Dunkin, ‘tatlı çörek’e alıştırıp gitti, boşluk Krispy Kreme’e yaradı

DUNKIN Donuts’ın Türkiye temsilcisi İstanbul Besin Sanayi’nin, geçen nisanda işleri devretmesinin ardından oluşan boşluğu Krispy Kreme doldurmaya çalışıyor.

Haberin Devamı

Yılda 10 milyon adet ‘donut’ın satıldığı 20 milyon TL’lik pazarda, 25 Dunkin Donuts satış noktasından 7’si ayakta kalmayı başardı, Krispy Kreme de sıcak çörekle ön plana çıkmaya çalışıyor.

 

İLK şubesini 1998’de Bağdat Caddesi’nde açarak, Türk tüketicisini Amerika’nın tatlı çöreği ‘donut’la tanıştıran Dunkin Donuts’ın Türkiye temsilcisi İstanbul Besin Sanayi’nin, geçtiğimiz nisan ayında işleri devrederek, piyasadan çekilmesi, 11 yılda 25 satış noktasına ulaşıp, yılda 10 milyon adet ‘donut’un satıldığı 20 milyon TL’lik pazarı yok etmedi. 25 Dunkin Donuts satış noktasından sadece 7’sinin ayakta kaldığı pazarda oluşan boşluğu şimdi, yine Amerika’nın tanınmış markası Krispy Kreme, sıcak çörekleriyle doldurmaya çalışıyor.

Haberin Devamı

Krispy Kreme’den atak

Kahvenin makinedeki ömrünün 18 dakikayı geçmediği, tüm malzemelerinin Amerika’dan ithal edilip, Türkiye’de harmanlandığı, dondurulmuş hiç bir ürünün satışa sunulmadığı Dunkin Donuts’un damak tadına uygun olmamasına rağmen, Türklere edindirdiği tatlı çörek yeme alışkanlığından yararlanan Almana Group adlı Katarlı kuruluş, Amerika’nın Krispy Kreme markasını İstanbul’a taşıdı. İlk üretim ve satış noktasını Bağdat Caddesi’nde açan Krispy Kreme, şu anda günde 3 bin adet olan satışını yeni şubelerle artırmayı planlıyor.

5 yılda 25 satış noktası

Arkadaşımız Mehtap Özcan’ın yaptığı araştırmaya göre, 2010’da 2.5 milyon dolarlık satış hacmini yakalamayı amaçlayan ve 2 yıl içinde İstanbul’da şube ağı oluşturmayı hedefleyen firma, 5 yıl içinde de 25 satış noktasıyla Dunkin Donuts’un boşluğunu doldurmayı planlıyor.McDonald’s gibi fast food zincirleriyle de hızla gelişen tatlı çörek yeme alışkanlığı, özellikle gençler arasında yaygınlaşıyor. Kendi ‘donut’ını yapmak isteyenler için de fiyatı 130 dolar olan Dough-Nu-Matic adlı ürün bulunuyor. Şubelerdekinden küçük boyutlarda olan bu ürün de, 1 dakikada ev ve büfelerde tatlı çörek hazırlanmasını sağlayabiliyor.

Haberin Devamı

2.25 TL’den başlıyor

Dunkin Donuts ve Krispy Kreme’de satışa sunulan tüm donutlarda, dünyanın her yerinde aynı lezzet yakalanabiliyor. Bu da, tüm donutların aynı formülle üretilmesinden kaynaklanıyor. Türkiye’de donut fiyatları, 2.25 TL ile 2.50 TL arasında değişiyor. Bunları fiyatı da 4 TL ile 6 TL arasında değişiyor. Krispy Kreme, donutları yerel tatlarla birleştirmek ve tuzlu donut adlı çöreğini üretmek için çalışmalarını sürdürüyor.

 

Piyasadan sessizce çekildi

DUNKIN Donuts’ın 11 yıl Türkiye distribütörlüğünü yürüten İstanbul Besin Sanayi, global krizle birlikte kendi işlettiği satış noktalarını da devredip, geçtiğimiz nisan ayında sessiz sedasız piyasadan çekilmek zorunda kaldı. 25 satış noktasından 7’si, işletme hakkı kendilerinde olduğu için faaliyetini sürdürürken, tatlı çöreklerde kullandıkları malzemeleri de Amerikalı başka bir kuruluştan ithal edip, faaliyetlerini sürdürmeyi başardı.

 

Yazarın Tüm Yazıları