Trafik soluk aldı

Yeni ODTÜ Yolu, nam-ı değer 1071 Malazgirt Bulvarı’nı birçok Ankaralı gibi biz de kullanmaya başladık.

Haberin Devamı

Gazetemiz, tam ODTÜ Kavşağı’nın karşısında olduğundan, bu kavşaktaki tıkanmanın çilesini yıllarca çekmiş olan bizler, trafik sorununun ortadan kalkmış olmasından dolayı memnunuz tabi ki...
Ancak, yolla ilgili bazı eksiklik ve ‘sakatlıkları’ da dile getirmek gerekiyor.
Örneğin, Eskişehir Yolu’ndan Kızılay istikametine dönmek isteyen araçlar, dar bir tünelden çok keskin U dönüşü yapmak zorunda kalıyor. Aynı şekilde, bulvarın Konya Yolu bağlantısı kısmında da, bu keskin dönüşler sürücüleri zorluyor.
Ayrıca, yine Eskişehir Yolu’ndan dönüp bulvara girmek isteyen araçlar, bir anda karşılarında köprünün ayağını görünce, Anadolu Bulvarı’ndan hızla gelen araçlarla burun buruna kalıyor.
Tabi kavşaklardaki bu tarz bir tasarım ve mimari, bu kentte ilk kez karşılaşılan bir durum olmadığı için Ankaralılar, şimdiden buradaki dönüşlerde ‘tecrübelerini’ konuşturmaya başladı bile...

Haberin Devamı

Karşısı ne olacak


ODTÜ kavşağının Kızılay yönünde yaşanan trafik sıkışıklığı, yeni bulvarla birlikte tamamen ortadan kalkmış gözüküyor. Fakat bu kez de benzer sorun, Çayyolu güzergahında yaşanıyor.
Şimdilik çıldırtacak boyutlarda olmasa da, bu akstaki yeni yatırımlar, yeni AVM’ler ve yeni inşaatlarla, bu yöndeki trafiğin çıldırtacak düzeye ulaşması çok zaman almayacaktır.
Bu durumda şunu sormak gerekiyor galiba.
“İş bu noktaya varınca nasıl bir çözüm sağlanacak? Yeni bir yol açılacaksa, nereye girilecek?”


Çare toplu taşıma

Sorunun yanıtı, tabi ki toplu taşıma. Yani büyük oranda metro...
Peki nasıl bir metro?
Yapmış olmak için yapılmış bir metro mu? Yoksa, ring sistemleri, yolcu kapasitesi en ince detayına kadar hesaplanmış, duraklardaki depolama alanlarıyla çok daha fazla Ankaralının kullanımına açılmış bir metro mu?
Tabi ki; bu kentin trafik yükünü, sadece uğradığı durakların çevresini değil, uğradığı bütün semti taşıyan bir metro kaldırabilir.
Hal böyleyken, Çayyolu metrosunun son durağına sadece 88 araçlık bir otopark yapıldığını iki gün önce gazetemizde okumştunuz. Bugün de, çevre sakinlerinin aylardır harcadıkları çaba sonucu ortaya koydukları çözüm önerilerini ve bu önerilere henüz hiç kimsenin kulak asmamış olmasını okuyacaksınız.
Çevre sakinleri, yetkililere ısrarla şu soruları yöneltiyor, ama yanıt alamıyor:
Aracıyla son durağa gelip metroyu kullanmak isteyen vatandaşlar, otomobilini koyacak yer bulamadığında ne yapar? Aracını uzaklara bir yerlere park ettikten sonra dakikalarca yürümeyi göze alıp, metroyu mu kullanır? Yoksa yine eski alışkanlık, ‘otomobile devam’ mı der?

Haberin Devamı

Yurt Sokak’ta yurt manzarası

Zaman zaman gazetelerin Ankara eklerinde görürsünüz, “Ulus’un göbeğinde fuhuş pazarlığı” diye...
Bu gidişle, Ulus’ta fuhuş yapılmıyor olması, artık haber niteliği taşıyacak galiba.
Önceki gün yine yer verdik böyle bir habere... Bu kez bir değil, birkaç kadın birden güpegündüz, yoldan geçenlerle pazarlık yapıyor.
Nerede?
90 yıl önce Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun ilan edildiği eski Meclis’in 150 metre yukarısındaki Yurt Sokak’ta...
Tarihi bir bölge olarak korunması gereken ve turizm denince ilk akla gelecek yerlerden biri olan Ulus bölgesindeki Yurt Sokak fotoğrafı, yurttan bir manzaraydı aslında...
Başıboşluk, kuralsızlık, umursamazlık, kabullenmişlik. Ne ararsan vardı o fotoğrafta...

Yazarın Tüm Yazıları