Trabzon’un tescilli markası

DÜZ çizgili giysi ince gösterir derler, enine çizgi tombul... Aslı göz yanılmasıdır.

Tıpkı aktaracağımız soru ve yanıttaki tuzak gibi:

- Trabzon’un nüfusu kaç?

- Bir milyon...

- Peki ya merkez nüfusu?

- Bir milyon dedik ya!

- Yanlış sadece 205 bin.

Trabzonlu dostlar bu pek sevdikleri testi bana da yaptılar, üstünüze afiyet sazan gibi avlandım. Çünkü Trabzonspor gibi bir takımı yaratan kentin bu kadar küçük olduğunu düşünemedim. Ama eğer teselli sayılırsa yanılgıda yalnız değilmişim. İşadamı Bekir Şengül diyor ki: ‘Trabzonspor’un doğduğu kenti merak edip özel olarak, hatta bahane yaratıp gelen ama görünce hayal kırıklığına uğrayıp dönen çok olur.’

Doğu Karadeniz’in en büyük limanı Trabzon’un marka değeri bir zamanlar İpek Yolu’na bağlıydı.

Zamanla İran ticareti yavaşladı, durdu. Ruslar, Trabzon’u terk etti.

Elde kaldı sadece Trabzonspor. Ve ancak o zaman fark edildi ki Trabzonspor’un marka değeri binlerce yıllık Trabzon’dan fazla. Trabzon’un ekonomik kanaat önderleri son birkaç aydır Trabzonspor’un marka değerini artırmak için çare arıyorlar. Trabzon’da ve İstanbul’da arama konferansları düzenleniyor, kentin ekonomik değer yaratan kuruluşları yardıma koşuyor.

Trabzonspor’un 2005 yılında halka açılması kararı kesin gibi. Peki Trabzonspor Kulübü markasından ne kadar yararlanıyor, Mali Sayman Yüksel Şimşek’e soruyoruz:

- Trabzonspor ürünü satan kaç mağazanız var?

- Şimdilik sadece İstanbul ve Trabzon’da mağazalarımız var.

- Ya önümüzdeki dönemde?

- 30-40 başvuru var, aralarında 7 tanesi ciddi. İstanbul’da 3, Ankara Karum’da bir mağaza açacağız. Bursa, Antalya ve Adapazarı’na gireceğiz.

- Almanya’daki Trabzonspor taraftar sayısının üç büyüklerden fazla olduğunu iddia ediyorsunuz?

- İnanmayan İstanbul takımlarıyla Almanya’da yaptığımız maçlara gelen taraftar sayılarına baksın!

Talebe ekonomisi

Karadeniz Teknik Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi öğrencisi iki gence, bir internet kafede rastladık.

Bitirme tezinin tablolarıyla uğraşıyorlardı. Hasan Fehmi İş (sağda) ve Tolga Akıncılar’ın ortak tezi, okudukları üniversitenin kent ekonomisine katkısı üzerineydi:

- Kaç öğrenciyle anket yaptınız?

- 242 erkek, 189 kız toplam 431 öğrenci...

- KTÜ’ye en çok hangi bölgeden öğrenci geliyor?

- Karadeniz bölgesi (168) ve özelinde Trabzon (90). Marmara’dan (139) ve İstanbul’dan gelenler (98) az değil.

- Ailelerin ekonomik durumları hangi düzeyde?

- Çoğunun (346) ailesinin aylık geliri iki milyarın altında.

- Peki çocuklarına ne kadar gönderiyorlar?

-Yarısından fazlası çocuğuna 200-400 milyon lira aylık harçlık yolluyor.

- Öğrenciler parayı nerede harcıyor?

- Yarısına yakını kirada oturuyor, evinde yemek yiyor, giysisini Trabzon’dan alıyor.
Yazarın Tüm Yazıları