan reklamları durdurma cezası verilmesine karar verilmiştir.”

Yazarın Tüm Yazıları