Paylaş
Geçen hafta Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Hasan Büyükdede gazetecilerin soruları üzerine yaptığı açıklamada, “Şu anda yerli otomobille ilgili olan Türkiye’nin Otomobili Girişimi Grubu (TOGG) iyi bir çalışmanın içinde. Başında da çok değerli bir arkadaşımız var sağ olsun. Biz de destek veriyoruz. Şu anda hızla özellikle Gebze’deki Bilişim Vadisi’nde, orası da bakanlığımıza bağlı bir kurum, onun 16’ncı katında mühendisler grubu start veriyorlar, yeni başladılar” ifadelerini kullandı. Yerli otomobilin üretimi için kurulacak fabrika hakkında ise, “Şu anda onların (TOGG) bizden talebi daha Bursa’ya yakın bir yerde olmak şeklinde ama Bursa’da da yer bulmakta zorluk var. Yer seçimi hakkı onların, onlara bırakmamız lazım” yorumunu yaptı.
KARAKAŞ CEVAPLADI
Hasandede’nin fabrika yeri ve tartışma yaratan ‘yeni başladılar’ açıklamalarını TOGG CEO’su Gürcan Karakaş’a sordum. Karakaş, yerli otomobil üretimi için Bursa yakınını istediklerini doğrulayarak, “Her otomobil üreticisinin gönlünde yan sanayinin en yakınında olmak yatar. Bu nedenle Bursa yakınları dahil bir çok alternatif üzerinde teknik ekiplerimiz çalışıyor” yorumunu yaptı. Proje ekiplerinin ve özellikle mühendis sayılarının her geçen gün hızla büyüdüğünü de kaydeden Karakaş, 16. kata ilişkin ise, “Önümüzdeki aylarda mevcut yerimiz yeterli olmayacak. Bu yüzden ilave yer arayışlarımız sürüyor. Ar-Ge’nin önemli bir kısmını yazılım oluşturacak. Bu amaçla Gebze’de Bilişim Vadisi’ni yazılım ekibimiz için bir alternatif olabilir diye düşündük. Bu konuda görüşmelerimiz oldu. Ama halihazırda mevcut yerimizdeyiz” dedi.
Yapılan açıklamalardan anladığım 2022’de yollara çıkacağı açıklanan yerli otomobil için çalışmalar her aşamada hızlanmış. Elektrikli olacak otomobilin bataryaları için yazılım sürecine de start verilmiş. Karakaş ve ekibinin Türkiye’nin hayalini gerçekleştirip, gerçekleştirmediğini hep birlikte bekleyip göreceğiz.
Paylaş