Bir damlası laminantı temizliyor pazarı 20 milyon doları buluyor
Paylaş
LinkedinFlipboardLinki KopyalaYazı Tipi
LAMİNANT parke yaygınlaşınca yılda yüzde 20 büyüyüp 20 milyon dolarlık hacme ulaşan ahşap temizlik malzemeleri aşırı kullanıldığı zaman zarar da verebiliyor.
Temizliğe bir damlası yeterken, fazla kullanımla ahşap üzerindeki yağ tabakası kalınlaşıyor. Pazar büyüyünce, çam kokulu ürünlere, lavanta, portakal ve limon kokulular, sprey ve sıvı ambalajlılara da ıslak mendiller eklendi.
DUVARDAN duvara halının yerini laminant parkenin almasıyla birlikte yılda ortalama yüzde 20 büyüyerek, 20 milyon dolarlık bir pazar konumuna gelen ahşap temizleyicilere her geçen gün yenileri ekleniyor. Lavantalısından portakallısına, çam kokulusundan limonlusuna, ıslak mendilinden sprey ve sıvı temizleyicisine kadar bir çok farklı özellik içeren bu ürünler artık sadece temizlemede değil mobilyaların korunma ve toz tutmamasında da etkili oluyor.
ÜÇ ÜRETİCİ VAR: Türkiye’de ilk kez 1999 yılında piyasaya sürülen ahşap temizleyiciler pazarında bugün üç üretici firma faaliyet gösteriyor. Johnson Wax, Uzay Kimya ve Premax’ın üreticisi Ataman Eczacılık’ın yanı sıra, Migros, Real, Gima, Tansaş gibi market markalarının da rekabete soyunduğu pazarda, firmalar farklı özellikli ürünlerle ön plana çıkmaya çalışıyor. Bu firmalardan bazıları kokuyla bazıları da pratik kullanımıyla tüketicileri yakalamaya çalışıyor.
PAZAR BÜYÜYOR: 7 yıl gibi kısa sürede yüzey temizleyiciler pazarından yüzde 4 pay kapmayı başaran ahşap temizleyicilerin, mobilya ve parkede kullanım ömrünü üç kata varan oranlarda uzatabildiği savunuluyor. Ahşap ürünleri parlatma ve derin olmayan çizikleri yok etme özelliği de kazandırılan bu ürünlerde, daha önce sadece çam kokulu ürünlerle rekabet eden firmalar, yeni yılla birlikte lavanta, limon ve portakal kokulu temizleyicileri piyasaya sürdü. Pazara geçtiğimiz yıl giren ıslak mendil üreticisi Ataman Eczacılık da, günlük toz alımında kullanılmak üzere pazarladığı ahşaba özel cila içeren kullan at mendillerle rekabet etmeye çalışıyor.
5 MİLYON DOLARI CİLA: Arkadaşımız Ayşegül Akyarlı Güven’in yaptığı araştırmaya göre, Türkiye’de ahşap ve mobilyaya yönelik ürünler cila ve temizleyici olmak üzere iki farklı gruba ayrılıyor. Pazarın 15 milyon dolarlık kısmını suyun içine dökülerek kullanılan temizleyici ürünler oluştururken, cilaların pazar hacmi de 5 milyon doları buluyor. Bez, sıvı ve sprey olmak üzere üç farklı türü bulunan bu ürünlerde spreyler satışların yüzde 85’ine hakim konumda bulunuyor. Bunda da sprey ürünlerin daha fazla yaygınlaşmasının nedeni olarak oymalı mobilyalarda kullanımının daha pratik olması gösteriliyor.
HER AĞACA UYGUN: Diğer yüzey temizleyicilerde olduğu gibi suya eklenerek uygulanan temizleyici ürünlerde fiyat 2 YTL 50 Ykr’den başlayıp 5 YTL’ye kadar çıkabiliyor. Çok amaçlı yüzey temizleyiciler ahşabın kuruyup zarar görmesine yol açabilirken mobilyaya özel temizleyiciler tik ağacından meşeye, MDF’den bambuya, laminanta kadar farklı ürünlerin ömrünü de uzatmada yardımcı oluyor. Fiyatı 5.50 YTL ile 8 YTL arasında değişlen cila bazlı ürünlerin ise her temizlikte, günlük toz alımı sırasında kullanılmaması gerekiyor. Bu da cilaların mobilya üzerinde bıraktığı ince yağ tabakasından kaynaklanıyor.
Fazlası yüzeydeki yağ tabakasını kalınlaştırıyor
UZAY Kimya Pazarlama Mürüdü Erkan Özdemir, klasik temizlik ve koruma için 1-2 damlanın yeterli olduğuna dikkat çekerek, "Buna karşın, fazla miktarda kullanımla temizliğin daha iyi olacağı inancı yaygın. Oysa, ahşap temizleyicilerinin fazla kullanılması, ahşap yüzeylerdeki yağ tabakasının kalınlaşmasına neden oluyor. Üzerindeki yağı emerek beslenen ahşap, bir süre sonra terleme yapabiliyor. Bu da ev kadınlarda, ürünlerin yeterince iyi temizlemediği imajı oluşturabiliyor" dedi.
Sadece Türkler hem yemek hem de temizlik yapıyor
AVRUPALI kadınlar arasında yapılan bir araştırmaya göre, sadece Türkiye’deki kadınlar, hem yemek hem de temizlik yapıyor. Türk kadınının en fazla önem verdiği mekan da mutfak oluyor. Bu nedenle Türkiye’de ahşap temizleyiciler salon ve parkeden sonra en fazla mutfak dolaplarının temizliğinde kullanılıyor.
Anti statik yapısıyla tozlanmayı geciktiriyor
ANTİ-statik yapısı ile tozları dağıtmadan toplayan ve tozlanmayı geciktiren bu ürünlere özellikle çalışan kadınların ilgi gösterdiğini söyleyen Ataman Kozmetik’in Yönetim Kurulu Başkanı Ataman Özbay, "Özel formülleriyle ahşabın doğal parlaklığına kavuşmasına yardımcı olan bu ürünler mobilya üzerinde dalgalanma oluşumunu da önlüyor. Bunun sonucunda temizlik süresi de yarıya iniyor" dedi.
Ürünün uygulanacağı alanın tamamen kuru olması gerekiyor.
Ahşabın üzerine bir veya iki damla temizleyici cila dökülmesi yeterli oluyor.
Ardından bu cilanın kuru bir bezle yayılması gerekiyor.
Bu işlemlerin ardından temizlenen yüzey üzerinde ince bir yağ tabakası oluşuyor.
Ahşabın beslenmesini sağlayan bu tabakanın emilimi için yüzeyin üzerine birkaç saat boyunca herhangi birşey koyulmaması gerekiyor.