Türkiye'ye kaliteyi getiren Argüden’in oğlu 17’sinde otomobil tasarlıyor

Yılmaz Argüden, Türkiye'de başarılı sivil toplum kuruluşlarının kurucuları arasında yer alan bir isim.

Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı'ndan Kalite Derneği'ne kadar onlarca derneğin kurucusu ve yönetim kurulu üyesi. Argüden'in sahibi olduğu Ar-Ge Danışmanlık yönetim konusunda birikimlerini, deneyimlerini çeşitli kitaplar çıkararak kamuoyu ile paylaşıyor. Aynı zamanda Koç ve Boğaziçi Üniversitesi'nde ders veriyor, Vestel, Borusan ve Anadolu Grubu gibi şirketlerin yönetim kurulu üyesi ve eski Türk-Amerikan İş Konseyi Başkanı (TAİK). Argüden ayrıca Türkiye'de son dönemde yaklaşık 15 milyar dolarlık önemli şirket birleşmelerinde danışmanlık hizmeti veren yatırım bankalarından Rothschild'in de Türkiye temsilcisi. Onun hakkında gazetelerde "40 bin tane işi bir arada yapan danışman" başlıkları atılıyor.

"Ee bütün bunların otomobille ne alakası var" diyebilirsiniz. Hemen söylüyorum. Başarılı işadamı Argüden’in otomobille ilgisi oğlundan kaynaklanıyor. Evet henüz 17 yaşında bir genç olan Ege Argüden Avrupa'nın en önemli otomobil dergilerinden Auto Zeitung tarafından düzenlenen ve jüri üyeleri ünlü tasarımcılardan oluşan bir tasarım yarışmasında ikinci olmuş. Hiç bir eğitim almadan binlerce Avrupalı genci geride bırakarak, geleceğin VW Golf'ünü yaratan Ege Argüden, Robert Koleji lise ikinci sınıf öğrencisi. Çizim yapmaya 6 yaşında başladığını söyleyen Ege, bugüne kadar bir çok çiziminin okullarda sergilendiğini , Avusturya Elçiliği'nin düzenlediği bir yarışmada da birinci olduğunu anlattı. Bunları duymak gurur verici. Gerçekten böyle genç Türk tasarımcılar, ülkenin gelecekteki yıldızları. Yeter ki bu tasarımcılara destek verelim. Bakın o zaman Türkiye'yi kimse tutabiliyor mu?..

Logan'a karşı Fiat

Uno silahını çekiyor


Herşey, Renault'nun 5 bin Euro'luk ucuz Logan modeliyle başladı. Logan, başta Doğu Avrupa ülkeleri olmak üzere Avrupa genelinde büyük talep görünce Renault'un rakipleri karşı saldırıya geçti. Bir çoğu ucuz otomobil, daha doğrusu maliyetleri düşük model geliştirmek için yoğun bir çalışma içine girdiler. Bir otomobilin maliyetlerini düşürüp 5 bin Euro ve hatta altına çekebilmek oldukça zor. Çünkü araç hem ucuz olacak hem de günümüzün gereksinimlerini yerine getirecek. Bu yüzden Renault dışındaki diğer firmalar yaklaşık 1 yıldır henüz maliyetleri düşürümedi. Ama bu konuda en yoğun çalışmayı kuşkusuz Fiat yapıyor. Geçtiğimiz yıl Detroit fuarında Fiat CEO'su Marchionne, ucuz aracın Türkiye'de üretilen Albea olabileceğini söylemiş daha sonra bu modelden vazgeçilmişti. Tofaş'ın CEO'su Ali Pandır, Logan'a karşı ucuz Albea değil, Fiat'ın farklı bir model geliştireceğini belirterek, "Biz Albea'nın maliyetlerini düşürerek daha uygun bir hale getirmek istiyoruz. Ama bu ağırlıklı olarak Türkiye pazarı için. Logan'a karşı ise Fiat şu anda başka bir model üzenine çalışma yapıyor. Bu modelin nerede üretileceği henüz belli değil" diye konuşmuştu.

İşte bu noktada Fiat cephesinden ucuz model hakkında yeni haberler gelmeye başladı. Sektör yetkililerine göre aracın 2009 yılında piyasaya sunulacağı ve isminin bir zamanların çok satan modeli Uno olacağı ifade ediliyor.

Uno, Türkiye için anlamlı bir model. Fiat'ın 1994 Avrupa'da üretimini sona erdirdiği Uno'yu, Tofaş Türkiye'de üretmeye başlamış ve 2001 yılına kadar üretimini devam ettirmişti. Uno aynı dönemde Brezilya'da da üretilmeye başlanmış ve halen de üretiliyor. Bugüne kadar Fiat'ın en çok satan modellerinden biri olan Uno tüm dünyada 9 milyondan fazla satıldı.

Fiat şimdi Uno'yu yeniden hayatımıza sokmayı amaçlıyor. Aracın kasım ayında ortaya çıkacağı ama daha öncesinde detaylarının belirleneceği kaydediliyor.
Yazarın Tüm Yazıları