Sosyal takılıyoruz az para harcıyoruz

TÜRKİYE’de internet ekonomisinin 22 milyar TL’ye çıktığı belirtilirken, büyüme potansiyelinin yüksekliğine dikkat çekiliyor.

Haberin Devamı

İnternette daha çok oyun ve sosyal ağların kullanıldığı, asıl büyümeyi sağlayacak olan e-ticaretin ise ‘güven’ sağlanamadığı için yetersiz kaldığının altı çiziliyor. Google Türkiye tarafından The Boston Consulting Group’a (BCG) hazırlatılan ‘Türkiye İnternet Ekonomisi’ başlıklı raporun önceki gün Ankara’da basına sunumu yapıldı. Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz’ın da katıldığı bir toplantıda raporun bulguları tartışıldı.
Basına sunum yemeğine de katılan Yılmaz, konuya büyük önem verdiklerini, 2023 hedeflerine uygun olarak Bilgi Teknolojileri konusunda kendilerinin de çalışma yaptığını söyledi. Google Türkiye Ülke Direktörü Bülent Hiçsönmez’in yer aldığı toplantıda, internetin ekonomik ve sosyal dönüşüme yaptığı katkıdan sıklıkla söz edildi. Raporun sonuçlarını özet olarak sunan  BCG Direktörü Deran Taşkıran, genç nüfusun bu alanda Türkiye’nin en önemli avantajı olduğunu belirtirken, Türkiye’deki internet kullanıcıları oranının yüzde 47 olarak belirtti. Bu oranın Avrupa’da yüzde 71 olduğu ancak Türkiye’deki artışın hızlı olduğu, 2007-2012 yılları arasında internet erişimi olan hanelerin oranının yüzde 19.7’den yüzde 47.2’ye ulaştığı kaydedildi. TÜİK verilerine göre kullanıcı sayısı 5 yılda 21 milyondan 36 milyona çıktı ve artış hızının yükselmesi bekleniyor.

Haberin Devamı

38 SAAT ONLINE

Türk internet kullanıcıları haftada ortalama 38 saat online. Bu rakam Brezilya, Rusya, Hindistan, Çin ve Endonezya’dan oluşan BRICI ülkeleriyle paralel. Haftada 20-26 saat olan ABD, Avrupa ve İngiltere’den fazla. Yüzde 73’ü online gazete, dergi okuyor. Ürün ve hizmetlere ilişkin bilgi arayanların oranı yüzde 61. Google’ın ardından en fazla ziyaret edilen site olan Facebook’un Türkiye’de 31 milyon kullanıcısı var.

e-ticaretin payı 4.5 milyar lira

RAPORDA internette ticaret konusunda  güvensizlik nedeniyle geride kaldığımız  ortaya çıkıyor. Bir mal veya hizmeti seçmek için internet kullanılıyor ama alışveriş bizzat mağazadan yapılıyor. Türkiye’de internet ekonomisi 22 milyar TL’ye ulaşırken milli gelire katkısı yüzde 1.7. Nüfusun yüzde 47’si internet kullanmasına rağmen perakende satışların yüzde 1’ine bile ulaşamıyor. Çekincenin nedenini kullanıcıların yüzde 27’si güvenlik, yüzde 17’si gizlilik endişesi olarak belirtiyor. İnternet harcamalarının yüzde 70’ini tüketim oluştururken, e-ticaretin tutarı 4.5 milyar TL.

Yazarın Tüm Yazıları