Paylaş
ODTÜ arazisi, gece yarısı baskını, imar planı, kesilen ağaçlar derken, meselenin kökü trafik sıkıntısına dayandığı için herkes tartışmaya bir yerinden dahil oluyor.
* * *
Düelloya dönüşen Melih Gökçek-Ahmet Acar açıklamaları, “Ankara’da bu kadar iş makinası var mıydı?” dedirten ‘kamyon güruhu’, şantiye sahasına fidan dikenler, iş makinelerinin arasında futbol oynayanlar, baklavacı şoförler derken dünya çapında yaptıkları üstsüz eylemlerle büyük ses getiren kadın aktivistler grubu FEMEN bile katıldı ODTÜ kavgasına...
* * *
Öyle bir haldeyiz ki; ODTÜ meselesi çözüme kavuştuğunda Ankara’da trafik sorunu tarihe karışacak gibi bir hava esiyor sanki. Büyükşehir Belediyesi’nin, ODTÜ yönetiminin, öğrencilerin, 100. Yıl ve Çiğdem Mahallesi sakinlerinin, hatta işçilere baklava yediren şoförlerin dahi haklılık payı var bu meselede. Ancak, ODTÜ ölçeğinde değil, daha geniş değerlendirmek gerekiyor artık.
* * *
Eskişehir Yolu ve Çukurambar’daki plansız yapılaşma sonucu ortaya çıkan trafik kabusunun, ODTÜ Yolu tamamlandığında biteceği varsayılıyor. Peki yol açmak için bu kentte girebileceğimiz, bir başka Atatürk Orman Çiftliği ya da, ODTÜ arazisi kaldı mı geriye? Bir sonraki sene yeni yollar gerektiğinde ne olacak? Bitirilemeyen metrolar az kaldı bitirilecek de, yenileri için bir planlama yapılıyor mu? Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek’in seçim vaatlerinden biri olan tramvaydan ses var mı?
* * *
Hatırlayın, geçen sene AŞTİ önünde tıkanma yaşanıyor diye, AŞTİ’den Ulus’a doğru Konya Yolu’nda genişletme çalışması yapıldı, yeni şeritler açıldı. Rahatladı mı trafik? Bir tek AŞTİ, rahatladı, önü arkası yine kabus. Biz önceki akşam Fen Lisesi Kavşağı’ndan Ankara Emniyet Müdürlüğü önüne kadar topu topu sekiz kilometreyi 50 dakikada geçebildik. Bu rahatlamış haliyse ne ala...
Paylaş