Paylaş
2015 yılında kurulan Dünya KOBİ Forumu Vakfı (WSF) somut projelerini hayata geçirme aşamasında. Kurulacak sanal market platformuyla, dünya KOBİ’lerinin ürettiği ürünlerin ortak bir pazarını oluşturulacak ve sınır ötesi satışlarını yani ihracatlarını artıracak. Bunun pilot uygulaması yakında Türkiye, Gürcistan ve Azerbaycan KOBİ’leri arasında başlatılacak.
WSF CEO’su Tunç Uyanık, 2 yıldan kısa bir süre içerisinde dünya KOBİ’lerinin uluslararası arenada sesi olduklarını, bunun yanında sanal marketle ilgili yaptıkları teknik çalışmalarda artık sonuca yaklaştıklarını söyledi. WSF CEO’su Uyanık, Çin ile Türkiye arasında internet üzerinden ipek yolunu kurma projesinde de sonuç alacak aşamaya gelindiğini kaydetti. Kurulacak ortak platformlarla KOBİ’lerin küresel pazara erişiminin sağlanacağını kaydeden Uyanık, üç ülkenin KOBİ’leri arasında kurulan sanal marketin de, “pilot uygulama” olarak yakında hayata geçirileceğini söyledi.
KOBİ’lerin dünya çapında ortak sorunları bulunduğu, bu sorunları ve çözüm önerilerini G-20 ve B-20 platformları başta olmak üzere uluslararası karar alıcıların önüne getiren yegane kuruluşun WSF olduğu belirtildi.
Dünya çapında KOBİ’lerin uluslararası piyasalara erişim sorunu olduğunu, finansmana erişimde ciddi sıkıntılar yaşadıklarını yine nitelikli işgücüne erişim sorunları bulunduğunu kaydeden Uyanık, KOBİ’lerin büyük şirketlere göre inovasyon ekosistemi ve dijital ekonomiye erişim konusunda çok daha büyük zorluklar yaşadıklarını, yasal düzenlemelere uyum konusunda da ciddi sıkıntı çektiklerini kaydetti.
Buna karşılık ulusal ve uluslararası düzeyde KOBİ’lerin çıkarlarının korunmasında resmi temsiliyet eksikliği olduğunu, küresel KOBİ gündeminde devamlılık ve koordinasyon eksikliği bulunduğunu, uzmanlaşmış destekleyici yapılar bulunmadığını kaydeden CEO Uyanık, bu nedenle WSF’nin çalışmalarının tüm dünya KOBİ’leri için büyük öneme sahip olduğunu söyledi.
WSF’NİN FAALİYETLERİ
Bu sorumlulukla uluslararası temsil açısından her platforma yetişmeye çalıştıklarını kaydeden Uyanık, küresel işgücünün yüzde 60’ını temsil eden KOBİ’lerin hak ettikleri önemin anlaşılması, sürdürülebilir verimliliğe ulaşmaları, uzun vadeli ekonomik büyümeye yaptıkları katkıların devamı ve desteklenmesi için çalışmaya devam edeceklerini ifade etti.
Bu kapsamda G-20, APEC, BM, Dünya Ticaret Örgütü gibi uluslararası kurumlar nezdinde gerçekleştirilen müzakerelerde ve politika oluşturma süreçlerinde KOBİ’lerin menfaatlerinin etkin biçimde temsil edilmesine çalışılıyor. Toplantı ve çalıştaylar yoluyla iyi uygulamaların paylaşılmasına, kapasite geliştirmeye destek verilmesine, bağlantılar kurmak ve bu yolla KOBİ’lerin etkinliğini artırmak için destek ve araştırma çalışmalarına önem veriliyor.
Bunun yanında birliklere, hükümet organlarına ve KOBİ derneklerine, üyelerinin piyasalara küresel değer zincirlerine ve finansmana erişimini geliştirmek amacıyla önerilerde bulunuluyor, kılavuz ilkeler belirlenmeye çalışılıyor, kapasite geliştirme ve teknik destek sağlayarak danışmanlık hizmeti veriliyor.
KOBİ Market (SME Market) başlığıyla KOBİ’ler arasında küresel bağlantıları ve ticareti desteklemek için bir elektronik platform tasarlayarak uygulamaya koymayı hedef seçen WSF, böylece KOBİ’ler ile küresel değer zincirleri arasında bağlantı kurmayı, kapasite artırımına yönelik bilgilendirme hizmeti sunmayı ve finansmana erişimlerini kolaylaştırmayı öncelik olarak ele alıyor.
TOBB’UN KÜRESEL GİRİŞİMİ
WSF’nin kuruluşunda TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu’nun özel çabası büyük rol oynadı. Hisarcıklıoğlu, Türkiye’nin itibarını da yakından etkileyecek bu uluslararası girişim için Dünya Bankası’nda yıllardır üst düzey görevlerde bulunan Tunç Uyanık’ı CEO olarak görev almaya ikna etti. TOBB’un ortaya attığı fikirle, 2015 yılında Türkiye’nin G-20 Dönem Başkanlığı sırasında, B-20 KOBİ ve Girişimcilik Çalışma Grubu’nun önerisi ve G-20 maliye bakanlarının desteğiyle Dünya KOBİ Forumu (WSF) kuruldu. 2015 yılı Kasım ayındaki Antalya Zirvesinde WSF’nin kuruluşu, özel sektör destekli, KOBİ’lerin gelişimini destekleyen ve temsil eden bir kuruluş olarak G-20 liderleri tarafından memnuniyetle karşılandı.
G-20 PLATFORMUNDA ETKİNLİK ARTIYOR
WSF 2015’ten beri, G-20 ve iş alemini temsil eden platformu olan B-20, dönem başkanlıkları arasında KOBİ’lere ilişkin konularda sürdürülebilirliğin ve devamlılığın sağlanmasına önemli katkılarda bulunuyor. 2016’da B-20 Çin dönem başkanlığında, KOBİ Kalkınma Görev Gücü İş Ağı Ortağı olarak görevlendirildi. 2016 B-20 Nihai Tavsiye Raporu’nda WSF’nin teknik katkılarına kapsamlı biçimde yer verilirken Dünya KOBİ Forumu’nun adı raporda açık biçimde yer aldı. WSF 2017 yılı Almanya’nın dönem başkanlığında da aynı rolü üstlendi.
KOBİ MARKET NASIL İŞLEYECEK
SME.market veya KOBİ.market hangisi tercih edilirse o adres kullanılacak. Tüm dünyadaki KOBİ’lerin büyümesinin önündeki ortak engel olan pazara ulaşım sorununa çözüm olmak amacıyla geliştirilmiş olan bir platform.
SME.market ile KOBİ’ler de yeni ekonominin getirdiği fırsatlardan faydalanabilecekler, internet sayesinde daha çok alıcıya ulaşabilecek ve gelirlerini artırabilecekler.
SME.market KOBİ’lerin dört büyük sorununa çözümler sunuyor:
- İŞ İÇİN İNTERNETLE TANIŞMA: KOBİ’ler için bir internet sitesi oluşturmak veya mevcut platformlarda mağaza açmak fazla karmaşık olabiliyor. SME.market sayesinde KOBİ’ler kolayca internet sitelerini ve e-ticaret mağazalarını oluşturabilecek.
- YURTİÇİ VE YURTDIŞINDAKİ PAZARYERLERİNE BAĞLANTI: Projenin çözüm ortağı DHgate.com sayesinde KOBİ’ler uluslararası pazarlara ulaşabilecek. Ayrıca Türkiye’deki mevcut internet sitelerinde de anında satışa başlayabilecekler. Tüm bunları SME.market adresinden kolayca yapabilecekler.
- BÜYÜK ALICILARA ULAŞIM: SME.market, KOBİ’lerin büyük alıcılara satış yapması konusunda aracılık hizmetleri sunacak. TRUST sertifikasyon programı ve güvenilir KOBİ Dizini ile büyük firmaların güvenilir KOBİ’erden alım yapması sağlanacak.
- FİNANSMANA ERİŞİM: SME.market çözüm ortakları aracılığı ve platformda birikecek olan ticaret verisini kullanarak KOBİ’lere banka ve banka dışı finansman çözümlerine erişim sağlayacaklar.
Paylaş