53 milyon YTL’lik mobilya temizleme pazarına ’gündelikçi kadın’ damgası
Paylaş
LinkedinFlipboardLinki KopyalaYazı Tipi
AHŞAP temizleme ürünlerinin yapılan işleri daha temiz ve parlak göstermesi, temizlikçi kadınlar arasında kullanımın yaygınlaşmasını sağladı.
53 milyon YTL’lik pazarda, ürün yelpazesi genişledi, sektöre yeni firmalar girmeye başladı. Temizleme bezi, sprey, cila ve parfümlü gibi farklı ürün çeşitlerinin bulunduğu pazarda yıllık satış 3 milyon 500 bin adede ulaştı.
EVLERE gündelik temizliğe giden kadınlar, ahşap mobilya temizleme ürünlerini keşfedince, pazar bir anda 53 milyon YTL’ye ulaştı. Ahşap temizleme ürünlerinin baştan savma yapılan işlerin bile pırıl pırıl, tertemiz görünmesini sağlaması, özellikle gündeliğe giden temizlikçi kadınlar arasında kullanımın yaygınlaşmasını sağlıyor. Talep artışıyla birlikte, bir yandan ürün yelpazesi genişlerken diğer yandan da sektöre her geçen gün yeni firmalar katılıyor. Mendillisinden spreylisine, cilalısından sıvısına, parfümlüsünden temizleyicisine kadar farklı ürün çeşitlerinin oluştuğu pazarda yıllık satışlar da 3 milyon 500 bin adede ulaştı. Fiyatların 4 YTL ile 7 YTL arasında değiştiği pazarda talebi tetikleyen bir diğer unsuru da evlerde halının yerini, parkenin alması oluşturuyor.
Fonksiyonel ürünler
Arkadaşımız Meltem Kara’nın yaptığı araştırmaya göre, ahşap temizleyicilerde yaşanan talep artışı, rekabetin fonksiyonel ürünlere kaymasını sağladı. Aşınmayı engelleyen, ahşabın korunmasını sağlayan, toz almayı kolaylaştıran, durulama ve kurulama gerektirmeden oymaların arasını temizleyen, tozlanmayı geciktiren ürünlerin yanı sıra, bu ürünler ahşap mobilyaların portakal, limon ve lavanta kokmasını da sağlıyorlar.
Rekabetin artmasıyla birlikte Pronto markasıyla üretim gerçekleştiren Johnson Wax, mobilya bakım kategorisinde yeni ürünler piyasaya sürerken, Fakir marka elektronik ürünlerin ithalatçısı Saruhan Kimya da ahşap temizleyiciler sektörüne Fakir Parkett markasıyla girdi. Saruhan Kimya, ahşap mobilyalara yönelik ürünleriyle pazardan aldığı payı artırmaya çalışırken, önümüzdeki yıl başından itibaren peş peşe yeni bakım ürünleri piyasaya sürmeye hazırlanıyor. Uzay Kimya da bu yılın üçüncü çeyreğinden itibaren yeni yer bakım ürünleriyle rekabeti kızıştırmaya hazırlanıyor. Ataman Eczacılık’da, ahşap mobilyaların kolay temizlenmesini sağlayan Premax marka kullan at mendilleriyle pazardan pay almaya çalışıyor. Premax’ın pazardaki rakibini ise Bilim Kozmetik’in Hill marka ürünleri oluşturuyor.
Oyuncu sayısı hızla artıyor
ŞU anda Türkiye pazarında Reckitt Benckiser; Marc, Johnson Wax; Pronto, Girişim Pazarlama; Emsal, Uzay Kimya da Uzay markalarıyla rekabet ediyor. Markalı ve markasız olmak üzere her geçen gün yeni oyuncuların katıldığı pazarda, marketler de "private label" ürünlerle pay kapmaya çalışıyor. Küçük çaplı firmaların satış adedi olarak pazardan aldığı pay yüzde 27 olurken; bu pay ciro açısından yüzde 15 seviyesinde kalıyor. Sektörde Oberr, Tex, Max, Ray, Bani ve Hemel gibi bir çok marka da yer alıyor.
Yanlış kullanıyorlar
Ahşap temizleyiciler günlük, haftalık ve aylık yapılan tüm temizlik faaliyetlerinde rahatlıkla kullanılabiliyor. Kullanım hatalarını önlemek amacıyla ürünlerin etiketinde kullanma talimatı yer alıyor.
Buna rağmen firmalar, ürün etiketlerindeki uyarılara dikkat edilmemesinden yakınıyor. Bunun da kullanım hatalarına yol açtığını söylüyorlar. En fazla yapılan hatanın, kullanım dozunun ayarlanamaması olduğuna dikkat çeken yetkililer, "Fazla doz kullanılarak daha fazla etki sağlanılacağı düşünülüyor. Bu da gereksiz yere ürün harcanmasına yol açıyor" dedi.
Bir diğer yanlış örnek de deterjanla yapılan temizlikten sonra, ıslak ya da nemli zemine cila uygulanması şeklinde dikkati çekiyor. Oysa, suyla temas ettirilmemesi gereken ahşaba sadece kuru bir bezle cila uygulanması yeterli oluyor.
Fiyat 4 YTL’den başlıyor
Ahşap temizleyiciler parke ve laminat zeminlerde, ahşap kapı, pencere ve merdivenlerde, mutfak dolapları ve mobilyalar gibi her cins ahşap yüzeyde kullanılabiliyor.
Sektör mobilya ve yer bakım kategorisi olarak ikiye ayrılıyor. Yer bakım kategorisinde cila ve temizleyici olmak üzere iki farklı grup yer alıyor.
Temizleyicilerin payı yüzde 75’e ulaşırken, geri kalan kısmı cilalar, spreyler ve mendiller oluşturuyor.
Ürünlerin fiyatı temizleyicilerde 4 ile 5 YTL arasında değişirken cilalarda 7 YTL’ye kadar çıkıyor.
Adet sayısı 30 ve 40 adet arasında değişen mobilya temizliğinde kullanılan bezlerin paket fiyatı da 2.5 YTL civarında oluyor.