Dünyanın dev bilgisayar markalarından biri olan Dell, yeni dönem stratejilerini ve ürünlerini Avrupa, Ortadoğu ve Afrika (EMEA) ülkelerinin önde gelen teknoloji medyalarına tanıttı. Teknolojinin yaşam biçimini değiştirdiği boyutlarıyla ele alınan etkinliklerde Dell, yeni ürün yaklaşımını tüm detaylarıyla anlattı.Bilgisayar ürünlerinde gösterdiği satış başarısını yazıcı, projektör ve el terminali gibi ürünlerde de ortaya koyma hedefiyle yola çıkan Dell, yeni ürünlerini ve bu ürünleri çevreleyen ürün, satış ve servis stratejisini dünya medyasına tanıttı. Masaüstü bilgisayarların ev eğlencesinin merkezi haline geldiğini belirten Dell'in ürün müdürleri, kullanım yoğunluğu artan sayısal kamera, müzik çalar, video gösterici, kayıt cihazları ve bilumum USB bağlantılı çevre biriminin daha kolay ve hızlı çalıştırılabilir olması için yeni bilgisayarlarında büyük değişikliklere gittilerini açıkladılar. Yeni sunucu sistemlerindeki ortaklıkların genişlediğinden de bahseden Dell yöneticileri, açık kaynak ve Linux dünyasına artık daha yakın olduklarını ifade ettiler. Fortune dergisinin araştırmasına göre, tüm dünyada ve ABD'de yüzde 18 ve yüzde 33'lük pazar paylarıyla lider konumda olan Dell, bu başarıyı Avrupa'da da tekrar etmek istiyor. Halihazırda yüzde 12'lik payla ikinci sırada bulunan Dell'in sadece bilgisayarla değil, yeni kuşak ürünleriyle de pazarını genişletmek gibi planları bulunuyor. Eskiyi getir yeniyi götürIDC'nin 2005 yılının ilk üç ayını kapsayan araştırmasına göre; Avrupa, Ortadoğu ve Afrika'yı kapsayan EMEA bölgesinde Dell, geçen sene aynı döneme göre yüzde 21,9'luk bir büyüme gösterdi. Biyimesini yüzde 8,1 olarak gerçekleşen HP ise pazar lideri konumunu koruyor. Dell'in masaüstü, taşınabilir ve kurumsal bilgisayar ürünlerinde geliştirdiği teknolojik gelişmeler daha fazla enerji tasarufu ve çevreye zarar vermeyen hammadde kullanımı gibi önemli detaylar içeriyor. 'Yeniden çevrime sokma' stratejisi çerçevesinde ise Dell, tüketicilere ellerindeki eski model bilgisayarları yenilemeleri için fırsatlar sunacak. Tüketicilerin Dell bilgisayar alması için daha fazla neden yaratmaya çalıştıklarını açıklayan Dell Ürün Pazarlama ve Servislerden Sorumlu Başkan Yardımcısı Josh Claman, 'Tüketicilerin ürünlerimize anında ulaşıp çok hızlı biçimde satın almalarını ve çabucak sahip olmalarını sağlayacak bir altyapıya sahibiz. Ağımızı daha da güçlendireceğiz' şeklinde konuştu.