PaylaÅŸ
Bunda da atıştırmalık tek lokma ürünlerin tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de yeni bir trende dönüşmesi etkili oldu.
Atıştırmalık ürünlerin toplam 1 milyar dolarlık hacme ulaşan dondurma pazarından aldığı pay, 100 milyon dolara, 500 milyon TL’lik kek pazarından aldığı pay da 50 milyon TL’ye ulaşırken, ihracatla birlikte 800 milyon dolarlık büyüklüğü yakalayan bisküvideki payı da 40 milyon doları buldu. Ayso’da, Eti’nin Kurabi, Ülker’in Hanımeller markasıyla rekabet ettiği 40 milyon TL’lik kurabiye segmentini, Galore markasıyla pazara sürdüğü tek lokmalık ürünlerle 100 milyon TL’lik hacme çıkartmayı hedefliyor.
Atıştırmalık yarışıÂ
Arkadaşımız Mert Temizkan’ın yaptığı araştırmaya göre; Eti, Ülker gibi unlu mamüller segmentinde faaliyet gösteren firmaların 2006 yılından itibaren ürettikleri bisküvi ve ıslak keklerin tek lokmalık minik ebatlarını piyasaya sürmesiyle birlikte rekabette kızıştı. Bisküvi ve ıslak kekte başlayan tek lokma yarışı, 2008 yılında dondurmaya kaydı. Algida Magnum’un, Ülker de ‘Choxx’un tek lokmalık dondurmalarını piyasaya sürdü. Eti, Cin’in ardından Benimo, Browni, Gofredo ve Popkek’i atıştırmalık forma sokarken, Ülker de Dankek’in ıslak keki ile Mini Magma’nın 4 farklı çeşidini tek lokmalık ambalajlara koydu.
Kurabiyede mini keyfi
Yıllık hacmi 2.5 milyar dolara ulaşan unlu mamuller sektörüne Galore markasıyla giren catering kuruluşu Ayso, Eti’nin Kurabi, Ülker’in de Hanımeller’le rekabet ettiği kurabiye segmentinde tek lokmalık ürünleriyle ön plana çıkmaya çalışıyor. Yıllık hacmi 40 milyon TL olan kurabiye segmentinde, Galore’nin Kavala, Acıbadem, Günola, Saltee&swetee ve Kıtır adlı ev tipi ürünleriyle market raflarında yerini alıyor.
Tek lokmalık ürünler, hızlı hayat temposu olan, zaman kaybetmeden atıştırmalık gıdalarla beslenmeyi tercih eden tüketicilere yönelik geliştiriliyor.
Kavala ve Acıbadem, 10 milyon Euro’ya dünyaya açılıyor
AĞIRLIKLI olarak catering alanında faaliyet gösteren Ayso Gıda, 10 milyon Euro’luk yatırımla hayata geçirdiği Galore’yi dünya markası yapmayı planlıyor. Başta Kavala ve Acıbadem olmak üzere ürettiği ev tipi kurabiyeleri, aralarında İngiltere, Fransa, İran, Irak, Suriye, Bosna, Katar, Yunanistan ve Bulgaristan’ın da bulunduğu 18 ülkeye ihraç ediyor. 5 aydan bu yana üretim yapan firma, üretiminin yüzde 40’ını yurtdışına pazarlamayı planlıyor.
Kurabiye tüketiminde Avrupa 14’üncüsüyüz
YILLIK kişi başı kurabiye tüketiminde Hollanda ilk sırada yer alıyor. Hollanda’da 14.5 kilogram olan kurabiye tüketimi Belçika’da 12.9 kilogram, İngiltere’de 11.5 kilogram, Fransa’da 9.5 kilogram ve İtalya’da 8 kilogram oluyor. 4.8 kilgramlık kişi başına düşen kurabiye tüketimiyle Türkiye, Avrupa’da 14’ncü sırada yer alıyor.
PaylaÅŸ