Benzinde rekabeti ‘oktan’ alevlendirdi

95 ve 98 oktan kurşunsuz benzinlerden sonra Shell’in 100 oktan satışına başlaması, akaryakıt dağıtım şirketleri arasındaki rekabeti kızıştırdı.

Taşıt sayısının 11 milyona yıllık, akaryakıt tüketiminin de 10 milyon tona ulaştığı Türkiye’de Shell, araçlarda performansı artıran, vuruntuyu engelleyen ve motorun temizlenmesinde önemli rol oynayan yeni ürünüyle ön plana çıkmaya çalışıyor.

TOPLAM taşıt sayısının 11 milyona, yıllık yakıt tüketiminin de 10 milyon tona ulaştığı Türkiye’de, akaryakıt dağıtım şirketleri arasında şimdi, ‘oktan’ savaşları başladı. Bunda da 95 ve 98 oktan kurşunsuz benzinlerden sonra Shell’in Ferrari’yle işbirliğiyle geliştirdiği 100 oktan benzin satışına Türkiye’de ki istasyonlarında da başlaması etkili oldu. Shell’in bu atağı, akaryakıt dağıtım şirketleri arasındaki rekabetin araçlarda performansın artması ve motorun temizlenmesinde önemli rol üstlenen yüksek oktanlı yakıtlara kaymasına yol açtı.

100 OKTAN: Yılın ilk 8 ayında 293 bin tonu normal 2 milyon 122 bin tonu kurşunsuz olmak üzere toplam 2 milyon 415 bin ton benzin satışı gerçen Türkiye’de 100 oktan benzin satışını başlatan Shell, bu yakıtların geliştirildiği İngiltere’deki Cheshire Araştırma Geliştirme Üssünü’nün kapılarını Türk basın mensuplarına açtı. Shell Türkiye Perakende Satışlar Müdürü Ahmet Erdem, 100 oktan yakıtların akaryakıt şirketleri arasındaki rekabette öne geçmek için Cheshire Küresel Çözümler Laboratuvarı’nda Ferrari’yle işbirliği sonucunda geliştirildiğini söyledi.

ÜÇÜNCÜ BÜYÜK PAZAR: Türkiye’nin Almanya ve İngiltere’nin ardından Shell’in Avrupa’daki üçüncü büyük pazarı konumuna geldiğini söyleyen Erdem, ‘Türkiye’de müşterilerin aldığı yakıtın kalitesinden emin olmak istiyor’ dedi. Türkiye’de araç kullanan müşterilerin üç farklı gruba ayrıldığına da değinen Erdem, ‘Bunlardan bir yerden bir yere giderken sorun yaşamak istemeyenler ilk grubu oluşturuyor. Bunların oranı, yüzde 45’i buluyor. İyi ve kaliteli yakıt arayışında olan titiz ve meraklı müşteri grubu ise yüzde 35’lik pay alıyor. Geri kalan grupta ise güç ve performans isteyenler bulunuyor. Bunlar, kullandığı yakıtın temiz, güvenilir, sorunsuz ve çevik olmasını istiyor. Bütün bu müşteri gruplarına uygun özel çözümler geliştirerek, kurşunsuz benzin, Shell V-Power ve Shell V-Power Racing’i pazara sunduk’ dedi.

ÇEVREYE ÖNEM: Shell Perakende Satışlar Müşteri Yönetimi Müdürü David Barnes da, Shell’in tüm dünyaya yayılmış küresel bilgi ağına ve detaylı müşteri bilgisine sahip olmasının ürün geliştirmede kendilerine önemli bir ayrıcalık sağladığına dikkat çekerek, bu çalışmalarda bugünün çözümleri üzerine odaklandıklarını, pazara ve duruma bakarak çalışmalarını sürdürdüklerini söyledi. Barnes, ‘Çevreye önem veriyoruz. Kendi bilgilerimiz ve müşterilerimizin bilgileriyle rekabetçi olmanın yollarını arıyoruz’ dedi. Ar-Ge çalışmaları için yılda 534 milyon dolar ayıran Shell, Türkiye’de yüzde 15.5’lik bir pazar payına sahip. Petrol Ofisi’nin lider olduğu pazarda, ikinci sırada yer alan Shell’in, madeni yağ pazarındaki payı da yüzde 21’i buluyor. Shell Türkiye’nin, kurşunsuz benzindeki payı ise yüzde 24.5’e yükseliyor.

Bir hektarda 2 ton bio yakıt üretiliyor

SHELL Küresel Çözümler Laboratuvarı Yakıt Teknolojileri Grubu’ndan Adrian Groves de, Shell’in alternatif enerji kaynakları üzerinde yaptığı çalışmalar hakkında bilgi verdi. Shell’in, yenilenebilir ve biyo yakıtları desteklediğini söyleyen Groves, ‘Bio yakıtlar tüm dünyada ön plana çıkmaya başladı. Ancak, şu anda ki teknolojiyle, 1 hektar araziden sadece 1-2 ton biyo yakıt elde edilebiliyor. Bu yakıtla, 15 bin kilometre yapılabiliyor. Bu da, sadece bir aracın yıllık yakıt tüketimi kadar oluyor. Uzun vadede hidrojen de ön plana çıkacak. Bu yakıt için araç ve istasyonların tamamı değişmesi gerekiyor. Maliyetlerin ve karbon dioksit oranlarının daha da düşürülmesi gerekiyor. Şu anda tarım ürünlerinden elde edilen bio yakıtlarda yüzde 10.2 olan karbondioksit oranını ahşap tahta üzerine Kanada’da gerçekleştirdiğimiz bio yakıtlarda 0.06’ya kadar düşürebildik.

Formula 1 yakıtı 300 kimyasaldan oluşuyor

SHELL Motor Sporları Yakıt Teknolojisi Uzmanı Mike Evans da, Ferrari’nin Formula 1 yarışlarında kullandığı yakıtı Shell’in ürettiğine dikkat çekerek, ‘Formula 1 yarışlarında şartların giderek ağırlaşıyor. Ferrari için özel olarak geliştirdiğimiz yakıtta 300’ün üzerinde kimyasal bileşen bulunuyor. Bu bileşenler, her yarıştan önce yeniden ayarlanıyor. Ferrari’de hem sürtünmeyi azaltmaya hem de kısa sürede aşınmayı önlemeye çalışıyoruz. Ferrari’yle yaptığımız bu işbirliği, müşterilerimiz için ürün geliştirmede bize avantaj sağlıyor. Ferrari için her yıl yarışlarda kullanılmak üzere 250 bin litre özel üretim gerçekleştiriyoruz’ dedi.
Yazarın Tüm Yazıları