Paylaş
YILDA 9 milyon adet satışla 65 milyon liralık hacme ulaşan şampuan pazarında, saç dökülmelerine karşı geliştirilen ürünler eczanelerden sonra market raflarına da girince rekor büyüme oranları beraberinde geldi. Bunda da lipozon (küçük kapsül) teknolojisine geçen firmaların geliştirdikleri formüllerinin etkisini 10 kat daha fazla artırmayı başarması ve saçları ayda 4 santimetre uzamasını sağlayan yeni ürünleri piyasaya sürmesi etkili oldu. Yıllık
hacmi 3.5 milyar dolar olan kozmetik ürün pazarından saç bakım ürünlerinin aldığı pay yüzde 30’ları buluyor.
Cilt bakım ürünlerinin payı ise
yüzde 20’lerde kalıyor.
YÜZDE 18 BÜYÜYOR
AC Nielsen’in şampuan pazarıyla ilgili yaptığı son araştırmaya göre, Türkiye’de artık yılda 8 milyon 930 bin adet, 64 milyon 940 bin 440 liralık şampuan üretiliyor. Geçtiğimiz yıl ciro bazında yüzde 18 oranında büyüme oranlarını yakalayan firmalar, piyasaya sürdükleri yeni fonksiyonel ürünlerle pazar paylarını artırmayı hedefliyor. 65 milyon liralık pazardan en büyük payı 36.8 milyon TL ile klasik şampuanlar alıyor. Türkiye’de yılda toplam 5 milyon 120 bin adet klasik tip şampuan satışı gerçekleşiyor. Klasik şampuanların ardından, 2 milyon 654 bin adet satışla kepeğe karşı şampuanlar geliyor. Türkiye’de tüketicilerin kepeğe karşı şampuanlara ödediği yıllık bedel de 20 milyon lirayı aşıyor.
DÖKÜLME KORKUSU
Pazarda en hızlı büyüyen segmentlerin başında ise saç dökülmelerine karşı geliştirilen ürünler oluyor. Serum ve spreylerin ardından şampuanlarının da piyasaya sürüldüğü bu ürünlerin şampuan pazarından aldığı pay da hızla artıyor. Yılda 1 milyon 267 adet saç dökülmelerine karşı geliştirilen şampuan satışı gerçekleşiyor. Tüketicilerin serum ve spreyler hariç sadece bu şampuanlar için ödediği bedel, yılda 12 milyon 392 lirayı buluyor. Saç dökülmelerine karşı serum, sprey ve şampuan üreten B’iota’nın Yönetim Kurulu Başkanı Cihat Dündar, “Artık, istenen her maddenin cildin en alt tabakasına kadar taşınmasını sağlayan lipozon teknolojisini ürünlerimizde uygulamaya başladık. Bu da deveyi iğne deliğinden geçirdiğimiz anlamına geliyor” dedi.
Türkiye’nin önü bitkisel ilaçta açık
B’iota’nın Yönetim Kurulu Başkanı Cihat Dündar, bitkisel ilaçların Almanya’da yılda 1 milyar Euro’luk bir pazar oluşturduğuna dikkat çekerek, “Bu Türkiye’de 10 milyon doları geçmiyor. Oysa, Almanya’da 6, İsviçre’de sadece 1 olan endemik bitki sayısı, Türkiye’de 3 bin 200’e ulaşıyor. Sağlık Bakanlığı’nın da teşvik ettiği bitkisel ilaç uygulamalarında ginseng in yerine afrodizyak etkisi olan Hatay’ın Çakşır’ı, soğuk algınlığı için kullanılan ekinezyanın yerini de
Ege’nin dağ çayı alıyor. Ünsere karşı sığılı ağacı, mide yaraları için de artık iğde devreye giriyor” dedi.
Tüketiciler çabuk uzamasını istiyor
ŞAMPUANDA sadece saç dökülmelerine karşı formüller üzerinde çalışmadıklarını saçları hızla uzatan sarmaşık özlü ürünleri de piyasaya sürdüklerini söyleyen Cihat Dündar, “Bu yeni ürünümüz, ayda 3 santim olan ortalama saç uzamasını, bir anda 4 santimetreye çıkarıyor. Saçlarının çabuk uzamasını isteyen tüketicilerin hedeflerine daha kısa sürede ulaşmasını sağlıyor. Ayrıca, yeni hücre kültür laboratuvarımız da devreye soktuk. Tüm bilimsel çalışmalara açık tutacağımız bu labaratuvarda, insan hücresinin labaratuvar ortamında oluşturulmasını sağlıyoruz” dedi.
Paylaş