Paylaş
Evden eve taşımacılıkta 107 yıllık geçmişi olan Tuzcuoğlu markası, pazarda pay kapma aracı oldu. Bu imajdan yararlanmak isteyen ve mahkeme kararıyla soyadını Tuzcuoğlu olarak değiştiren şirket sahipleri dahi var. Sektörde Tuzcuoğlu'nun taklitlerinin bile taklitleri türedi. Halen 7 ayrı Tuzcuoğlu adlı nakliye firması faaliyet gösteriyor.
TÜKETİCİLER üzerinde bıraktığı olumlu imaj, 1893 yılında Ahmet Tuzcuoğlu'nun bir at arabasıyla kurduğu Tuzcuoğlu Nakliyat'ı, evden eve taşımacılık alanında ‘‘üç asrı gören tek Türk şirketi’’ konumuna getirdi. Ancak, 107 yılda oluşan bu imaj, yoğun rekabetin yaşandığı sektörde, bir çok şirketin de iştahını kabartıyor.
Bu da Tuzcuoğlu markasını, pazarda pay kapma aracı yapıyor. Hatta, sektörde bu imajdan yararlanmak isteyen ve mahkeme kararıyla soyadlarını Tuzcuoğlu olarak değiştirme yoluna giden şirket sahipleri dahi var. Evden eve taşımacılık sektöründe şu anda Tuzcuoğlu'nun taklitlerinin bile taklitleri türemiş durumda. Üstelik bu taklitler, ‘‘Taklitlerimizden sakınınız’’ diye gazetelere ilanlar verebiliyor.
TUZ TAŞIRDI
Arkadaşımız Lerna Asurluoğlu'nun yaptığı araştırmaya göre, 1893 yılında Beyşehir'de tuz nakliyeciliği yapmaya başlayan Konyalı Ahmet Ağa, 1. Dünya Savaşı'ndan sonra İzmir'e göç ederek taşımacılık işine devam eder. Kısa sürede, at arabası sayısını artıran Ahmet Ağa, Kurtuluş Savaşı sırasında da bu arabaları cepheye silah taşımada kullanır.
Ahmet Ağa, Cumhuriyet'in ilanıyla birlikte Tuzcuoğlu soyadını aldı. Ahmed Ağa'nın ölümünün ardından çocukları Mehmed Ali, Hasan Fehmi ve Mustafa Tuzcuoğlu, baba mesleğini devraldı. Böylece, 1956 yılında taşımacılık sektöründe Tuzcuoğlu dönemi başlamış oldu. Alınan ilk kamyonu peş peşe diğerleri izledi.
Türkiye'de NATO tesislerinin kurulmasıyla birlikte, şirket hızla büyümeye başladı. NATO tesislerinde görev yapan asker ve personelin eşyalarının taşıma işini üstlenen şirket, bir anda Türkiye'nin vergi rekortmenleri arasına girdi. Verdiği hizmetin kalitesiyle de, sektörde önemli bir konuma geldi.
ŞİMDİ ARTIK HOLDİNG
Mehmed Ali Tuzcuoğlu, babasının kurduğu şirketin miras kavgasına yol açmaması için 1972 yılında bir vasiyetname düzenledi. Vasiyetname uyarınca, 1988 yılında Tuzcuoğlu Eğitim ve Sağlık Vakfı, 1989 yılında da Tuzcuoğlu Holding kuruldu.
Ancak, sorunlar da bundan sonra başladı. Aralarında çıkan anlaşmazlıklardan sonra mirasçılardan Ahmet Tuzcuoğlu, Tuzcuoğlu adıyla ayrı bir şirket kurdu. Böylece, evden eve taşımacılık alanında iki ayrı Tuzcuoğlu firması faaliyet göstermeye başladı.
Sektörde aynı isimde iki firmanın faaliyet göstermesi, fırsatçılara da zemin oluşturdu. Tuzcuoğlu markasının imajından yararlanmak isteyen bu fırsatçılar, aynı markayı kullanarak pazardan pay kapma yoluna gitti. Evden eve taşımacılık alanında faaliyet gösteren Tuzcuoğlu adlı firmaların sayısı taklitleriyle birlikte yediye ulaştı.
Lerna ASURLUOĞLU
Çelik'i otel parası
için beklettiler
YILBAŞI tatilini Antalya Sheraton Otel'de geçiren ünlü sanatçı Çelik'i kızdırdılar. Otelden ayrılırken, hesabı kredi kartıyla ödemek isteyen ünlü sanatçı, uzun süre bekletilince az daha uçağı kaçırıyordu. Buna da, otel yetkililerinin kredi kartından daha önce slip çekilmesine rağmen, uzun süre bankadan provizyon almak için beklemeleri yol açtı. Ancak Çelik'i asıl üzen, Sheraton Oteli personelinin vurdumduymaz tutumu oldu.
Konuyla ilgili olarak görüştüğümüz Sheraton Voyager Otel Genel Müdürü Jirayr Keçeciyan, ‘‘Sanatçı otele geldiğinde kendisinden kredi kartı talep edilerek, slip çekilmiştir. Bu uygulamanın nedeni, misafirlerimizin kalışları süresince banka ile temasa geçip gerekli provizyonun temin edilmesidir. Bu süre zarfında kredi kart merkezinden Çelik Erişçi'nin kartına provizyon alınamadığı için kendilerine otelde kalışları süresince durumu bildirmek için birçok kez ulaşılmaya çalışılmış, ancak olumlu sonuç alınamamıştır. Kredi kartlarının tüm dünyada yürürlükte bulunan çalışma gereği her karttan provizyon alınması gerekmektedir. Meydana gelen bu tatsız duruma kredi kartı makinelerimizdeki herhangi bir arıza değil, kendi çalıştıkları bankalardan provizyon onayı alınamaması yol açmıştır. Sanatçının havaalanına yetişme telaşı içinde olduğu göz önünde bulundurularak, provizyon onayı olmamasına rağmen kredi kartı ödemesi kabul edilmiştir‘‘ dedi.
Aygaz'dan uyarı
AYGAZ, fazla bedel talep eden bayilere karşı tüketicileri uyarıyor. Okuyucularımızdan Nihat Yalçıner'in şikayeti üzerine bir açıklama yapan Aygaz yetkilileri, marka ve firma prestijinin sağlanması içinmüşteriden fazla ücret talep eden bayileri uyardıklarına dikkat çekerek, ‘‘Tüm LPG bayilerinin belirlenmiş LPG satış fiyatlarını uygulamak zorundadır. Bu fiyatlarının üzerinde bir bedel talep etmesi yasaktır. Müşterilerimiz, bu kurala uymayan bayileri bildirdikleri taktirde, haklarında gerekli işlem yapılacaktır’’ denildi..
Paylaş