Vestel de fiyatını 689 liraya kadar çektiği derin dondurucularda şimdi, Tüketici Yasası’nda 2 yıl olarak belirlenen ücretsiz garanti uygulamasını 7 yıla çıkarıyor.
OKULLARIN açılmasına az bir zaman kaldığı bugünlerde, yaz tatili boyunca çocukların ilgi odağı haline gelen lunaparklar gibi çocuklara yönelik eğlence merkezleri şimdi, tüm yaz ayları süresince yaşadıkları canlılığı, okul sezonuna da taşımak istiyor. Son bahar kampanyasını devreye sokan Vialand Tema Park’ın bu promosyon kampanyası, 15 Eylül ile 31 Ekim tarihleri arasında uygulamada kalacak. Kampanyadan yararlanmak isteyenler, biletlerini vialend.com dan satın aldıkları taktirde, parktaki tüm aktivitelerden hafta içi 29 TL’den, hafta sonu ise 39 TL’den başlayan fiyatlarla yararlanma imkanı bulacak.
ULUSLARARASI dev zincirlerin girmesiyle birlikte son yıllarda en fazla rekabetin yaşandığı alanlardan bir konumuna gelen yapı marketler, bankalarla işbirliği yaparak uygulamaya koydukları cazip kampanyalarla da dikkat çekiyor. Bu zincir marketlerden Tekzen’de cazip fiyat avantajının yanı sıra, Bonus Kart kullanıcılarına özel, yeni bir kampanyayı devreye soktu. Bu kampanya, Bonus kart kullanıcılarına yaptıkları alışverişin yüzde 10’u oranında Bonus kazanma imkanı sağlıyor.
MÜŞTERİLERİNİ online banka işlemlerine yöneltmek isteyen bankalardan TEB, internet şubesini, CepteTEB ve ATM’lerini kullananlara şimdi, çekilişle Fiat’ın 500 C modeli otomobilini kazanma şansını sağlıyor. 31 Ekim 2014 tarihine kadar sürecek olan kampanyada bankanın internet şubesi’ne giriş yapan, mobil bankacılık uygulamasını telefonuna indiren ve aynı uygulamayı kullanarak giriş yapanlar ile ATM’leri ayrı ayrı kullananlar, en fazla 4 çekiliş hakkı elde edebiliyor.
YKM, uygulamaya koyduğu yeni kampanyayla hem reyonlarını boşaltmak hem de çocukları için okul alışverişi yapacak olan velileri yakalamak istiyor. 9 Eylül tarihine kadar sürecek olan kampanya çerçevesinde, YKM kartla 600 liralık alışveriş yapan müşteriler reeder tableti 29.99 TL’ye alma imkanı elde ederken, çocuk, aktif spor, ayakkabı reyonlarından 300 TL’lik alışveriş yapanlar da hediye olarak okul çantası kazanıyor.
PİZZA zincirleri arasında yaşanan rekabet de son dönemlerde kızıştı. Little Caesars’ın yeni kampanyasına göre, İtaliano, Çiflik, Akdeniz ve karışık pizzalardan iki adet sipariş verenler, her biri 12 TL olmak üzere toplamda sadece 24 TL ödüyor. Ayrıca, ekstra karışık seçeneğini de 1 lira fark ödeyerek talep etmek mümkün.
En kalitelisini en uygun fiyata almak, gereksiz harcamalardan kaçınmak, alışveriş için ayrılan bütçelerden tasarruf etmek, tüm bunlar için üşenmeden, yılmadan araştırma yapmak, hepimiz için günlük rutin işler haline geldi. Tüketicinin Erkan Abisi, Erkan Çelebi olarak ben de Hürriyet okurlarının bu arayışlarında bir nebze tuzum olsun istedim.
Bundan böyle, her gün aile bütçelerinde tasarruf yapmak isteyenler için “Günün fırsatları” adlıyla yeni bir köşe hazırlamaya karar verdik. Daha şimdiden alışverişe çıkmadan önce mutlaka bu köşeye göz atmak isteyeceğinizi düşünüyorum. Bu köşede sadece kampanya, indirim ve fırsatları değil, aynı zamanda ilginç alışveriş tüyolarını ve önerilerini de bulacağınaza inanıyorum. Hürriyet’in “Fırsatlar” köşesi, “Alışverişlerde acayip para harcıyorum. Hangi ürünlerde markayı, hangilerin de markasızları tercih etmeliyim, bilemiyorum” diyen, “Ürünler arasında seçim yapmaya zorlanıyorum” diye sık sık yakınan tüketiciler için de bir rehber niteliğinde olacak. Bu köşede, deterjandan mobilyaya, uçak biletinden tatile, ütüden badanaya, çarşaftan beyaz eşyaya kadar aklınıza gelen her türlü ürün ve hizmetle ilgili cazip uygulamaları bulabileceksiniz. Alışverişe çıkmadan önce, neyi nereden alacağınıza karar verip, gereksiz yere, boşu boşuna harcama yapmaktan da kurtulmuş olacaksınız.
İşte size, “Neyi nereden alacağımı, paramın hesabını çok iyi bilirim” dedirtecek, ilginç tüyoları içeren alışverişi ucuza getirecek fırsatlar...
BUGÜNÜN FIRSATLARI
KIĞILI mağazalarında 30 Eylül’e kadar sürecek kampanyaya göre, barkod fiyatı üzerinden yüzde 50 indirim uygulandıktan sonra, indirimli satış fiyatı üzerinden de yüzde 50’ye varan bir indirim daha yapılıyor. Yüzde 50 artı yüzde 50 indirim kampanyası ilkbahar ve yaz koleksiyonlarıda geçerli oluyor. Ayrıca, sezon fiyatı 699 TL olan bazı erkek takım elbiselerinin fiyatı da 149 TL’ye kadar düşüyor.
Şirketler cezayı, aboneliği uzatma karşılığında ücretsiz olarak hediye edilen sigortaların iptal edilmesine de uyguluyor.Bu şirketler, üyelik süresi dolmak üzere olan abonelerini tek tek arayarak, üyelik sürelerini yeniden uzatmaları karşılığında ücretsiz olarak 5 bin lira değerinde ferdi kaza sigortanın da sahibi olacakları vaadinde bulunuyor.
14 GÜNLÜK CAYMA HAKKI
Yapılan teklifi cazip bulup, sözleşmelerini uzatan aboneler, daha sonra sigorta yaptırmaktan vazgeçerse, bu kez cezai yaptırımlarla karşı karşıya kalıyor. Bu da telefon faturalarına yansıtılan 60 liralık sigorta iptal ceza bedeli oluyor. Oysa yeni tüketici yasası, abonelik sistemlerinde imzalanan sözleşmelerin otomatik olarak yenilenmesini de engelliyor. Uzun süreli sözleşmelerin de istenildiği takdirde iptal edilebilmesine olanak sağlıyor. Bu hakkını kullanan aboneye de hiçbir cezai işlemde bulunulamıyor. Ayrıca, internet, telefon gibi arada mesafenin bulunduğu ortamlarda gerçekleştirilen sözleşmelerde de tüketicilere herhangi bir gerekçe göstermeden ve herhangi bir cezai şart içermeden 14 gün içinde cayma hakkı tanınıyor.
CEZASI 60 LİRA
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın Resmi Gazete’de yayımlanan yeni tebliğiyle birlikte tüketiciler, meyve suları ile meyve nektarlarını bundan böyle sadece etiketlerine bakarak meyveli içecek ve aromalı içeceklerden kolayca ayırabilecek. Bu da meyve suyularının etiketlerinde “yüzde 100 meyve suyu” ibaresinin yanı sıra “ilave şeker içermez”, meyve nektarlarının etiketlerinde de “katkısız” ifadesinin yer almasıyla sağlayacak.
LİMON SUYU KULLANILACAK
Ağustos ayının başında Resmi Gazete’de yayımlanan Türk Gıda Kodeksi’nin yeni Meyve Suyu ve Benzeri Ürünler Tebliği’nde, saf meyve suyu ve nektarları ile diğer meyveli içeceklerin ayrımı yapılıyor. Buna göre, bundan böyle yüzde 100 meyve suları ile nektarlarına sitrik asit (330) gibi asitlik düzenleyiciler ile tatlandırma amacıyla aşırı oranda şeker ilave edilemeyecek. Sitrik asit yerine limon suyu katılacak. Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığının 2006 yılında yürürlüğe giren Türk Gıda Kodeksi Meyve Suyu ve Benzeri Ürünler Tebliği’nde yapılan bu değişikliiğe göre, domates suyu ve konsantreden üretilen domates suyuları da meyve suyu kategorisine alıne alınarak, bu ürünlere tuz, baharat ve aromatik bitkiler katılabilmesine yönelik düzenlemeleri de içeriyor.
600 KALORİ DAHA AZ ŞEKER
Yayımlanarak yürürlüğe giren yeni Meyve Suyu ve Benzeri Ürünler Tebliği ile meyve sularının üretiminde kullanılan şeker miktarının azaltılması, obezite ile mücadelede de önemli bir adımı oluşturuyor. Oysa, yürürlükten kaldırılan tebliğde üzüm suyu dışında kalan meyve sularına litrede 150 gram ilave şeker katılmasına izin veriliyordu. Yeni düzenlemeyle meyve sularında ilave şeker kullanılmasının yasaklanması, bir litre meyve suyunda yaklaşık 600 kalorilik bir düşüş sağlanmasına yol açıyor. Bu da, tüketicilerin sağlıklı beslenmeleri açısından oldukça önem arz ediyor.
Tüketiciye kolaylık
MEYVE Suyu’nda 107 ülkeye ihracat gerçekleştiren Dimes’in Genel Müdürü Ozan Diren, yeni tebliğle birlikte, meyve suları ve meyve nektarlarının, meyveli içecek ve aromalı içeceklerden kolayca ayrışabileceğine dikkat çekiyor. Diren, “Meyveli ya da aromalı içecekler, çok az ya da hiç meyve içermemelerine rağmen, meyve suları ile nektarlarla aynı katagoride değerlendiriliyordu. Şimdi tüketici etikete bakarak, ürünlerin katkı maddesini içerip içermediğini, aşırı şeker kullanılıp kullanılmadığını görebilecek” diye konuştu.
Bu fırsatçılar, internetten bedava temin edilen başvuru belgelerini vatandaşa 100 TL’ye satıyor.
Yeni Tüketici Kanunu’nun yürürlüğe girmesiyle, kredi kartı aidatlarının iadesiyle ilgili Tüketici Hakem Heyetleri ve Tüketici Mahkemeleri’ne yapılan başvuruların genellikle tüketiciler lehine sonuçlanması, fırsatçılar için yeni bir vurgun kapısı oluşturdu. Cep telefonlarından arayan, e-posta ve SMS gönderip, oluşturdukları site ve blogların reklamını yapan bu fırsatçılar, tüketicilerden 40 lirası danışmanlık, 60 lirası da dilekçe bedeli olmak üzere toplam 100 lira karşılığında, “10 yıllık kredi kartı aidatınızı geri alıyoruz” iddiasında bulunuyor.
VATANDAŞA ABLUKA
Bunu da Yargıtay’ın aldığı son kararına bağlıyorlar. Bu karara göre, bankaların, kredi kartı sahiplerinden ‘kart bedeli’, ‘kart aidatı’, ‘üyelik ücreti’ gibi isimlerle tahsil ettiği paraları geri ödemek zorunda olduğu savunularak, “Hem de geçmişe doğru 10 yıllık tüm bedeli. Az değil; söz konusu tutar, faiziyle binli rakamları buluyor” iddiasıyla yapılıyor. Ayrıca,100 liralık danışmanlık ve dosya bedellerini ödeyen tüketicilere, mahkemede açılan davanın avukatlık ücretinin de yansıtılmayacağı belirtiliyor. 890 lira olan bu bedelin dava sonunda mahkeme tarafından bankadan alınıp, kendilerine ödeneceği söyleniyor.
HAKSIZ ŞART KRİTERİ
İNTERNETTE oluşturdukları sahte alışveriş siteleriyle binlerce tüketicinin canını yakan uyanık girişimciler, şimdi de gözünü IKEA’ya dikti. Bu uyanık girişimciler, mobilyadan ev aksesuarına kadar her zevke ve her bütçeye uygun ürünleriyle farklı dekorasyon çözümleri sunan IKEA’nın Türkiye’deki müşterilerine internet üzerinden online satış yaptığı alışveriş sitesini bire bir kopya ederek, yüzlerce ürünü ‘IKEA ürünü’ diye satmaya çalışıyor. Sahte siteyle ilgili olarak “Bizle bağlantısı bulunmamaktadır” açıklaması yapan İsveç merkezli Ikea’nın Türkiye’de tek bir resmi internet sitesi bulunuyor. 5 mağazası dışında sadece www.ikea.com.tr adlı site üzerinden satış yapıyor.
OLMAYAN İLLERE
Tüm bunlara rağmen, internette faaliyet gösteren bir de
İşin içine bir de öğrenciye çekilişli, çekilişsiz tablet bilgisayar, bisiklet vs. velilere de umre başta olmak üzere yurtdışı turlar hediye edilince işler iyice zorlaşıyor. Uzmanlar ise tercihi çocuklara bırakmak gerektiğini söylüyor.
ÖZEL okullar arasında yaşanan yoğun rekabet, sadece öğrencilere değil aynı zamanda velilere de birbirinden cazip tekliflerde bulunulmasına yol açıyor. Yapılan bu teklifler, çocukları ara sınıflara devam eden veliler için yeni fırsatlar yaratırken, okula yeni başlayacak çocukların velilerinde ise kafa karışıklığına neden oluyor.
Çocuğu için en doğru tercihi yapma arayışında olan bu veliler, fiyatların 30 bin liraya ulaştığı marka okullar ile sinemalı, saunalı, yüzme havuzlu fitness merkezli yeni nesil özel okullar arasında ikilemde kalıyor. Bu çelişkiyi yüzde 50’leri bulan kayıt sırasında yapılan pazarlık indirimlerine, yüzde 15’lere ulaşan erken ve peşin ödeme avantajlarının eklenmesi, kayıt yaptıran öğrencilere çekilişli, çekilişsiz tablet bilgisayar, bisiklet gibi cazip hediyelerin verilmesi, velilere de umre ziyareti başta olmak üzere düzenlenecek yurt dışı turlara bedava katılma hakkı tanınması, daha da artırıyor.
ÇEKİLİŞLE BİSİKLET
Aralarında başlattıkları öğrenci kapma yarışında öne geçmek isteyen bazı özel okulların uygulamaya koydukları cazip kampanyalar, başta İstanbul olmak üzere Ankara ve İzmir’in yanı sıra Anadolu’nun farklı il ve ilçelerinde yer alan okullara da kaydı. Konya’nın Seydişehir ilçesinde eğitim öğretim faaliyetlerine başlayan özel bir ilköğretim okulu da yeni dönemde birçok farklı kampanya düzenliyor. Temmuz ayı sonuna kadar kayıt yaptıran öğrencilere özel indirimli fiyat uygulamasında bulunan okul, kayıt yaptıran öğrencilere de çekilişle bisiklet, tablet bilgisayar, forma ve top gibi ürünleri hediye ediyor.
Pepsi’den yapılan açıklamada, “Bu dolandırıcıları defalarca savcılığa şikayet ettik. Sonuç alamadık. Pepsi adıyla para havalesi, dakika transferi, kredi kartı bilgileri talep eden mesajlara kesinlikle itibar edilmemesi gerekiyor” denildi.
FIRSATÇILAR
Cep telefonlarına sahte SMS mesajları göndererek, vurgun gerçekleştiren mobil dolandırıcılar Ramazan ayında da boş durmayıp firmaların iftar ve sahur sofralarına yönelik içecek kampanyalarına ağırlık vermesini fırsat olarak değerlendiriyor. “Pepsi yaşatır seni kampanyasından çekilişle 20 bin lira ödül kazandınız” diye başlayan bu mesajlarla, cep telefonu abonelerinden para, kontör ya da kredi kartı bilgileri talep ediliyor. Pepsi ise “Cep telefonu abonelerine yönelik böyle bir kampanyamız yok. Bunlara itibar edilmemesi gerekiyor” uyarısında bulunuyor.
Dolandırıcıların gönderdiği sahte SMS mesajlarında kullandığı ‘Pepsi yaşatır seni’ sloganı, Pepsi’nin resmi internet platformunun da adını oluşturuyor. Pepsiyasatirseni.com’a internet üzerinden üye olan markaya bağlı kola tutkunları, cep telefonlarıyla günlük ya da haftalık konuşma, mesajlaşma ya da internetten ücretsiz yararlanma, bedava oyun indirme, bazı sanal mağazalardan indirimli alışveriş yapma, zincir marketlerden hediye puan, havayolu şirketlerinden hediye uçuş mili kazanma gibi birçok promosyondan da yararlanabiliyor. Bu promosyon kampanyaları arasında, indirimli pizza satın alma, sabit hattan ücretsiz konuşma, cazip fiyatla kargo gönderme gibi uygulamalar da bulunuyor. Ancak, çekilişle 100 bin lira ya da 20 bin lira para ödülü gibi ikramiye kampanyaları bulunmuyor.
Nasıl dolandırıyorlar