’5 artı 1 silahı’ da çekildi 120 milyon dolarlık sakal savaşı kızıştı
Paylaş
LinkedinFlipboardLinki KopyalaYazı Tipi
120 milyon dolarlık tıraş bıçağı pazarında, Wilkinson’un dört bıçaklı Quatro’suna karşı önce pille çalışan, titreşimli Mach 3 Power’ı piyasaya süren Gillette, şimdi de 5+1 bıçaklı Fusion’ı çıkardı.
Yılda, 260 milyon tıraş bıçağının satıldığı pazarda, kullan-at makinelerde liderliği elinde bulunduran Azmüsebat, 50 milyon dolarlık yeni yatırımla Derby’yi dünya markası yapmayı hedefliyor.
TÜRK erkeklerinin ıslak tıraş alışkanlığından vazgeçmemesi, 120 milyon dolarlık tıraş bıçağı pazarında, Gillette ve Wilkinson arasında yaşanan "sakaldan pay kapma yarışı"nı iyice kızıştırdı. Wilkinson’un dört bıçaklı Quatro’suna karşı ilk önce pille çalışan, titreşimli Mach 3 power’ı piyasaya süren Gillette, şimdi de 5+1 bıçaklı Fusion’un manuel ve titreşimli olmak üzere iki farklı modelini çıkardı. Yılda, 260 milyon adet traş bıçağının satıldığı Türkiye’de, pazarın yüzde 80’ini oluşturan "kullan-at" makinelerde liderliği elinde bulunduran Derby’nin üreticisi Azmüsebat da boş durmuyor. 50 milyon dolarlık yeni yatırımla, kapasitesini iki kat artıran Azmüsebat, Derby’i sadece Türkiye’de değil, başta Rusya ve Doğu Avrupa ülkeleri olmak üzere kullan at makinelerinde dünya markası yapmayı hedefliyor.
KULLAN ATTAN VAZGEÇMİYOR: Arkadaşımız Mehtap Özcan’ın yaptığı araştırmaya göre, Türkiye’de, tıraş bıçağı pazarının sürekli büyümesindeki en önemli etkeni, Türk erkeklerinin kullanım alışkanlıkları oluşturuyor. Amerika, Avrupa gibi gelişmiş ülkelerde, sistem bıçakları oldukça yaygın olurken, Türkiye’de tam aksi gelişim gösteriyor. Pazarın yüzde 80’ini kullan-at bıçakları oluştururken Quatro, Mach 3, Fusion, Samuray gibi sistem bıçaklarının payı ise yüzde 20 seviyelerinde kalıyor. Bunda da en önemli etkeni fiyat unsuru oluşturuyor. Gillette ve Derby’nin 2 önemli oyuncusu olduğu pazarda, BIC, Astor, Wilkonson, Personna, Zaza, Supermax gibi farklı markalar da rekabet ediyor.
6’NCI BIÇAĞI ÇEKTİ: Gillette, kendi markasının yanı sıra Türkiye`de satın aldığı Permatik ve Permasharp markalarını da kullanıyor. Gillette, beş bıçağı sayesinde cilt üzerinde oluşan baskıyı azaltarak, cildin tahriş olmasını engelleyen, altıncı bıçağıyla da favorilerin düzeltilmesini kolaylaştıran Fusion adlı yeni ürünüyle sistem bıçaklarındaki pazar payını daha da artırmayı amaçlıyor. Derby ise "kullan-at" bıçağında 50 milyon dolarlık yeni yatırıma giderek, 150 milyon adet olan ihracat rakkamlarını, 500 milyon adede ulaştırmayı hedefliyor. Ayrıca, traş kremi, jel, köpük, after shave gibi erkek bakım ürünlerine de ağırlık veriyor.
BIÇAKLA REKABET TIRMANIYOR: Gillette’in Mach 3’e göre birbirine yüzde 30 daha fazla yakınlaştırılmış bu yeni ürününün iki farklı modeli bulunuyor. bunlardan, Gillette Fusion Power, pille çalışan ilk 5 bıçaklı ıslak tıraş makinesi olma özelliğini taşıyor.Ayrıca, bu sistemlerde, dünyanın en ince tıraş bıçağı kaplaması olan PowerGlide de kullanılıyor. Bu da, kaygan ve rahat bir tıraş imkanı sağlıyor. Türkiye’de traş bıçağı üretimi yapan tek kuruluş olan Azmüsebat ise, yeni yatırımlarla Derby’nin üretim kapasitesini 1 milyar adede çıkartmayı planlanlıyor.
Türkler, kuru kuruya tıraştan hoşlanmıyor
TÜM dünyada kullanımı hızla yaygınlaşan elektrikli tıraş makinelerinin Türkiye’de bir türlü yaygınlaşamamasının nedeni olarak, Türk erkeklerinin kuru kuruya tıraş olmaktan hoşlanmamaları gösteriliyor. Kullan-at ya da sistem bıçakları kategorisinde yer alan ürünlerin düşük veya orta gelirli tüketicilerin de alım gücüne uygun olması da tercih edilme nedenleri arasında yer alıyor. Nem oranı yüksek Akdeniz ülkelerinde ıslak tıraş tercih edilirken, kuru ve soğuk iklime sahip ülkelerde kuru tıraş alışkanlığını daha yüksek olduğu gözlemleniyor.
Tıraş alışkanlığı şehirde artıyor, kırsalda azalıyor
DERBY’NİN üreticisi Azmüsebat Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Cansu, Türkiye genelinde tıraş olma sıklığının kırsal kesime gidildikçe azaldığını söylerken tıraş bıçağı seçiminin gelire doğru orantılı olarak değiştiğini ve her kesime hitap edebiliyor olmanın çok önemli olduğunu vurguladı.
PROCTER & GAMBLE Pazarlama Direktör Yardımcısı İshan Karagöz, sistem pazarının toplam tıraş bıçağı pazarının yaklaşık yüzde 20’sini oluşturduğunu ve Mach 3’ün bu pazarda doygun duruma geldiğini belirtti. İshan Karagöz, "Bu veriler doğrultusunda, bizde hem sistem pazarının hem de tüketicilerin 5 bıçaklı yeni ürünümüze hazır olduğunu gördük. Bu nedenle, global lansmanla paralel Türkiye’de de şartların hazır olduğuna inandıktan sonra, Gillette Fusion ürünlerinin satışını başlattık. Bu yolla, pazarı daha da büyütmeyi planlıyoruz" dedi.