Paylaş
Tabii bu “gemisiz kaldı” sözü bir yere kadar doğru ama hani deniz otobüsü seferleri yapılıyor ya, onun için tam gemisiz kalmadık desek bile bazen öyle havalar oluyor ki Bandırma işte tam da o zaman gemisiz kalabiliyor...
Bazen 1-2 gün bazen 3-5 gün...
Peki nasıl oluyor bu?
*
Deniz otobüsünün kalkıp gitmesini rüzgârın yönü ve hızı belirliyor...
Bir gün lodos, sonra poyraz; fark etmiyor ve feribotların sefer yapabildiği havalarda deniz otobüs seferleri iptal olabiliyor.
Geçen hafta önce lodos sonra poyraz nedeniyle iptaller yaşanınca aklımıza yine feribot geldi.
Şu anda Bandırma-İstanbul (Kadıköy) feribot seferleri kaldırıldığı için seferler deniz otobüsü ile gerçekleşiyor.
Deniz otobüsleri bazıları 400, bazıları 450 kişilik... Yani sadece yolcu için.
Daha önce de defalarca yazmışımdır. Deniz otobüsleri Marmara’nın sert esen rüzgârlarına karşı çok yetersizdir.
*
Feribot bunun için çok gereklidir. Aynı konu Mudanya içinde geçerli... Ama feribot seferleri Mudanya’dan da kaldırıldığı için çok önemli sanayi ve turizm kenti olan Bursa’nın iskelesi olan Mudanya da (Güzelyalı) deniz otobüsüne kaldı.
Bandırma olsun Mudanya olsun İstanbul’a ulaşımı sağlayan iki önemli iskeledir. Feribotlarla İstanbul’a ulaşım sağlanması halinde sadece yayalar 2.5 saat dinlenme imkanı bulacak, motorlu araçlar da trafik çilesinden kurtulmuş olacaklardı.
*
İDO geçen yıl haziran ayında feribot seferlerini yakıt, bakım-onarım ve işçilik maliyetlerini gerekçe göstererek seferden kaldırarak İBB’ye iade ettiğini açıklanmıştı.
Konuyla ilgili de sadece Bandırma Ticaret Odası ilgilenmişti. Yeni yönetimden devamını bekliyoruz.
Her iki partinin Balıkesir milletvekilleri bu önemli konuyla hiç ilgilenmez mi?
2 gün sonra gireceğimiz 2023 yılına bugünün teknoloji devrinde önemli bir ulaşım hattı olan Bandırma-İstanbul ve Mudanya-İstanbul arasında feribot seferlerinin yapılamaması sizce normal midir?
Paylaş