Eski şirketini geçip Citroen’i ilk 10 marka arasına sokuyor

Bugün Citroen’in Genel Müdürü olan Bora Koçak’ın, Kia’nın Türkiye’de elde ettiği başarılarda emeği büyük.

7 yıl Çelik Motor’da görev yapan ve 2005’te ayrılmadan önce Kia’nın Marka Direktörü olan Koçak’ın özellikle Sorento’nun Türkiye pazarına doğru fiyat ve stratejiyle girmesinde büyük katkısı var. Çelik Motor Genel Müdürü Alp Evcimen’le birlikte pazarı iyi analize eden Koçak, Sorento’yu piyasa sunduğunda açıkçası kimse açık ara pazar lideri /images/100/0x0/55ea4c05f018fbb8f876b0e8olabileceklerini tahmin etmiyordu. Ama bugün gelinen noktada Sorento, bir çok rakip model çıkmasına ve yüzünün eskimesine rağmen son 5 yıldır en çok satan 4x4 unvanını koruyor. Kia, Sorento’nun ardından Sportage’yle birlikte hem marka imajını hem de satışlarını büyük ölçüde artırarak son 3 yılın en çok satan ilk 10 markası içine adını yazdırdı.

Koçak, Kia’daki bu çıkışının ardından 2005 yılında Citroen’in Türkiye temsilcisi Baylas Otomotiv’e Genel Müdür olarak transfer oldu. Son 3 yıldır Citroen’i Türkiye’de büyütmek için mücadele veren Koçak, yeni modeller ve hafif ticari araçlarla birlikte emin adımlarla ilerliyor. Geçtiğimiz günlerde 2008 yılına ilişkin Koçak’la konuşurken, hedeflerinden bahsetti. 2008 yılında pazarın daralmasına rağmen Citroen’in yüzde 20 büyüyeceğini söyleyen Koçak, "Yıl sonunda 17 bin adetlik satışa ulaşacağımızı düşünüyorum. Bunda hafif ticari modellerin ve yeni C5’in önemli katkısı olacak. Özellikle Nemo’nun combi versiyonu ve yeni Berlingo’yla birlikte hafif ticari satışlarımız artacak. Yeni Jumper ise özellikle okul servisi olarak büyük talep görüyor" dedi.

Citroen’in 17 bin adede ulaşması 2008 yılında en çok satan ilk 10 marka arasına girmesi anlamına geliyor. Koçak, "Bu yıl kesin ilk 10 marka içindeyiz. Hedefimiz ise önümüzdeki yıllarda 9’unculuk" yorumunu yapıyor. Bir başka değişle, Koçak bu yıl eski çalıştığı Kia’yı geçerek 10’uncu en çok satan marka oluyor. Hedefi ise Peugeot’yu geçip 9’uncu olmak. Son yıllarda baktığımızda Peugeot’da düşüş yaşanırken, Citroen sürekli yükselişte. Koçak, bu yıl binekte olmasa da hafif ticari araç satışlarında Peugeot’yu geçeceklerini söylüyor. Binekte ise C3’ün yüzünün eskidiğini bu yüzden Peugeot’nun o segmentte daha güçlü olduğunu söyleyen Koçak, "C3’ün yenilenmesiyle birlikte Peugeot’yu geçebiliriz" diye konuşuyor.

Kia cephesinde ise Çelik Motor Genel Müdürü Alp Evcimen 2008 yılına ilişkin, "2008 yılını 13-14 bin adet aralığında tamamlarız" açıklamasını yapıyor. Yani bu yıl Citroen, 17 bin adede ulaşmasa bile Kia’yı geçip ilk 10 marka arasına adını kesin yazdıracak gibi gözüküyor.

Benzinli otomobiller daha cazip olacak

Dizel yakıt ile benzin arasındaki fiyat farkının kapanması, önümüzdeki dönemde otomobil satın alırken tüketicilerin biraz daha düşünmesine neden olacağa benziyor. Motorin fiyatlarının benzinle aynı seviyeye gelmesi son 6 yıldır Türkiye’de pazar payını 4’e katlayan ve liderliğe oturan dizel otomobillerin tahtını sallayacak. Citroen Genel Müdürü Bora Koçak’ın bu konuda söyledikleri ilginç; "Dizel araçlar Avrupa’da da talep gördüğü için fiyat konusunda esktra bir indirim alamıyorduk. Çünkü kendileri de o araçları satıyorlardı. Ama şimdi Türkiye’de motorin fiyatlarının artmasına bağlı olarak dizel yakıt avantajını kaybediyor. Böyle olunca benzinli modellerde elimiz kuvvetlenecek. Avrupa’da dizele oranla az satıldığı için benzinli otomobil alırken fiyat konusunda daha iyi pazarlık yapma şansımız var. Bu da tüketicilere daha ucuza benzinli otomobil sahibi olma şansı verecek."
Yazarın Tüm Yazıları